نتیجه معاملات امروز شمش فولادی در بورس کالا​: کاهش شدید تقاضا در روز عرضه بسیار سنگین شمش فولادی/ تسهیل صادرات فولاد بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد
امروز یکشنبه ۱۱ آبان، ، جمعاً ۱۱۹ هزار و ۳۸۷ تن شمش بلوم در بورس کالا عرضه شد که نتیجه آن معامله تنها ۷۸۵۰ تن شمش فولادی بود.

به گزارش  چیلان ، امروز یکشنبه ۱۱ آبان، ، جمعاً ۱۱۹ هزار و ۳۸۷ تن شمش بلوم در بورس کالا عرضه شد که نتیجه آن معامله تنها ۷۸۵۰ تن شمش فولادی بود.

معاملات امروز شمش فولادی همگی در قیمت پایه ۱۰۳۲۰ تومانی به ازای هر کیلو انجام شد و عرضه بسیاری از شرکت‌ها به دلیل نبود تقاضا به معامله ختم نشد.

در روز عرضه بسیار سنگین شمش فولادی، و در نرخ ۹۵ درصد شمش صادراتی ایران با احتساب ارز نیمایی، امروز معامله چندانی رخ نداد. کارشناسان صنعت فولاد بارها گفته‌اند که تولید فولاد در داخل بسیار بیش از مصرف و نیاز واقعی داخلی است و صادرات فولاد باید تسهیل شود. نبود تقاضا در روز جاری برای شمش فولادی نشان داد که باید صادرات فولاد را جهت تامین نیازهای ارزی کشور و تضمین توسعه صنعت فولاد، جدی‌تر گرفت. معاملات امروز نشان داد که محدودیت‌های صادراتی به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست. بازار داخلی ایران، توان جذب بخش بزرگی از تولیدات را ندارد و باید دست شرکت‌های فولادی را برای صادرات باز گذاشت. این نکته کلیدی، پیام معاملات امروز شمش فولادی بود.

از جمله دلایل دیگری که باعث کاهش تقاضا برای شمش فولادی در روز جاری بود، ابهامات پیرامون آینده نرخ ارز و سرنوشت نامعلوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. عدم‌قطعیت‌ها در خصوص این موضوعات، نوعی بلاتکلیفی را بر بازارهای مختلف حاکم کرده است.

در جدول زیر نتایج معاملات امروز شمش بلوم و اسلب در بورس کالا را ببینید. اطلاعات معامله نظیر قیمت میانگین، قیمت پایه، میزان تقاضا و … در این جدول قابل مشاهده است. حجم معاملات اسلب امروز ۴۵ هزار تن بود.

امروز به لحاظ ارزشی، جمعا ۵۵۸ میلیارد تومان شمش بلوم و اسلب در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

معاملات شمش فولادی 3

2

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰
شناسه مطلب : 33399
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی