عملکرد شرکت های بزرگ فولادی در هشت ماه 98 منتشر شدتولید ۱۳.۷ میلیون تن شمش فولاد توسط شرکت های بزرگ/ رشد ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی و افزایش ۴ درصدی گندله
شرکت های بزرگ فولادی طی 8 ماهه نخست سال جاری 13.6 میلیون تن شمش فولاد تولید کردند. همچنین تولید آهن اسفنجی و گندله نیز به ترتیب شاهد رشد 8 درصدی و 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

به گزارش  چیلان  به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ معدنی طی ۸ ماهه نخست سال ۹۸ با ۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به ۱۳ میلیون و ۶۶۹ هزار تن رسید. فولاد مبارکه با تولید ۶ میلیون و ۲۸۰هزار تن شمش فولاد، فولاد خوزستان با تولید ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تن و ذوب آهن اصفهان با تولید یک میلیون و ۶۰۲هزار تن بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص دادند.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۹۸ شرکت های بزرگ معدنی بیش از ۹ میلیون و ۱۱۷هزار تن محصول فولادی(میلگرد، ورق گالوانیزه،تیرآهن و…) تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۶ درصدی است.

رشد ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی

طی ۸ ماه نخست سال ۹۸ میزان تولید آهن اسفنجی در شرکت های بزرگ معدنی با ۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۸ میلیون و ۳۵۳هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید گندله طی مدت مذکور،۲۷ میلیون و ۷۳۶هزار تن به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بدون تغییر ماند.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۹۸، تولید کنسانتره آهن ۳۱ میلیون و ۵۴۸ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

رشد تولید شمش فولاد وکاهش محصولات فولادی در آبان ماه

میزان تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ در آبان ۹۸ با ۶ درصد رشد به یک میلیون و۷۴۵هزار تن رسید. همچنین تولید کنسانتره سنگ آهن با رشد ۳ درصدی و گندله با رشد ۸ درصدی به ترتیب به ۳ میلیون و ۹۳۴هزار تن و ۳ میلیون و ۳۷۵هزار تن رسید.

تولید آهن اسفنجی شرکت های بزرگ معدنی طی آبان سال جاری نیز به ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۱۳ درصدی نسبت به آبان ۹۷ است.

با این حال میزان تولید محصولات فولادی طی آبان ۹۸ با افت ۴ درصدی نسبت به سال گذشته به یک میلیون و ۶۳ هزار تن رسید.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
شناسه مطلب : 29262
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی