برترین های فولاد جهان معرفی شدند/ ارتقا ۲ پله ای ایران و ایمیدرو در تولید فولاد/ جایگاه دهم ایران و نوزدهم ایمیدرو در میان بزرگان دنیا
انجمن جهانی فولاد، جایگاه "کشورها" و "شرکت ها"ی تولید کننده فولاد را منتشر کرد. طبق این گزارش، در سال 2018 میلادی تولید فولاد ایران و ایمیدرو 2 پله ارتقا یافت.

به گزارش  چیلان ، انجمن جهانی فولادWorld Steel Association در جدیدترین گزارش خود شرکت ها و کشور های برتر فولادساز جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی را معرفی کرد. ایران از رتبه سیزدهم در سال ۲۰۱۷ میلادی به رتبه یازدهم در سال ۲۰۱۸ میلادی ارتقا یافت. بر این اساس تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ثبت رسید.

نکته قابل توجه این است که کشورمان از نظر میزان تولید، همردیف ایتالیای دهم قرار دارد اما تداوم تولید در این محدوده، آن کشور را در جایگاه دهم نگه داشته است. با اینحال ایران در رتبه بندی ماهانه ۲۰۱۸ توانسته بود در برخی از ماه ها، رتبه دهم را از آن خود کند.

از سوی دیگر ایمیدرو با تولید ۱۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تن فولاد در جایگاه نوزدهمین فولادساز برتر جهان ایستاد. پیش از این در سال ۲۰۱۷ میلادی ایمیدرو با تولید ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در رتبه ۲۱ جهان قرار داشت.

طی مدت مذکور، چین با تولید ۹۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در صدر کشورهای فولادساز جهان قرار گرفت. هند و ژاپن نیز با تولید ۱۰۶ میلیون و ۵۰۰هزار تن و ۱۰۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند.

آمریکا با تولید ۸۶ میلیون و۶۰۰ هزار تن فولاد، کره جنوبی با تولید ۷۲ میلیون و ۵۰۰هزار تن، روسیه با تولید ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۴۲ میلیون و ۴۰۰هزار تن، ترکیه با تولید ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزارتن و برزیل با تولید ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در رتبه های چهارم تا نهم کشورهای فولادساز جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار گرفتند.

همچنین ایتالیا با تولید ۲۴میلیون و ۵۰۰ هزار تن(مشابه تولید ایران) پیش از ایران در جایگاه دهم جهان ایستاد.

آرسلور میتالArcelorMittal در سال گذشته میلادی با تولید ۹۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تن فولاد همچنان پیشتاز تولید فولاد در جهان است و در صدر فولادسازان جهان قرار دارد.

گروه بائو چین China Baowu Group و شرکت فولاد نیپون Nippon Steel Corporation با تولید ۶۷ میلیون و ۴۳۰هزار تن و ۴۹ میلیون و ۲۲۰هزار تن فولاد به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۱
منبع : ایمیدرو
شناسه مطلب : 25825
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی