گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ روزهای رویایی برای شرکت‌های فولادی صادرکننده بیلت و اسلب
چیلان طبق روال پنج‌شنبه هر هفته، قیمت فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، طبق فرمول وزارت صمت، مبنای قیمت‌گذاری شمش در بورس کالا است. در هفته جاری، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، با رشد حدوداً ۱.۸ درصدی به ۴۰۷.۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز با رشد قابل توجه حدوداً ۲.۹ درصدی به ۴۳۲ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، نسبت به هفته گذشته حدوداً ۲.۹ درصد افزایش یافته و به ۴۳۲ دلار به ازای هر تن رسیده است. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور به محدوده ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار به ازای هر تن رسید که میانگین این قیمت‌ها، ۴۰۷.۵ دلار به ازای هر تن، رشد حدوداً ۱.۸ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۱۲ شهریور نشان می‌دهد.

فولاد صادراتی ایران با رکوردشکنی‌های پی در پی، روزهای رویایی را سپری می‌کند و در حال حاضر در قیمت‌هایی معامله می‌شود که حتی در ماه‌های پیش از آغاز شیوع کرونا در سطح جهان نیز سابقه نداشته است.

به‌عنوان یک نشانه مثبت دیگر برای فولاد صادراتی ایران، قیمت بیلت و اسلب صادراتی در منطقه CIS این هفته نیز صعودی بوده است. قیمت فوب اسلب صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه این هفته افزایش قابل ملاحظه ۲.۳ درصدی را ثبت کرد و به محدوده ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت فوب بیلت صادراتی CIS نیز با رشد ۳.۷ درصدی به ۴۱۷ دلار به ازای هر تن رسیده است.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 23

2

تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰
شناسه مطلب : 32787
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی