گل گهر مشکلی در تامین قطعات تولیدی ندارد/ استراتژی انبار کردن قطعات برای مصرف چندین سال در کنار بومی‌سازی
محمدجواد فریدونی‌پور معاون پشتیبانی مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر اظهار داشت: برای تامین پایدار قطعات، با توجه به اینکه از دو سه سال قبل احتمال تحریم مجدد وجود داشت، به اندازه کافی در انبارها حتی برای چند سال آینده، قطعات مهم را خریداری کردیم و خوشبختانه تاکنون در تامین قطعات مشکلی نداشته‌ایم. برای اطمینان از تامین پایدار قطعات در شرکت گل‌گهر، مدیریت معکوس و بومی‌سازی نیز فعال شده و شرکت‌های بسیار خوب سازنده قطعات، نیازهای گل‌گهر را بومی‌سازی می‌کنند.

به گزارش  چیلان ، محمدجواد فریدونی‌پور معاون پشتیبانی مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: چالش بیماری کرونا به ویژه در ابتدای سال جاری مانع از انجام امور پشتیبانی و حمل‌ونقل در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نشد و توانستیم حمل مواد اولیه و محصولات را بدون کوچک‌‌ترین مشکلی طبق برنامه به انجام برسانیم.

محمدجواد فریدونی‌پور اظهار داشت: در چارت سازمانی مجتمع گل‌گهر، حوزه پشتیبانی سه مجموعه مدیریتی دربر دارد که شامل حمل‌ونقل، سفارشات و انبارها و همچنین رفاهی می‌شود.

وی افزود: در بخش حمل‌ونقل، هر محصولی که در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تولید می‌شود و یا اینکه از نیازهای تولید است، باید حمل شود. این یعنی انتقال کل خوراک کارخانه‌های فرآوری و همه محصولات، توسط بخش حمل‌ونقل انجام می‌شود. این حمل هم در مسیرهای داخل و هم خارج شرکت صورت می‌گیرد؛ در فروش محصول نیز به همین صورت است. به‌طوری‌که محصول برخی از کارخانه‌ها، خوراک واحدهای دیگر در حلقه‌های بعدی هستند.

معاون پشتیبانی مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر خاطرنشان کرد: آمارها گویای آن است که در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بیش از ۲۵ میلیون تن ماده معدنی جابه‌جا می‌شود که مدیریت آن توسط بخش پشتیبانی است. این جابه‌جایی هم به صورت ریلی و هم به صورت جاده‌ای توسط کامیون انجام می‌شود.

فریدونی‌پور با اشاره به دیگر وظیفه حوزه پشتیبانی، بیان کرد: در بخش سفارشات و انبارها در شرکت گل‌گهر کالاها و قطعات برای کارخانه‌ها و سایر قسمت‌ها کدبندی شده‌اند. در این رابطه انبارهای متعددی در گل‌گهر وجود دارند که شامل انبار محصولات و ضایعات و مستعملات هستند.

وی عنوان کرد: بخش پشتیبانی در حوزه رفاهی برای کارکنان شرایطی مانند حمل‌ونقل، رستوران‌ها، مهمان‌سرا و برنامه‌های مفرح همچون جشن‌های مناسبتی را فراهم می‌کند.

حمل‌ونقل پایدار در شرکت گل‌گهر

معاون پشتیبانی مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر در خصوص چالش بیماری کرونا و اثر آن بر وضعیت حمل‌ونقل شرکت گل‌گهر، تصریح کرد: بیماری کرونا و همه‌گیری آن در کشور، عملا بسیاری از شرکت‌های تولیدی را به ویژه در حوزه حمل‌ونقل درگیر خود کرده است. این امر به ویژه در ابتدای سال و نوروز که بسیاری از رانندگان در سایت حضور نداشتند و بیماری کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، به چالش‌ها اضافه می‌کرد. با این حال، همت بخش حمل‌ونقل شرکت گل‌گهر مانع از اثرگذاری وضعیت یاد شده بر شرکت شد. ضمن اینکه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیستم حمل‌ونقل پیشرفته‌ای دارد.

فریدونی‌پور اذعان کرد: ظرفیت انبارهای محصولات شرکت گل‌گهر محدود است و نمی‌توان حجم قابل توجهی از محصول در مدت زمان زیاد در آن‌ها نگه داشت. ضمن اینکه کارخانه‌های فرآوری نیز نباید پایین‌تر از حد ظرفیت خود فعالیت کنند. از این رو، با توجه به اینکه شرکت گهرترابر مسئول حمل و نقل در شرکت گل‌گهر بوده و در حوزه حمل ریلی نیز بسیار فعال است، شرکت‌های پیمانکاری را مجاب کردیم که به مقوله حمل‌ونقل در گل‌گهر کمک کنند. به این ترتیب در موضوع حمل‌ونقل حتی با وجود بیماری کرونا، همه برنامه‌های شرکت عملی شدند و هیچ اتفاق غیر مترقبه‌ای نیفتاد.

تامین به موقع قطعات در گل‌گهر

معاون پشتیبانی مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر ابراز کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر توانست طبق برنامه و پیش‌بینی‌ها هم محصولات را به‌موقع به‌دست‌ مشتریان برساند و هم اینکه حمل خوراک و محصولات بین کارخانه‌ها و معدن را بدون کمترین مشکلی پیش بردیم. هرچند که چالش‌هایی در خصوص تامین قطعات یدکی به ویژه لاستیک وجود داشت اما بر این چالش‌ها غلبه کردیم و بدون هیچ مشکلی حمل‌ونقل انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین پایدار قطعات، با توجه به اینکه از دو سه سال قبل احتمال تحریم مجدد وجود داشت، به اندازه کافی در انبارها حتی برای چند سال آینده، قطعات مهم را خریداری کردیم و خوشبختانه تاکنون در تامین قطعات مشکلی نداشتیم. امیدوار هستیم پس از این نیز روند کنونی ادامه داشته باشد و انبارهای گل‌گهر به اندازه کافی قطعه در اختیار واحدهای مختلف قرار دهند.

فریدونی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: برای اطمینان از تامین پایدار قطعات در شرکت گل‌گهر، مدیریت معکوس و بومی‌سازی نیز فعال شده و با شناسایی شرکت‌های بسیار خوب حوزه ساخت قطعه که به صورت فعال در حال ساخت قطعه هستند، نیازهای گل‌گهر را بومی‌سازی می‌کنند. در این حوزه نیز خوشبختانه با چالش جدی مواجه نبوده‌ایم و تامین قطعات طبق برنامه انجام می‌شود.

2

تاریخ انتشار : ۵ آبان ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۳
شناسه مطلب : 33322
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی