گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش قیمت‌ها برای دومین هفته متوالی/ آخرین قیمت‌های فولاد در منطقه CIS (به همراه نمودار)
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۵۳۶ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش قابل توجه ۳.۸ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز ۶۱۵ دلار به ازای هر تن بود که حاکی از کاهش ۲.۷ درصدی نسبت به قیمت‌های هفته پیش از آن است.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن کاهش ۲.۷ درصدی یافت و اسلب ۶۱۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۳۲ تا ۵۴۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین آن نسبت به قیمت‌های ۲۴ دی، کاهش ۳.۸ را درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت فولاد صادراتی ایران در هفته گذشته برای دومین هفته متوالی، تحت تأثیر روند نزولی قیمت‌ها در بازار جهانی، کاهش یافت. قیمت فولاد در مناطق مختلف دنیا در دو هفته اخیر تحت تأثیر کاهش قیمت قراضه و افزایش رقابت فروشندگان محصولات فولادی، رو به کاهش گذاشته است. متال بولتن گزارش داده که یک فولادساز ایرانی در هفته گذشته یک محموله ۳۰ هزار تنی شمش فولادی را به قیمت ۵۴۰ دلار به ازای هر تن به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فروخته است. دو محموله دیگر نیز توسط فولادسازان ایرانی به قیمت‌های ۵۳۲ و ۵۳۳ دلار به ازای هر تن به مشتریان خارجی فروخته شده است.

قیمت فولاد در منطقه CIS که طبق شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد مبنای قیمت‌های فولاد در بورس کالای ایران است به شرح زیر است: آخرین قیمت اسلب صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه، در هفته گذشته ۶۳۵ تا ۶۴۰ دلار به ازای هر تن بوده است که کاهش ۶.۹ درصدی را نسبت به قیمت‌های هفته پیش از آن نشان می‌دهد. قیمت بیلت صادراتی CIS نیز به ۵۶۹ دلار به ازای هر تن رسید که کاهش ۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد. آخرین قیمت میلگرد صادراتی CIS نیز در هفته گذشته ۶۴۰ تا ۶۵۰ دلار به ازای هر تن بود که حاکی از کاهش ۲.۳ درصدی است. قیمت ورق گرم CIS نیز به ۷۴۵ تا ۷۶۰ دلار به ازای تن رسید که کاهش ۲.۶ درصدی درصدی را نشان می‌دهد.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 5

2

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۸
شناسه مطلب : 34598
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی