رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت:فولاد اولین صنعتی است که مورد حمایت صندوق توسعه ملی قرار گرفت/ موفقیت ویژه جشنواره ملی فولاد از نگاه رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت
رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت با اشاره به اینکه ارتباط و تعامل میان شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان، دستاورد ویژه جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد بود، بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر از فناوری پیشرفته در تولید برای افزایش بهره‌وری و ارزش‌افزوده صادرات، تاکید کرد.

سید محمدمهدی هادوی، رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت پیرامون دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ضمن مهم خواندن صنعت فولاد در شرایط کنونی کشور، اظهار داشت:

به فولاد فقط به عنوان یک فلز ساده نمی‌نگریم، فولاد صنعت مادر است و صنایع و معادن زیرمجموعه و مواد پیشرفته‌ای دارد؛ فولاد را به عنوان اولین صنعتی نگاه می‌کنیم که از جانب صندوق توسعه ملی مورد حمایت قرار گرفته تا بتوانیم نیازهای داخلی را برآورده کرده و صادرات خوبی نیز داشته باشیم.

در همین راستا اولین میز ساخت داخل صنعت فولاد که با حدود پانصد میلیون یورو تفاهم‌نامه و قرارداد میان تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران برقرار شد تعاملی نزدیک میان تولیدکننده و نیازمند بود.

البته این بدین معنا نیست که فقط پانصد میلیون یورو داخلی‌سازی داشته‌ایم، بر اساس آمار، نود و پنج و نیم میلیون یورو که در چند ماه از ابتدای سال جاری تا کنون قرارداد بسته شده، کار صورت گرفته و تا انتهای سال نیز ادامه خواهد داشت، نشان می‌دهد که نمایشگاه یا میز ساخت داخل یک محرک یا نمودی از فعالیت‌هایی که در کشور رخ می‌دهد، تلقی می‌شود.

میز ساخت داخل‌های دیگری نیز در صنایع پتروشیمی و خودرو داشتیم که همگی نشان می‌دهد که این حرکت و جهش رخ داده است.

هم کاربران و هم تولیدکنندگان به این اهمیت رسیدند که باید بر روی توانمندی‌های خود تکیه کنند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه نباید از تعامل با کشورهای خارجی غافل باشیم، بیان کرد:

وقتی موضوع ساخت داخل مطرح می‌گردد یعنی ارتباط با خارج از کشور را هدفمند می‌کنیم و این امر غنیمتی مهم است.

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت، در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، اظهار داشت:

یکی از بحث‌های بسیار خوبی که در این نمایشگاه اتفاق افتاد پیوند میان شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان دارندگان فن‌آوری پیشرفته و تولیدکنندگان فولاد بود.

هر چه بتوانیم فن‌آوری پیشرفته را در تولید دخیل کنیم بهره‌وری و ارزش‌افزوده بالا می‌رود و صادرات نیز ارزش‌افزوده بالایی خواهد داشت.

حضور شرکت‌های سنتی و بزرگ در این نمایشگاه به همراه شرکت‌های دانش‌بنیان و جوان موجب ارتباط و اتصال خوبی میان جوانان دارای هیجان و تجربیات افراد با تجربه‌ای که سال‌ها تولیدکننده بودند، شده است.

این یک ارتباط میمون و مبارک است و برای مدیران و جوانان انگیزه ایجاد می‌کند که بدانند زحماتشان دیده می‌شود و فضای بازی برای فعالیت دارند و انشاالله بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

راه‌اندازی سامانه توانیران

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت صنعت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیرامون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت:

طبق قانون مکلف هستیم از توان تولیدی و خدماتی کشور حداکثر استفاده را داشته باشیم که در همین راستا سامانه توانیران راه‌اندازی شده است.

در این سامانه ارتباطی با سامانه معاونت علمی ریاست جمهوری برقرار شده که از این طریق تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی‌های خود را به صورت کاملاً مستقیم در این سامانه درج می‌کنند.

 

2

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵
منبع : خبرگزاری صنایع
شناسه مطلب : 29984
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی