زنجیره تولید در منطقه گل گهر تکمیل شدافتتاح دو کارخانه فولادی در مجموعه گل گهر از سوی رییس جمهور
کارخانه های "آهن اسفنجی کوثر دو" و "فولادسازی جهان فولاد" با حضور رییس جمهوری افتتاح شدند.

به گزارش  چیلان ، کارخانه های “آهن اسفنجی کوثر دو” و “فولادسازی جهان فولاد” با حضور رییس جمهوری افتتاح شد. در برنامه دیگری واحد گازی نیروگاه گهر انرژی نیز به عنوان طرح پشتیبان صنایع، به مدار تولید پیوست.
در برنامه افتتاحیه منطقه گل گهر علاوه بر این ۳ طرح بزرگ، ۲۳ پروژه دیگر امروز راه اندازی شد به طوری که منطقه گل گهر شاهد افتتاح ۲۶ طرح جدید بود.
مجموع ارزش این طرح ها از ۸۲۰۰ میلیارد تومان نیز عبور می کند. این میزان سرمایه گذاری اشتغال حدود ۱۳۰۰ نفر را به طور مستقیم همراه داشته و ۳۹۰۰ شغل تیز به طور غیر مستقیم ایجاد شده است.
با اجرای طرح های مذکور مجموعه گل گهر نخستین منطقه ای در کشور است که زنجیره کامل تولید از اکتشاف تا تولید محصول نهایی( شمش فولاد) را در دل خود و در یک مکان قرارداده است.

ذوب ۱.۲ میلیون تنی جهان فولاد
کارخانه ذوب و ریخته گری جهان فولاد با ظرفیت ۱.۲ میلیون تن و با مجموع ارزی و ریالی سرمایه گذاری ۲۷۵۰ میلیارد تومان به تولید رسیده است.
از سوی دیگر کارخانه تولید آهن اسفنجی شماره ۲ طرح کوثر توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت ۲ میلیون تن و با مجموع سرمایه گذاری ۱۳۵۳ میلیارد تومان وارد مدار تولید شده است.

نیروگاه؛ واحد پشتیبان
واحد بخار نیروگاه گهر انرژی سیرجان نیز با ظرفیت ۱۶۰ مگا وات و مجموع سرمایه گذاری ۱۷۴۲ میلیارد تومان نیز امروز افتتاح شد.

برنامه جدید تامین انرژی
از سوی دیگر با توجه به نیاز طرح های منطقه گل گهر به حدود ۱۴۰۰ مگاوات برق به ویژه در بخش تولید فولاد، برنامه ریزی تامین انرژی از طریق احداث نیروگاه در دستور کار شرکت قرار گرفته است.
در این راستا تا کنون دو واحد گازی نیروگاه اول به ظرفیت حدود ۳۳۰ مگاوات در سفر قبلی ریاست جمهوری به کرمان افتتاح شد و واحد بخار نیروگاه اول (گوهران) با ظرفیت ۱۶۰ مگا وات نیز امروز به بهره برداری رسید.
همچنین در برنامه آتی شرکت احداث نیروگاه دوم طرح ریزی شده است.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹
شناسه مطلب : 28617
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی