برای نخستین بار به همت متخصصان فولاد خراسان صورت گرفت:تعمیرات اساسی کمپرسورهای هوای فشرده در کارخانه اکسیژن فولاد خراسان با اتکا به توان داخلی
تعمیرات اساسی قطعات حساس و پیچیده کمپرسورهای هوای فشرده در کارخانه اکسیژن فولاد خراسان با اتکا به توان داخلی این مجتمع فولادی صورت گرفت. مهدی محسنی رئیس گازرسانی، تولید اکسیژن و هوای فشرده فولاد خراسان در توضیح این موفقیت افزود: همکاران تلاشگر واحد اکسیژن در دی ماه سال جاری موفق شدند اورهال اساسی کمپرسورهای هوای فشرده را بدون حضور شرکت های پیمانکار انجام دهند.

مهدی محسنی ادامه داد: در گذشته سرویس های روتین این تجهیزات شامل تعویض سپراتور المنت، سرویس مبدل های حرارتی و … در واحد انجام می گرفت و سرویس ایراند کمپرسور که اصلی ترین قطعه این کمپرسورها هست به علت پیچیدگی و حساسیت خاص به شرکت های پیمانکار ذی صلاح واگذار می شد. اینک با همت همکاران مکانیک واحد، این تعمیرات اساسی با موفقیت کامل در داخل مجتمع صورت گرفت و تجهیزات اورهال شده نیز در وضعیت خوبی برای از سرگیری کار قرار دارد.

ابراهیم آرمان نسب سرپرست این تیم تعمیراتی هم گفت: انجام سرویس های دوره ای(PM)، که آن را تعمیرات اساسی یا اورهال می نامند به منظور ایجاد شرایط استاندارد جهت کارکرد دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی همواره در اولویت است. این سرویس های دوره ای (اورهال کمپرسور) توسط متخصصان با تجربه و ماهر تدوین و اجرا می شود. انجام به موقع سرویس های تعمیرات و نگهداری نیز از آسیب های احتمالی واردشده به دستگاه ها جلوگیری می کند. این نخستین بار است که متخصصان مکانیک و تولید واحد اکسیژن «فولاد خراسان» توانسته اند با اجرای کامل تعمیرات این قطعات حساس، قدمی مهم را در راستای بومی سازی توانمندی های صنعتی در این ابرشرکت تولیدی با موفقیت بردارند.

مسئول نگهداری و تعمیرات گازرسانی  در تشریح دلایل انجام این اورهال در داخل مجتمع گفت:  از دست دادن زمان زیاد در صورت واگذاری به خارج از شرکت که خودش منجر به تحمیل هزینه اضافی خواهد شد مهم ترین دلیل ترغیب ما به انجام تعمیرات اساسی در داخل مجتمع شد. همچنین از طرفی با توجه به افزایش قیمت‌ها ونوسانات آن نمی توان محاسبه دقیقی درباره واگذاری کار داشت و با توجه به تامین قطعات هواساز توسط خود مجتمع صرفه جویی قابل توجه ی انجام دادیم.

مسعود صدقیان، سرپرست نگهداری و تعمیرات شبکه و پست های گاز با بیان اینکه  افزایش و مطالعه در واحد مکانیک منجر به بالا رفتن نگاه فنی و خلاقیت در کارکنان گاز رسانی، تولید اکسیژن و هوای فشرده شده است افزود: تعمیرات کمپرسورهای هوای فشرده توسط تیم مکانیک واحد اکسیژن به مدت ۱۰ روز طول کشید که حین انجام کارهای روتین واحد وپس از تعمیر، مراحل نصب وتست انجام گرفت و خوشبختانه کمپرسور مدتی است که در مدار بهره برداری قرارگرفته است.

محسنی با بیان اینکه در فرآیند بومی سازی و یا ساخت قطعات، مقدماتی باید انجام شود گفت:  این مقدمات شامل برنامه ریزی، تهیه تجهیزات و قطعات مورد نیاز ، اجرا و تست سرد و گرم تجهیزات، ایجاد انگیزه و حس خودباوری درهمکاران است و در پایان  این فرآیند تهیه گزارش گام به گام از اقدامات انجام شده برای استفاده و اطلاع سایر همکاران صورت می گیرد.

رییس گازرسانی، تولید اکسیژن و هوای فشرده از تمامی دست اندرکاران و سایر همکاران که در این مهم یاری رسان بودند صمیمانه تشکر کرد و در ادامه از نگاه و حمایت های مالی، معنوی و اعتماد و ارتقا انگیزه خودباوری در همکاران توسط مدیرعامل محترم که انگیزه ای دو چندان را در کارکنان بوجود آورده اند صمیمانه تشکر کرد.

همچنین حمیدزاده سرپرست واحد اکسیژن نیز اذعان کرد: این تعمیرات اساسی و سایر فعالیت های عادی این مجتمع صنعتی در حالی با موفقیت تداوم می یابد که «فولاد خراسان» از ابتدای شروع همه گیری ویروس کرونا در بهمن ۹۸ تاکنون حدود ۳۲۰۰ تن اکسیژن مورد نیاز بیمارستان های نیشابور، مشهد و تربت حیدریه را نیز تامین کرده و در راستای مسئولیت اجتماعی خویش گامی ازرشمند و اساسی در حفاظت از سلامت عمومی جامعه برداشته است.

2

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۹
شناسه مطلب : 34498
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی