اختصاصی چیلانتحلیل سهام دو شرکت فولادی + نمودار
سهام فولادی ها در کوتاه مدت در نوسان است اما دوباره با رشد روبرو شود/ چرا سهام های فولادی جذابند؟ / مزیت "فولاد" و "کاوه" در چیست؟ / انتظار می رود مبارکه در گزارش سه ماهه دوم سال نزدیک به 30 تومان به ازای هر سهم سود شناسایی کند و در 6 ماهه دوم می توان نزدیک به 60 تومان سود تخمین زد/ انتظار می رود سود سهم فولاد تا پایان سال نزدیک به 130 تا 140 تومان محقق شود/ انتظار می رود گزارش سه ماهه دوم کاوه جنوب نسبت به سه ماهه اول سال گزارش بهتری باشد و بین 60 تا 65 تومان به ازای هر سهم سود شناسایی کند.

به گزارش  چیلان ، معاملات گروه فولاد در روزهای اخیر تحت تاثیر شرایط کلی بازار قرار گرفت؛ روند این روزهای بازارسهام روندی اصلاحی است و طرف تقاضای خرید سهام فولادی خیلی قوی نیست اما انتظار می رود با انتشار گزارش های ۶ ماهه اقبال به این گروه افزایش پیدا کند.

سیدسلمان نصیرزاده، کارشناس سرمایه گذاری، با بیان این مطلب به  چیلان  گفت: درمجموع کلیت بازار به این شکل است که از دو هفته گذشته ارزش خالص معاملات بازار سهام از ۴ هزار میلیارد تومان به ۱۷۰۰ میلیارد تومان در روز دوشنبه رسید و در حال حاضر ارزش معاملات بازار سهام با کاهش روبرو شده است. این وضعیت به طور مستقیم بر معاملات بازارسهام اثرگذار است. 

 

سهام فولادی ها در کوتاه مدت نوسانی و در بلند مدت همراه با رشد است

این کارشناس سرمایه گذاری اظهار کرد: همواره جریان نقدینگی قوی در بازارسهام به سهم های پرپتانسیل متمایل می شود. زمانیکه به هر دلیلی حجم و ارزش معاملات کاهش پیدا می کند قدری اقبال به بازار محدودتر می شود، در حال حاضر کاهش جریان نقدینگی در بازار سهام باعث شده به برخی صنایع کم توجهی شود اما به نظر می رسد با توجه به گزارش های مثبت شرکت های فولادی و ثبات قیمت های جهانی و بعد از اصلاح قیمت، این سهام دوباره با رشد روبه رو شوند اما در کوتاه مدت به نظر می رسد روند سهام فولادی ها در نوسان باشد. 

این تحلیلگر ارشد بازارسرمایه، تصریح کرد: از آنجا که نسبت روند سودآوری سهام فولادی نسبت به کل بازار مثبت است انتظار اصلاح قیمت زیادی از سهام فولادی نداریم اما به نظر می رسد بعد از یک بازه زمانی، یکی از گروه های پرمتقاضی بازار، گروه های فولادی باشند.

 

چرا سهام های فولادی جذابند؟ / مزیت “فولاد” و “کاوه” در چیست؟

کارشناس سرمایه گذاری  چیلان ، این هفته دو سهم فولادی پرپتانسیل را بررسی و در اختیار مخاطبان ما قرار داده است:

#فولاد

 # کاوه

عملکرد شهریورماه فولاد مبارکه نسبت به ماه های گذشته افزایشی بود و در مجموع عملکرد سه ماهه تابستان (تیر مرداد و شهریور) با رشد درآمد روبه رو شده است.

 

فولاد در گزارش سه ماهه دوم سال نزدیک به ۳۰ تومان؛ در ۶ ماهه دوم سال نزدیک به ۶۰ تومان؛ تا پایان سال نزدیک به ۱۳۰ تا ۱۴۰ تومان محقق می کند

نصیرزاده در خصوص وضعیت سهم فولاد گفت: وجه تمایز فولاد مبارکه نسبت به سایر فولادسازان در نوع محصول رقابتی آن است. به همین دلیل در شرایطی که با افت تقاضای فولاد مواجه ایم، فولاد مبارکه با نرخ و تناژ مناسب در حال فروش محصول است. به همین دلیل هم انتظار می رود فولاد مبارکه در گزارش سه ماهه دوم نزدیک به ۳۰ تومان به ازای هر سهم سود شناسایی کند و در ۶ ماهه دوم سال نزدیک به ۶۰ تومان سود را می توان تخمین زد.

وی افزود: باتوجه به قیمت سهام انتظار می رود سود این سهم تا پایان سال نزدیک به ۱۳۰ تا ۱۴۰ تومان محقق شود؛ از این رو می تواند به عنوان یکی از سهم های کم ریسک بازار مورد توجه قرار گیرد. 

 

فولاد مبارکه ( عملکرد شهریور ماه افزایشی ، عملکرد سه ماهه دوم سال افزایشی)

 

photo 2019 10 18 01 20 44

photo 2019 10 18 01 20 31

photo 2019 10 18 01 20 22

کاوه در سه ماهه دوم سال حدود۶۰ تومان به ازای هر سهم سود شناسایی می کند

این کارشناس سرمایه گذاری درمورد سهام فولاد کاوه با بیان اینکه روند فروش ماهانه این شرکت مناسب بوده است، گفت: این شرکت فولادی در شهریور ماه نزدیک به ۴۶۸ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش داشت و عملکرد سه ماهه این شرکت ۱۱هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال بوده است و در سه ماهه دوم به واسطه افزایش تناژ فروش و صادرات، موفق شد ۱۴ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال درآمد کسب کند.  از این رو انتظار می رود گزارش سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول سال گزارش بهتری باشد و بین ۶۰ تا ۶۵ تومان به ازای هر سهم سود شناسایی کند.

وی در گفت و گو با  چیلان  افزود: از جمله مزایای فولاد کاوه نسبت به سایر رقبا در بازار می توان به راه اندازی فاز دوم این شرکت اشاره کرد که از اواخر امسال ۱۰۰درصد به ظرفیت این شرکت اضافه می شود در این صورت ۵۰ درصد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به ظرفیت شرکت افزوده می شود و به همین سبب نسبت سودآوری شرکت افزایش می یابد از آنجا که کاوه شرکتی است که نزدیک به مبادی صادراتی است و حجم عمده ای از فروش خود را صادر می کند، از این رو مشکل خاصی برای صادرات ندارد و جزء سهام های پرپتانسیل به حساب می آید و در بلند مدت می توان روی سهم این شرکت حساب کرد. همچین انتظار می رود گزارش های سه ماهه دوم سال کاوه جنوب کیش نیز مثبت باشد.

 

photo 2019 10 18 01 20 12

photo 2019 10 18 01 19 50

مقدار فروش فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور
شمش بیلت صادراتی ۲۸,۸۲۲ ۷۳,۸۱۵ ۹۶,۰۵۸ ۱۰۲,۰۳۰ ۸۴,۵۹۴ ۷۶,۷۱۰
شمش بیلت داخلی ۳۲,۶۹۱ ۲۴,۴۲۵ ۲۴,۱۵۰ ۲۸,۷۹۴ ۱۵,۸۰۳ ۳۰,۵۵۲
آهن اسفنجی صادراتی ۲,۸۵۰ ۱,۹۱۳ ۰ ۱۲,۵۳۴ ۹,۸۲۶
آهن اسفنجی داخلی ۱۴,۸۶۵
آهن اسفنجی کارمزدی ۱۵,۳۸۲ ۲,۹۲۹ ۰ ۰ ۰
۶۱,۵۱۳ ۱۱۶,۴۷۲ ۱۲۵,۰۵۰ ۱۳۰,۸۲۴ ۱۱۲,۹۳۱ ۱۳۱,۹۵۳

 

 

2

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۵۷
شناسه مطلب : 28234
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی