گزارش اختصاصی چیلان از مجمع عمومی هرمزتقسیم سود ۱۵ تومانی در مجمع سهامداران فولاد هرمزگان​/ هرمز مشکلی در تأمین الکترود گرافیتی و گندله ندارد/ مدیرعامل فولاد هرمزگان در پاسخ به چیلان: کرونا بر صادرات ما هیچ تأثیری نداشته است
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان (نماد فرابورسی هرمز) امروز یک‌شنبه ۲۵ خرداد برگزار شد و تقسیم سود ۱۵ تومانی به ازای هر سهم، به تصویب سهامداران این شرکت رسید. مهندس فرزاد ارزانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان خبر داد که این شرکت، طرح توسعه افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ میلیون به ۲ میلیون تن تختال در سال را در برنامه دارد. وی در پاسخ به چیلان، ضمن اعلام برنامه فروش داخلی و فروش صادراتی فولاد هرمزگان در سال جاری، اعلام کرد که بحران کرونا، تأثیری بر صادرات این شرکت نداشته است. اگر می‌خواهید بدانید در مجمع هرمز چه روی داده است، این گزارش را تا انتها بخوانید.

به گزارش  چیلان ، مهندس فرزاد ارزانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در مجمع عمومی عادی سهامداران این شرکت اظهار داشت: فولاد هرمزگان در سال ۹۸ دستاوردهای بزرگی داشت و در سال گذشته این شرکت به رکورد تولید سالیانه تختال به میزان یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۷۱۰ تن دست یافت. همچنین رکورد تعداد ذوب تخلیه‌شده روزانه به تعداد ۴۹ ذوب نیز در ۵ آبان سال ۹۸ ثبت شد.

مشکلی در حوزه الکترود گرافیتی نداریم

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در مورد وضعیت تامین الکترود گرافیتی گفت: با کمک شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان مشکلی در تأمین الکترود گرافیتی مورد نیاز خود ندارد. ما در مصرف الکترود گرافیتی، صرفه جویی نیز داشته‌ایم. سال ۹۸، مصرف الکترود در کوره‌های قوسی را از ۱.۸۸ کیلوگرم به ازای هر تن مذاب به ۱.۸۵ کیلوگرم به ازای هر تن مذاب کاهش دادیم.

وی افزود: کمبود گندله در کشور نیز سال گذشته کاهش تولید یا توقف تولید در فولاد هرمزگان را به دنبال نداشت و در حوزه مواد اولیه تولید، در فولاد هرمزگان، ثبات خوبی وجود دارد.

چهارمین تولیدکننده فولاد ایران

مهندس ارزانی در مورد جایگاه فولاد هرمزگان در تولید فولاد کشور گفت: بنا به آمارهای ایمیدرو، فولاد هرمزگان چهارمین تولیدکننده فولاد کشور است و سهم بیش از ۷ درصدی از کل تولید فولاد خام کشور دارد.

ارزانی 1

رشد ۶۴ درصدی درآمدهای فروش هرمز

مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار داشت: در سال ۹۸، درآمدهای فروش صادراتی فولاد هرمزگان نسبت به سال ۹۷، رشد ۱۱۱ درصدی را تجربه کرد.

وی افزود: فروش داخلی فولاد هرمزگان در سال ۹۸، رشد ۳۲ درصدی را تجربه کرد و در مجموع شاهد رشد ۶۴ درصدی درآمدهای فروش فولاد هرمزگان بودیم.

ارزانی گفت: فولاد هرمزگان به لحاظ درآمد در جمع ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار دارد و سال گذشته علاوه بر رکوردشکنی در درآمدهای صادراتی، توانستیم نیازهای نوردکاران داخلی را نیز به‌صورت پایدار تأمین کنیم.

وی در مورد سودآوری فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان از سال ۹۶ به بعد، به سودآوری رسید و سود خالص این شرکت در سال ۹۸، ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، حاشیه سود خالص نماد فرابورسی هرمز در سال ۹۸، ۲۴ درصد و حاشیه سود عملیاتی این شرکت، ۲۷ درصد، و حاشیه سود ناخالص آن، ۲۵ درصد بوده است.

افزایش ظرفیت فولادسازی

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در مورد طرح های توسعه این شرکت گفت: فولاد هرمزگان طرح توسعه افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ میلیون به ۲ میلیون تن تختال در سال را در برنامه دارد. علاوه بر این، طرح ایجاد یک واحد ورق عریض به ظرفیت ۱.۲ ملیون تن در سال نیز در دستور کار فولاد هرمزگان قرار دارد و با راه‌اندازی این واحد در سال‌های آینده، فولاد هرمزگان دیگر یک شرکت تک‌محصولی نخواهد بود.

مهندس ارزانی دیگر طرح های توسعه شرکت فولاد هرمزگان را نیز ایجاد یک واحد اکسیژن، احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی، احداث تصفیه‌خانه صنعتی واحد احیاء مستقیم و ایجاد واحد سولفورزدا برشمرد.

مجمع هرمز

تقسیم سود در مجمع سهامداران هرمز

فولاد هرمزگان که در سال ۹۸، ۶۰ تومان به ازای هر سهم سود ساخته بود، در مجمع عمومی سهامداران خود تقسیم سود ۲۵ درصدی را تصویب کرد و بدین ترتیب این شرکت، ۱۵ تومان به ازای هر سهم، سود نقدی تقسیم می‌کند.

پاسخ مدیرعامل فولاد هرمزگان به سوالات  چیلان 

مدیرعامل فولاد هرمزگان در نشست خبری خود که پس از مجمع عمومی این شرکت برگزار شد، به‌صورت آنلاین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مهندس ارزانی در پاسخ به سوال  چیلان  در مورد تأثیر شیوع کرونا بر فعالیت‌های صادراتی این شرکت، گفت: بحران کرونا هیچ تأثیری بر عملیات‌های صادراتی شرکت فولاد هرمزگان نداشته و باعث کاهش صادرات فولاد هرمزگان نشده است.

وی در پاسخ به دیگر سوال  چیلان  در مورد برنامه فروش داخلی و فروش صادراتی فولاد هرمزگان گفت: برنامه صادرات ما در سال ۹۹، ۶۲۰ هزار تن است و ۹۰۰ هزار تن نیز برای فروش داخلی درنظر گرفته‌ایم. ما برنامه صادرات خود را کاهش داده‌ایم تا بتوانیم نیازهای نوردکاران داخلی را تأمین کنیم و این موضوع برای ما در اولویت قرار دارد.

مهندس ارزانی افزود: از وزارت صمت و نوردکاران می‌خواهیم شرایطی محقق شود که شرکت‌های نورد برای نیازهای واقعی خود به ما مراجعه کنند و ما آمادگی داریم نیازهای واقعی آن‌ها را تأمین کنیم. نیاز واقعی نوردکاران باید تأمین شود تا تولید داخلی با مشکل مواجه نشود اما فراتر از تأمین نیازهای داخل، نباید فشاری به فولادسازان وارد شود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پاسخ به سوال سوم  چیلان  در مورد محدودیت‌های صادرات فولاد گفت: وزارت صمت در ارائه مجوزهای صادراتی با شرکت فولاد هرمزگان همکاری داشته و در اخذ مجوز صادرات مشکلی نداشته‌ایم. به هر حال، ما یا باید در داخل کشور، اسلب تولید خود را بفروشیم یا آن را صادر کنیم. تولید ما نباید به خاطر مسأله فروش، کم شود و قطعاً هیچ‌کس نیز به دنبال کاهش تولید نیست. باید در این حوزه اعتماد بین وزات صمت و فولادسازان بیشتر شود و انشاالله امسال مشکلی در حوزه صادرات فولاد نخواهیم داشت.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۹
شناسه مطلب : 31760
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی