افزایش ۷ برابری بودجه تحقیق و توسعه فولاد مبارکه/ بومی‌سازی ۸۲۰ قطعه و تجهیز استراتژیک
امیر خرمی شاد، معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، در جلسه کنترل مدیریت گروه فولاد مبارکه اظهار داشت: بودجه تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه از ۷.۲ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۴۸ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده که حدود ۷ برابر افزایش نشان می دهد. وی همچنین خبر داد طی ۶ ماهه نخست امسال، ۸۲۰ قطعه و تجهیز استراتژیک برای نخستین بار در شرکت فولاد مبارکه بومی‌سازی شده است. میزان صرفه جویی ناشی از قطعات و تجهیزات بومی‌سازی شده فولاد مبارکه در نیمه نخست سال ۹۹ به ۱۷۸.۸ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش  چیلان ، امیر خرمی شاد افزود: این شرکت تاکنون ۱۲۲۰ پروژه تحقیقاتی از طریق ارتباط با ۲۰ دانشگاه و مراکز پژوهشی کشور در حال اجرا دارد.
معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به اقدامات مطلوب شرکت فولاد مبارکه در زمینه بومی سازی در شرایط تحریمی گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال، ۸۲۰ قطعه و تجهیز استراتژیک برای نخستین بار در این شرکت بومی سازی شده است. سال گذشته نیز در ۶ ماهه اول ۵۲۰ قطعه و تجهیز استراتژیک در شرکت مذکور بومی سازی شده بود.
وی ادامه داد: میزان صرفه جویی ناشی از قطعات و تجهیزات بومی سازی شده در نیمه نخست سال ۹۸ حدود ۵۶.۵ میلیارد تومان بوده که این رقم در نیمه نخست سال ۹۹ به ۱۷۸.۸ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین میزان صرفه جویی ناشی از خرید داخلی قطعات و تجهیزات طی ۶ ماهه نخست امسال، ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود.
نتایج بومی سازی ها
خرمی شاد از اقدامات انجام شده در زمینه بومی سازی در سایر شرکت های گروه فولاد مبارکه ابراز خرسندی کرد و گفت: این اقدامات از یکسو، ایجاد باور و اهمیت دادن به توان مهندسان کشورمان است که با امکانات موجود، گام های ارزنده ای در برابر شرایط تحریمی انجام می دهند.
وی ادامه داد: بومی سازی قطعات و تجهیزات صنایع در داخل، سبب ایجاد کسب و کارهای جدید شده و درنهایت، از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند. البته اقدامات بومی سازی توسط شرکت ها باید در یک شبکه واحد قرار گیرد تا از دوباره کاری ها ممانعت شود.

طرح های توسعه ای فولاد مبارکه
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره طرح های در حال اجرای این شرکت گفت: این شرکت در سال جاری ۹ طرح به ارزش ۹۲۱.۵ میلیون یورو و ۱۸۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا دارد که برای ۶۵۴۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۴۱ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند. این طرح ها، طی سال های ۹۹ تا ۱۴۰۲ تکمیل خواهند شد.
حمیدرضا عظیمیان ادامه داد: طرح ۵ میلیون تنی کنسانتره سنگان در خرداد امسال توسط رئیس جمهور افتتاح رسمی شد. فاز نخست طرح الکترود گرافیتی اردکان نیز با ۳۳۰ میلیون یورو امسال افتتاح می شود.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت در اجرای طرح های ۱۰ میلیون تنی فولاد در منطقه آزاد چابهار و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، از دیگر برنامه های این شرکت است.
در ادامه جلسه، سیدمهدی نقوی، معاون تکنولوژی و فناوری شرکت فولاد مبارکه، گزارشی از میزان تولید و فروش این شرکت و شرکت های زیرمجموعه ارائه داد.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۸
شناسه مطلب : 33141
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی