فولاد مبارکه ۳۰ تومان سود نقدی میان سهامداران توزیع کرد
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه امروز در سالن نگین نقش جهان سپاهان شهر برگزار شد و مطابق تصمیم مجمع 30 تومان سود نقدی میان سهامداران تقسیم شد.

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد مبارکه اصفهان امروز با حضور سهامداران درحالی برگزار شد که مهندس حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جمع سهامداران و ضمن ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره گفت: با راه اندازی نورد گرم (۲) شرکت فولاد مبارکه، هم سهامداران و هم بسیاری از صنایع کشور منتفع خواهند شد.

وی اشاره ای به بازدهی ۲۲.۵۶ درصدی فولاد مبارکه در بازار سرمایه از ابتدای سال تاکنون گفت: بازدهی سهم فولاد مبارکه درمقایسه با طلا و یورو مثبت بوده به گونه که اگرچه بازده سکه امامی ۱۲.۹ درصد و یورو ۱۱.۶۵ درصد افت داشت اما بازده سهام فولاد مبارکه ۲۲.۵۶ درصد رشد داشته است.

عظیمیان افزود: بازده کوتاه مدت ۶ ماهه فولاد مبارکه نیز ۴۵.۹۶ درصد گزارش می شو که بازهم بالاتر از طلا و یورو می باشد.

عظیمیان در ادامه صحبت های خود اشاره ای به تولید ۳ ماهه اول امسال داشت و گفت: فولاد مبارکه در سه ماهه اول امسال بالغ بر ۲ میلیون و ۳۶ هزار تن محصول تولید کرد که رشد ۵.۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

وی اظهار داشت: فولاد مبارکه در بهار ۹۸ حدود یک میلیون و ۲۶۶ هزار تن نورد گرم، ۳۸۵ هزار تن نورد سرد، ۷۴ هزار تن محصولات پوششدار تولید کرد.

مهندس عظیمیان ضمن بیان اینکه نقش سهامداران خرد و کلان شرکت فولاد مبارکه در به بار نشستن پروژه های توسعه‌ای و مبدل شدن شرکت فولاد مبارکه به بزرگترین شرکت بورسی به لحاظ ارزش بازار و بزرگترین فولادساز کشور و خاورمیانه بسیار ارزشمند است گفت: نتیجه اعتماد قابل تقدیر سهامداران به خدمتگزاران خود در فولاد مبارکه این شده که طی ۱۰ سال گذشته ارزش هر سهم فولاد مبارکه ۴۴ برابر افزایش یافته است تا جائیکه بنا برمستندات و آمارهای موجود، بازدهی سهام فولاد مبارکه در کوتاه و بلند مدت نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا از سوددهی و بازدهی بالاتری برخوردار بوده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: در طرح شهید خرازی فولاد مبارکه خط احداث نورد گرم شماره ۲ دیده شده است که متأسفانه تا کنون به دلایل مختلفی اجرا نشده است. به دلیل اجرا نشدن این طرح شرکت فولاد مبارکه و سهامداران سالانه از حدود ۲۵۰ میلیون یورو درآمد محروم هستند که این امر می تواند با مشارکت و همدلی سهامداران محقق گردد.

وی تاکید کرد: منافع سهامداران این شرکت حکم میکند که فولاد مبارکه مالک معدن باشد و از بابت مواد اولیه در حاشیه امن قرار گیرد. امیدواریم تلاش‌های ما در این راستا به نتیجه برد-برد برای فولادسازان و معدنی‌ها منجر شود.

عظیمیان ادامه داد: توسعه‌های فولاد مبارکه همواره هدفمند و بر اساس مطالعات بازار صورت گرفته است و به طور قطع با اجرا و به بهره‌برداری رسیدن نورد گرم ۲، کشور نه تنها از واردات ورق‌های خاص مورد نیاز صنایع خودروسازی و انتقال گاز ترش و نفت و سیالات کاملا بی نیاز خواهد شد، بلکه می تواند با صادرات این قبیل محصولات ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

وی در پایان صحبت های خود گفت: فولاد مبارکه در چارچوب مقررات و قوانین تعریف شده نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی متعهد بوده است و همواره، به ویژه هنگام بروز بلایایی طبیعی و حوادث غیرمترقبه، با موافقت سهامداران سالانه بودجه مشخصی را به این امر اختصاص می‌دهد و تلاش کرده است به موازات تولید و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در خلق ارزش مشترک با جامعه نیز ایفای نقش نماید.

در نهایت با تصمیم مجمع، ۳۰۰ ریال سود به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم شد.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶
شناسه مطلب : 26726
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی