بسیار مهم؛ چیلان گزارش می‌دهد:نرود میخ آهنین در سنگ: وزارت صمت باز هم معاملات فولاد در بورس کالا را ابطال کرد/ ادامه متضرر ساختن سهامداران شرکت‌های فولادی
وزارت صمت امروز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت باز هم از رویه عجیب خود در سال ۹۹ دست برنداشت و تمام معاملات شمش فولادی و بخش اعظم معاملات ورق فولادی را ابطال کرد. داستان ضرر زدن به سهامداران شرکت‌های فولادی و متضرر ساختن مصرف‌کنندگان از طریق ابطال معاملات و انباشت تقاضای بیشتر و در نتیجه التهاب بیشتر در بازار فولاد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش  چیلان ، امروز بورس کالا میزبان عرضه شمش بلوم تولیدی ۴ شرکت فولادی بود که تمام معاملات انجام‌شده در بورس کالا به دلیل مباحث قیمتی توسط وزارت صمت ابطال شد.

علاوه بر این، بورس کالا میزبان عرضه ۵ نوع ورق فولادی تولیدی شرکت فولاد مبارکه بود که تنها معاملات ورق گالوانیزه و ورق قلع‌اندود به تأیید وزارت صمت رسید و تمام معاملات ورق گرم و سرد ابطال شد!

هفته گذشته نیز وزارت صمت تمام معاملات ورق فولادی را ابطال کرده بود. قیمت ورق در بازار آزاد به شدت از قیمت آن در بورس کالا پیشی گرفته است و با ابطال پیاپی معاملات، التهاب در بازار ورق بیشتر خواهد شد، چرا که بر میزان تقاضای انباشته افزوده خواهد شد.

روز یک‌شنبه هفته جاری نیز وزارت صمت تمام معاملات شمش فولادی را به دلیل مباحث قیمتی باطل کرده بود و بدین ترتیب در هفته جاری، هیچ‌کدام از معاملات شمش فولادی در بورس کالا به سرانجام نرسید.

قطعاً سهامداران شرکت‌های فولادی از ابطال معاملات، ضررهای سنگینی را متحمل خواهند شد. در دوران کرونا و کاهش تقاضای جهانی برای فولاد و در شرایط تحریم صنعت فولاد ایران توسط دولت آمریکا، ابطال معاملات فولاد در بورس کالا می‌تواند به عنوان ریسک بزرگی برای صنعت فولاد و اقتصاد کشور، قلمداد شود.

در جدول زیر نتایج معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا را ببینید:

معاملات ورق و شمش فولادی در بورس کالا

2

تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۰
شناسه مطلب : 31422
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی