برنامه‌ریزی جهت رویکردهای توسعه‌محور با ایجاد طرح‌های توسعه/ شرکت صنایع فولاد مشیز بردسیر در مسیر تبدیل شدن به یک هلدینگ بزرگ صنعتی
محمد ستوده مدیرعامل شرکت صنایع فولاد مشیز بردسیر در یادداشتی اختصاصی برای چیلان نوشته است: تلاش داریم با تکیه بر توان داخلی و عزم جهادی و حمایت همه جانبه سهامداران و متولیان و جذب سرمایه و تزریق تسهیلات بانکی، مجموعه‌ فولاد مشیز بردسیر را به یک هلدینگ صنعتی بزرگ، شامل مجموعه‌های تولیدی و بازرگانی تبدیل کنیم که بخشی از آن تا کنون محقق شده و ادامه‌ آن نیز در آینده‌ی نزدیک عملیاتی خواهد شد. بروزرسانی و توسعه‌ کارخانه‌ی فولادسازی، احداث مجموعه های تولیدی کنسانتره سنگ آهن، گندله سازی و آهن اسفنجی، از جمله طرح‌های توسعه‌ی پیش‌بینی شده‌ای است که امیدواریم در صورت عملی شدن به موقع برنامه‌ها و انجام مراحل اخذ تسهیلات از بانک‌ها، شاهد به بار نشستن آنها باشیم.

متن کامل یادداشت محمد ستوده مدیرعامل شرکت صنایع فولاد مشیز بردسیر به شرح زیر است:

شرکت صنایع فولاد مشیز بردسیر یکی از قدیمی‌ترین صنایع فولادی در شهرستان بردسیر و استان کرمان است که سابقه درخشانی در تاریخ صنعت و کار و تولید این دیار دارد و سال‌هاست که با اعتماد به نیروی انسانی متعهد و دلسوز و امید به الطاف خداوند و پشتکار جهادی، چرخ تولید و تلاش و زندگی را در این منطقه به گردش درآورده و امیدوارانه در کنار فعالیت‌های تولیدی خود، باعث شکوفایی اقتصاد منطقه شده است.

این مجموعه اکنون یکی از شرکت های زیرمجموعه و وابسته به هلدینگ جهاد نصر کرمان است که با توجه به رویکرد جهادی، توسعه، رونق کار و اقتصاد را در سال جهش تولید مبنا قرار داده و با نگاه به آینده، افق روشنی را پایه‌ریزی کرده است.

کارخانه‌های نورد و فولادسازی در مدار تولید و توسعه

همانطور که می‌دانید، کارخانه نورد صنایع فولاد مشیز بردسیر با تولید انواع میلگرد آجدار استاندارد در سایزهای مختلف، قدیمی‌ترین کارخانه فولادی منطقه بوده و در حال برنامه‌ریزی طرح توسعه بعد از تعمیرات کلی و سالیانه است. این مجموعه با توجه به برنامه تولید سال ۱۳۹۹، هم‌اکنون با دو شیفت کاری در حال تولید انواع میلگرد سایز ۱۰ تا ۳۲  می‌باشد.

کارخانه فولادسازی مجموعه نیز با همان رویکرد و قدرت همیشگی و تکیه بر توان داخلی مجموعه و پرسنل پر تلاش و جهادی خود، تولید روز افزون و با کیفیت را در دستور کار دارد.

مهمترین موانع پیش روی تولید فولاد

نوسانات بازار ارز و تأمین مواد اولیه از جمله مشکلات و موانع مهمی هستند که کارخانه فولادسازی با آن مواجه است. وجود تحریم‌ها، تأثیر منفی زیادی در تأمین قطعات مهم و پرکاربرد خط تولید داشته و از لحاظ هزینه‌ای نیز مشکلاتی را – هم از لحاظ مکانی و زمانی- بوجود آورده است. اما با درایت متخصصان، تلاش تمامی کادر این مجموعه و با امید به خدای بزرگ، امید است که همچنان این موانع پشت سر گذاشته شود.

افزایش خرید اعتباری آهن اسفنجی از تولیدکنندگان استان، -خصوصا شرکت توسعه آهن، فولاد گل گهر و شرکت احیا استیل بافت، که خوراک اصلی کارخانه فولادسازی است- یکی از راهکارها و برنامه‌های است که در دستور کار قرار گرفته است. برنامه‌های مذکور با همدلی و همکاری مدیران عامل محترم‌ این شرکت‌های یا محقق شده و یا در مرحله نهایی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

رویکرد مجموعه در خصوص نیروی انسانی و خدمات رفاهی پرسنل

بی‌شک نیروی انسانی مهمترین رکن و پایه اساسی در کار و تولید است. توجه ویژه به اوضاع و احوال این نیروی کار از لحاظ اقتصادی، معیشتی و رفاهی از واجبات رویکردها و جزو امور ضروری هر سازمان است.

مجموعه فولاد مشیز بردسیر نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. نگاه سهامدار و مجموعه‌ی مدیران ارشد از همان ابتدای سکان‌داری و از ابتدای سال جاری، نگاهی ویژه و خاص بوده و توجه همیشگی و مداوم و ریزبینانه بر احوالات نیروی کار خود را در دستور کار قرار داده است.

جذب مداوم نیروهای کار متخصص بومی منطقه، پرورش و تولید نیروی کار جدید و جوان و حقوقمداری متعالی و ارزشمند که در خور آن نیرو و همسان با شرایط منطقه باشد، از جمله اهدافی است که در مرحله نهایی مشاوره و آماده اجرا در آینده‌ای نزدیک است. نگاه خاص به مقوله خدمات رفاهی پرسنل و استمرار آن طبق الگویی کامل و جامع نیز از دغدغه‌هایی بوده که در این مدت شاهد عملی شدن آن به طرق مختلف بوده‌ایم.

نگاه کلان به آینده و لزوم طرح‌های توسعه

یکی از عوامل و راه‌های شکوفایی و توسعه‌ی پایدار و رونق تولید در هر مجموعه و سازمان، نگاه به آینده و برنامه‌ریزی جهت رویکردهای توسعه محور با ایجاد طرح های توسعه است که باعث شکوفایی اقتصاد و ثبات در منطقه نیز می‌شود.

برآنیم تا با تکیه بر توان داخلی و عزم جهادی و حمایت همه جانبه سهامداران و متولیان و جذب سرمایه و تزریق تسهیلات بانکی، مجموعه‌ی فولاد مشیز بردسیر را به یک هلدینگ صنعتی بزرگ، شامل مجموعه‌های تولیدی و بازرگانی تبدیل کنیم که بخشی از آن تا کنون محقق شده و ادامه‌ی آن نیز در آینده‌ی نزدیک عملیاتی خواهد شد.

بروزرسانی و توسعه‌ی کارخانه‌ی فولادسازی، احداث مجموعه های تولیدی کنسانتره سنگ آهن، گندله سازی و آهن اسفنجی به این هلدینگ، از جمله طرح‌های توسعه‌ی پیش بینی شده‌ای است که امیدواریم در صورت عملی شدن به موقع برنامه‌ها و انجام مراحل اخذ تسهیلات از بانک های استان، شاهد به بار نشستن آنها باشیم.

اقداماتی جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا

با توجه به شرایط خاص مجموعه و کار تولیدی سازمان و همچنین توجه به حفظ سلامت پرسنل و خانواده‌های محترم ایشان، مجموعه‌ فولاد مشیز بردسیر از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا و اپیدمی شدن آن، در راستای اقدامات و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و کمیته ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا اقدامات خوب جدی و پیشگیرانه‌ای را با جدیت انجام داد که به برخی از این موارد اشاره کوتاهی می‌شود:

  • ضدعفونی تمامی معابر و اماکن به صورت روزانه
  • ضدعفونی سرویس‌ها و وسایل نقلیه
  • ساخت تونل تولید مه با مواد ضدعفونی‌کننده قبل از درب ورودی پرسنل
  • توزیع هفتگی مواد ضدعفونی‌کننده بین پرسنل
  • توزیع روزانه ماسک سه لایه بین پرسنل هنگام ورود به مجموعه
  • تب‌سنجی و اکسیژن‌سنجی روزانه پرسنل
  • – کاهش ساعت کاری و تعداد کارکنان در هر شیفت در کنار دورکاری پرسنل خصوصاً بانوان محترم
  • تعطیلی رستوران و جلوگیری از طبخ غذا
  • نصب پوسترها و پلاکاردهای هشداردهنده در تابلوهای اعلانات و دیگر اماکن مجموعه
  • اطلاع‌رسانی در فضای مجازی

2

تاریخ انتشار : ۸ دی ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵
شناسه مطلب : 34156
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی