مدیر فروش شرکت فولاد تیکمه داش به چیلان گفت:بروکراسی اداری مانع این روزهای صادرات فولاد
در سال جاری بزرگترین مشکل بر سر صادرات فولاد، کندی و بوروکراسی اداری در روند صادرات است که به جهت نوسانات نرخ های جهانی و دلار در سامانه نیما و سنا می تواند به ضرر صادرکننده و تولیدکننده تمام شود.

رشید صادق زاده مدیر فروش شرکت فولاد تیکمه داش در گفت و گو با  چیلان  گفت: طبق بخشنامه سال قبل بانک مرکزی، تعهد و پیمان سپاری ارزی مشکلات زیادی را برای کارخانه ها به ویژه فولادی ها ایجاد کرد.

وی افزود: بخشنامه پیشین گویای این موضوع بود که واحدها موظفند مبلغ پایه گمرکی برای نمونه ۵۰۰ دلار برای میلگرد را به سامانه نیما بازگردانند و این برای واحدها دشوار بود چراکه با نرخ های بسیار پایین تر صادراتشان را انجام می دادند. این بخشنامه در سال جدید تا حدودی تسهیل شد و قیمت پایه گمرکی برای سایزهای بزرگ میلگرد از ۱۲ تا ۳۲ تعدیل و به ۳۸۵ دلار تقلیل یافت.

صادق زاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اعلام شد که تولیدکننده و صادرکننده این امکان را دارد که حدود ۵۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه نماید، این تصمیمات سبب بهبود روند صادرات شد. همچنین صادرکننده این امکان را پیدا کرد که ۳۰ درصد از مبلغ باقیمانده را برای عرضه در سامانه سنا و ۲۰ درصد را نیز برای واردات در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری مشکلات بر سر راه صادرات به تدریج در حال رفع شدن است و اکنون بزرگترین مشکل کندی و بوروکراسی اداری در روند صادرات است که به جهت نوسانات نرخ های جهانی و دلار در سامانه نیما و سنا می تواند به ضرر صادرکننده و تولیدکننده تمام شود. همچنین لازم است دولت و بانک مرکزی نظام تک نرخی ارز را هرچه زودتر عملیاتی کنند.

2

تاریخ انتشار : ۷ شهریور ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶
شناسه مطلب : 27610
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی