ریل تولیدی ذوب‌آهن در سطح محصولات تراز اول جهان است
مهدی صیدگر مدیرکل ساخت روسازی راه آهن با حضور در شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: تجهیزات آزمایشگاهی و تست‌های روی خط که برای تولید ریل در ذوب آهن اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته، در سطح کارخانجات تراز اول دنیا و منطبق با استانداردهای روز تولید ریل است. در حال حاضر، طرح‌های توسعه راه آهن کشور از جمله چابهار-زاهدان، یزد-اقلید، همدان-سنندج، میانه – اردبیل، بستان آباد –تبریز و رشت- کاسپین با ریل تولید شده در ذوب آهن در حال اجرا هستند که این طرح ها در مرحله روسازی هستند.

مهدی صیدگر مدیرکل ساخت روسازی راه آهن ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان با مسئولین این شرکت در خصوص روند تامین ریل طرح های توسعه ریلی مختلف کشور گفتگو کرد.

وی به طرح های توسعه راه آهن کشور از جمله چابهار-زاهدان، یزد-اقلید، همدان-سنندج، میانه – اردبیل، بستان آباد –تبریز و رشت- کاسپین که با ریل تولید شده در ذوب آهن در حال اجرا هستند اشاره کرد و گفت: این طرح ها در مرحله روسازی هستند و سایر طرح ها در مراحل مختلف زیرسازی قرار دارند.

وی افزود: سیاست نظام در سال های اخیر تاکید بیشتری بر توسعه شبکه ریلی داشته که با توجه به مزیت های آن، تلاش می کنیم تمام امکانات مان را به کار بگیریم تا در این حوزه موفق تر از قبل باشیم.

صیدگر اظهار داشت: ریل که توسط ذوب آهن اصفهان تولید می شود مهم­ترین عنصر راه آهن در بخش روسازی است و لذا تامین به موقع ریل با کیفیت موجب اجرای به موقع پروژه ها می شود. برای رسیدن به این مقصود از تمام ظرفیت های مهندسی، فنی و اجرایی بهره می گیریم تا ریل به موقع به پروژه ها برسد.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان با تجربیاتی که از دهه ۷۰ با تلاش های مختلف در جهت تولید ریل کسب نمود، موفق شد در سال ۱۳۹۷ به تولید انبوه این محصول با کیفیت مطلوب و مطابق استانداردهای جهانی دست پیدا کند.

مدیرکل ساخت روسازی راه آهن افزود: تجهیزات آزمایشگاهی و تست های روی خط که برای تولید ریل هم اکنون در ذوب آهن اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفته، در سطح کارخانجات تراز اول دنیا و منطبق با استانداردهای روز تولید ریل است و اطمینان را به خریدار می دهد که این محصول به اندازه کافی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و کیفیت آن همه شرایط لازم را داراست.

وی افزود: این موفقیت تنها حاصل نصب آن تجهیزات نیست، بلکه دانش فنی ذوب آهن اصفهان که به مرور شکل گرفته و برای تولید ریل ارتقاء پیدا کرده است و همچنین ارتقاء دانش دستگاه های استفاده کننده از ریل و تعامل آنها موجب شد که در نهایت ریل در کشور تولید شود.

صیدگر گفت: خوشبختانه اراده قاطعی در سال های گذشته در ذوب آهن اصفهان و دستگاه های استفاده کننده برای تولید و استفاده از ریل داخلی شکل گرفت و این اراده به طور تمام و کمال هم اکنون در قالب تولید ریل و توسعه خطوط ریل متجلی شده است .

وی افزود: سهولت دسترسی، صرفه جویی در هزینه های ارزی، غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم و موارد دیگر از مزایای تولید ریل و استفاده از ریل ملی است، ضمن این که این امر، موجب رشد صنعت و خودکفایی کشور شده است.

2

تاریخ انتشار : ۷ دی ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۶
شناسه مطلب : 34148
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی