رکوردهای شرکت‌های معدنی و فولادی در مهر و آبان ۱۳۹۹/ اینفوگرافی رکوردشکنی‌ها در زنجیره فولاد
شرکت‌های فولادی و معدنی درماه‌‌های گذشته عملکرد موفقی داشته‌اند و رکوردهای مختلفی را ثبت کرده‌اند. چیلان در این اینفوگرافی و گزارش همراه با آن، رکوردهای این شرکت‌ها در ماه‌های مهر و آبان را مرور کرده است.

اینفوگرافی  چیلان  در مورد رکوردهای شرکت‌های معدنی و فولادی را ببیینید:

CHILAN NO.93.FINAL 60 CHILAN NO.93.FINAL 61

ثبت رکورد تولید ماهیانه تختال در فولاد مبارکه

رکورد تولید ماهانه تختال و تولید فولاد با سیکل گاززدایی تحت خلأ در شرکت فولاد مبارکه شکسته شد. غلامـــرضا سلیمی، مدیر ناحیــۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، با اعلام این خبر گفت: ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در آبان‌ماه با تولید بیش از ۶۲۵ هزار تن تختال و کمترین میزان ضایعات، برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت فولاد مبارکه افزود.

تولیـــد تختـــال در این ناحیـــه در مهرماه نیز از ۶۱۷ هزار تن فراتر رفته بود و به این ترتیب رکورد تولید در ماه‌های سی‌روزه در دو ماه متوالی جابه‌جا گردید. این در حالی است که بیشترین میزان تولید در ماه‌های سی‌روزه نیمه دوم سال مربوط به آذرماه سال ۹۶ و به میزان ۵۸۱ هزار تن بوده است که ۷.۶ درصد رشد داشته است. این موفقیت در ادامه موفقیت ماه‌های قبل و ثبت رکورد ۶۳۹ هزار تن تختال در شهریورماه (طی ۳۱ روز) حاصل شده است.

همچنین در آبان‌ماه رکورد تولید فولاد با سیکل گاززدایی تحت خلأ در واحد RH با تولید ۷۸ هزار و ۸۰۰ تن تختال شکسته شد که با توجه به اهمیت محصولات تولیدی در این واحد که عموما در صنایع نفت و گاز و خودروسازی استفاده می‌شود، بسیار درخور توجه است.

***

رکوردزنی تولید کنسانتره و شمش فولادی در چادرملو

با تولید بیش از ۱ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره در مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو، رکورد جدیدی در تولید ماهیانه این محصول به ثبت رسید. همچنین فولادسازی چادرملو در آبان ماه امسال با تولید بیش از ۹۴ هزار ۳۸۶ تن شمش فولادی رکوردشکنی کرد. تولید شمش فولادی در آبان ماه، ۱۰ هزار و ۳۸۶ تن بیش از برنامه پیش‌بینی‌شده چادرملو بود.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در آبان ماه سال جاری معادل ۲۶۳۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل افزایش ۲۴۵ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد فروش آبان ماه چادرملو، بالاترین درآمد فروش ماهانه در تاریخ این شرکت است.

چادرملو طی عملکرد ۸ ماهه نخست سال ۹۹ مبلغ ۱۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۹ درصد رشد داشته است.

***

رکوردهای تولید گندله و کنسانتره در گل‌گهر

رکورد تولید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سال جهش تولید شکست. با همت همکاران مدیریت گندله سازی و مدیریت فرآوری و با پشتیبانی مدیریت امور معدن و پیمانکاران مربوطه، رکورد تولید ماهیانه گندله سازی شماره یک به میزان ۵۶۲۳۰۰ تن رکورد تولید ماهیانه گندله سازی شماره دو به میزان ۵۳۸۲۱۲ تن و ارتقا رکورد مجموع به میزان ۱۱۰۰۵۱۲ تن رکورد تولید ماهیانه کارخانه کنسانتره خط چهارم (پلیکام) به میزان ۲۵۷۵۲۶ تن محقق شد.

***

ثبت ۸ رکورد توسط فولاد هرمزگان در آبان ماه

سید اصغر مدنی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان توانست در آبان ماه با تولید ۱۳۸۲۲۶ تن تختال و پس از تنها دو ماه رکورد جدیدی را ثبت نماید. در آبان ماه ۸ رکورد جدید شامل رکورد تولید ماهیانه و روزانه تولید تختال، رکورد تعداد ذوب تخلیه شده روزانه و ماهیانه، رکورد تعداد ذوب ریخته‌گری شده روزانه و ماهیانه و دو رکورد تعداد ذوب تخلیه شده در کوره های شماره ۱ و ۲ در فولاد هرمزگان به ثبت رسید که ثبت همزمان این رکوردها برای فولاد هرمزگان غرورآفرین است.

مدنی میزان تولید اسب از ابتدای سال تا پایان آبان را ۹۵۷۷۹۴ تن عنوان و ابراز امیدواری کرد نمودار تولید همچون سال‌های گذشته امسال نیز صعودی باشد و رکورد تولید سالیانه محقق گردد. وی اظهار داشت: جهش تولید در فولاد هرمزگان همزمان با تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا نشان از آمادگی کامل فولاد هرمزگان در شرایط بحرانی و تعهد به صنایع داخلی در تامین نیاز آن‌ها دارد.

***

ثبت بالاترین درآمد فروش ماهانه تاریخ ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان در آبان ماه سال جاری معادل ۱۹۷۸ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل افزایش ۱۴۸ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد فروش آبان ماه ذوب آهن، بالاترین درآمد فروش ماهانه در تاریخ این شرکت است.

ذوب آهن اصفهان طی عملکرد ۸ ماهه نخست سال ۹۹ مبلغ ۱۱ هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد رشد داشته است.

***

رکوردشکنی درآمد فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران

شرکت فولاد آلیاژی ایران در آبان ماه سال جاری معادل ۶۰۱ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل افزایش ۲۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد فروش آبان ماه «فولاژ»، بالاترین درآمد فروش ماهانه در تاریخ این شرکت است.

فولاد آلیاژی ایران طی عملکرد ۸ ماهه نخست سال ۹۹ مبلغ ۳ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵ درصد رشد داشته است.

***

شکستن رکورد ۱۱ ساله تولید در مجتمع فولاد بناب

بابک علیزاد شهیر، مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب اظهار داشت: در ۷ ماه نخست سال ۱۳۹۹ مجتمع فولاد صنعت بناب رکورد ۱۱ ساله تولید را شکست. این مجتمع تا ۱۵ مهر سال‌ جاری به اندازه کل سال گذشته تولید داشته و امیدواریم در پایان سال‌ جاری به اندازه دو برابر سال گذشته تولید و صادرات داشته باشیم.

علیزاد شهیر گفت: برنامه ما در زمینه صادرات حداقل ۲۰ هزار تن در ماه است و در این راستا نیز با تجار عراقی مذاکره‌هایی انجام داده‌ایم؛ بر این اساس احتمال دارد دفتری در منطقه اقلیم‌کردستان عراق تاسیس کرده و انباری برای فولاد بناب در آنجا داشته باشیم که محصولات خود را به صورت مستقیم به تجار عراقی داده و دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم تا از این طریق ارزآوری و سودآوری بیشتری را برای کارخانه رقم بزنیم.

***

ثبت بالاترین درآمد فروش تاریخ فولاد خوزستان در مهرماه

درآمد فروش شرکت فولاد خورستان در مهر ماه امسال به ۳۸۶۱ میلیارد تومان رسید. درآمد فروش مهرماه «فخوز» نسبت به شهریور امسال، رشد ۱۱۳ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد ۳۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت یک رکورد تاریخی جدید در درآمد فروش ماهانه در مهرماه سال جاری ثبت کرد.

در آبان ماه نیز شرکت فولاد خوزستان درآمد فروش ۲۵۸۲ میلیارد تومانی را متحقق ساخت و مجموع فروش هشت ماهه فخوز با رشد ۷۳ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته به ۱۷ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان رسید.

در آبان ماه شرکت فولاد خوزستان ۱۰۰ تن بلوم و بیلت داخلی و ۳۲ تن بلوم و بیلت صادراتی فروش داشته است؛ در مهرماه امسال نیز فروش این شرکت ۱۱۰ تن در داخل و ۱۳۵ تن به‌صورت صادراتی بوده است.

***

رکوردشکنی تولید گندله در فولاد سنگان

علی امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان گفت: با همت و تلاش وافر کارکنان شرکت فولاد سنگان در سال جهش تولید، ۴۰۰ هزار  و ۶۸۷ تن گندله در آبان ماه سال جاری تولید و رکورد تولید ماهانه گندله در این شرکت شکسته شد.

وی گفت: تولید گندله این شرکت در هشت‌ماهه اول سال ۲ میلیون و ۵۲ هزار  و ۲۶۶ تن بوده که در مقابل یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار تن برنامه، رشد ۱۲۴درصدی داشته است. شایان ذکر است که در تولید هشت‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد ۱۴۳ درصدی تولید گندله در فولاد سنگان هستیم.

***

رکوردشکنی تولید ماهانه در خط اسیدشویی فولاد امیرکبیر کاشان

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان موفق به کسب رکورد جدید تولید ماهیانه در خط اسیدشویی این شرکت در آبان ماه سال جاری با تولید ٢٢٠٣٢ هزار تن شد. رکورد قبلی این شرکت در شهریور سال جاری و به میزان ٢١۶۶٨ هزار تن بوده است.

گفتنی است شرکت فولاد امیرکبیر کاشان طی عملکرد ۸ ماهه نخست سال ۹۹ مبلغ ۱۵۷۵ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۵ درصد رشد داشته است. فولاد امیرکبیر کاشان در آبان ماه سال جاری معادل ۲۷۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل افزایش ۱۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

***

ثبت رکورد تولید آهن اسفنجی در فولاد سفیددشت

فولاد سفیددشت در آبان ماه سال جاری با تولید ۷۵۱۷۳ تن آهن اسفنجی، رکورد جدیدی در تولید ماهیانه این محصول در واحد احیاء مستقیم این شرکت به ثبت رساند.

مدیر عملیات شرکت فولاد سفیددشت با اشاره به تولید ۵۴۵۲۷۳ آهن اسفنجی در این شرکت تا پایان آبان ماه از رشد ۱۲.۲ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و ابراز امیدواری نمود که تا پایان سال جاری برنامه تولید ۸۰۰ هزار تن تحقق یابد.

با تولید این میزان محصول در آبان ماه، علاوه بر ثبت رکورد تولید ماهیانه، هدف‌گذاری تولید هشت ماهه فولاد سفیددشت نیز به طور کامل محقق گردید.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ دی ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵
شناسه مطلب : 34199
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی