گزارش چیلان از عرضه شمش فولادی در بورس کالانتیجه معاملات شمش فولادی در بورس کالا/ ۴۴۰۷ تومان، آخرین قیمت شمش فولادی
امروز یکشنبه ۳۱ فروردین، ۷۱ هزار تن شمش فولادی در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا عرضه شد که طی آن شمش بلوم تولیدی پنج شرکت فولادی، با قیمت میانگین ۴۴۰۷ تومان به ازای هر کیلو مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ، امروز به لحاظ ارزشی، بیش از ۳۰۷ میلیارد تومان شمش فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گیرد. حجم عرضه شمش در روز جاری، ۷۱ هزار تن بود که برای این میزان عرضه، بیش از ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا وجود داشت.

قیمت پایه عرضه شمش امروز ۳۶۲۳ تومان به ازای هر کیلو بود که بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه باعث شد تا قیمت میانگین موزون کلیه معاملات ۴۴۰۷ تومان به ازای هرکیلو و ۲۱.۶ درصد بیش از قیمت پایه باشد.

همچنین باید به این نکته در مورد قیمت پایه اشاره کرد: در حالی قیمت پایه عرضه شمش، امروز ۳۶۲۳ تومان بود که اگر وزارت صمت می‌خواست به فرمول خود پایبند باشد، باید قیمت پایه عرضه شمش ۳۷۶۲ تومان لحاظ می‌شد. (کارگروه تنظیم بازار طبق مصوبه خود، اعلام کرده که قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس کالا، بر اساس ۸۳ درصد قیمت شمش صادراتی ایران در خلیج فارس است که به صورت هفتگی از مجله متال بولتن استخراج می‌شود. آخرین قیمت شمش صادراتی ایران، ۳۴۵ دلار به ازای هر تن بوده است.)

در جدول زیر نتایج معاملات امروز شمش فولادی در بورس کالا را ببینید. اطلاعات معامله نظیر قیمت میانیگن، قیمت پایه، میزان تقاضا و … در این جدول قابل مشاهده است:

قیمت شمش فولادی در بورس کالا

2

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۷
شناسه مطلب : 30979
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی