روند موفقیت‌آمیز بازسازی استک کائوپرهای کوره بلند شماره ۲ ذوب آهن
در پی شکستگی استک کائوپر کوره بلند شماره ۲ ذوب آهن اصفهان که با تلاش کارکنان این شرکت منجر به توقف تولید نشد، عملیات بازسازی این تجهیز آغاز گردید. منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از روند بازسازی این تجهیز بازدید نمود و بر انجام سریع این عملیات بدون توقف تولید، تاکید کرد...

به گزارش  چیلان ، مهرداد تولائیان معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت : باتوجه به ضرورت عدم توقف در تولید شرکت، بازسازی استک کائوپر های کوره بلند ، در کوتاه­ترین زمان ممکن همزمان با بهره­ برداری از کائوپرها و همچنین کوره ­بلند شماره ۲  در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود : از آنجائیکه در این منطقه علاوه بر حرارت و گرما؛ گازهایی نیز وجود داشت لازم بود تا مسیر دودکش از لوله مکنده PCI برای حذف این گازها و حرارت جدا شده تا شرایط ایمن برای آغاز تعمیرات فراهم گردد . این اقدام در شرایط بهره ­برداری از کوره­ بلند شماره ۲ غیر ممکن بود به همین علت انجام عملیات مسدودسازی مسیر دودکش در اولین توقف طبق برنامه کوره بلند برنامه­ ریزی گردید تا وقفه­ ای در روند تولید ایجاد نگردد.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان اظهار داشت :  با برنامه­ ریزی دقیق ،آماده ­سازی متریال و شرایط ایمن در توقف طبق برنامه کوره ­بلند شماره ۲، عملیات نسوزکاری و گانیگ با موفقیت انجام و مسیر دودکش از لوله مکنده PCI جدا گردید . بدین ترتیب از ورود حرارت و گازها به محوطه جلوگیری به عمل آمد و استک کائوپرهای شماره ۲ برای آغاز تعمیرات مکانیکی و نسوز آماده شد.

2

تاریخ انتشار : ۶ آبان ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۹
شناسه مطلب : 33335
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی