چیلان گزارش می‌دهد:جلسه کمیته روابط عمومی زنجیره فولاد برگزار شد + جزئیات کامل و تصاویر
جلسه کمیته روابط عمومی زنجیره فولاد با حضور بیش از ۲۰ شرکت بزرگ فولادی و معدنی امروز ۵ اسفندماه از طریق سامانه جلسات مجازی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و با حضور دبیر و مدیر اجرایی این انجمن و همچنین حضور افتخاری مدیر روابط عمومی ایمیدرو برگزار شد.

جلسه کمیته روابط عمومی زنجیره فولاد با حضور بیش از ۲۰ شرکت بزرگ فولادی و معدنی امروز ۵ اسفندماه از طریق سامانه جلسات مجازی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و با حضور دبیر و مدیر اجرایی این انجمن و همچنین حضور افتخاری مدیر روابط عمومی ایمیدرو برگزار شد.

خلیفه سلطانی: متشکل شدن روابط عمومی های آهن و فولاد
مهندس سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن فولاد، در ابتدای نشست تخصصی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد کشور، ضمن خوشامدگویی به حاضرین در این جلسه و تبریک حضور آقایان نباتی نژاد، حلوایی پور و یاوری در سمت مدیریت روابط عمومی شرکت های فولاد مبارکه، گل گهر و گروه ملی فولاد، گفت: روابط عمومی های زنجیره آهن و فولاد کشور یک رسالت جمعی دارند و بر اساس همین رسالت نیازمند آن هستیم که به صورت هماهنگ تر و متشکل تر در توسعه سیاست های ترویجی، فرهنگ سازی و آموزشی حوزه معدن و فولاد تمرکز کنیم.

خلیفه سلطانی اظهار داشت: نقش فولاد در کشور روز به روز در حال پررنگ تر شدن است و انعکاس هنرمندانه این نقش بر عهده روابط عمومی های شرکت های معدنی و فولادی گذاشته شده است. وی افزود: روابط عمومی در زنجیره فولاد یک نقش ویژه داردکه فراتر از یک بنگاه است و نگاه دقیق مدیران و کارشناسان روابط عمومی است که به این موضوع عمق می دهد و می تواند جایگاه فولاد را در افکار عمومی ارتقاء دهد.

دبیر انجمن فولاد در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت فولاد باید رسانه ای قوی و متشکل داشته باشد و در همین راستا نیازمند یک ارتباطات متشکل برای روابط عمومی فولاد هستیم. وی در ادامه خواستار یک ساماندهی و هماهنگی در حوزه روابط عمومی  زنجیره آهن و فولاد شد تا مسائل این حوزه به صورت هماهنگ تری دنبال شود.

فولاد وارد کتاب های درسی شود

خلیفه سلطانی در جلسه هم اندیشی روابط عمومی های زنجیره آهن و فولاد کشور به میزبانی انجمن فولاد ضمن اظهار داشت: وقتی ۳۰ درصد سود بازار سرمایه متعلق به زنجیره فولاد است، وقتی فولاد در آبرسانی به استان های مختلف خراسان، یزد، هزمزگان، کرمان و حتی اصفهان نقش پیدا کرده است یا وقتی فولاد سهم اساسی در تامین تجهیزات مربوط به سلامت و جان مردم دارد،  نشانگر این موضوع است که فولاد در کشور نقش پررنگی پیدا کرده است.

وی افزود: سرمایه گذاری که از طرف زنجیره فولاد از معدن تا محصول نهایی فولاد در بخش های مختلف کشور از حوزه بهداشت تا ورزش جریان دارد، باید با کارهای ترویجی اطلاع رسانی شود.

وی تأکید کرد: به نظرم فولاد باید در کتاب های درسی تا فیلم های سینمایی و مستندهای تلویزیونی حضور داشته باشد چرا که امروزه فولاد فضای زیست شده است و خدمت بزرگی به جامعه دارد.

سپهر: ضرورت اطلاع‌رسانی اثربخش توسط روابط عمومی‌ها در حوره معدن و صنایع معدنی

محمد سپهر، مدیر روابط عمومی ایمیدرو در نشست تخصصی روابط عمومی های شرکت های بزرگ معدنی و فولادی اظهار داشت: فولاد باید صدای مشترکی داشته باشد و جایگاه روابط عمومی ها باید بیشتر از نقش بنگاهی و درون شرکتی باشد. وی خواستار هم افزایی روابط عمومی ها برای مدیریت چالش های مشترک شرکت های معدنی و فولادی شد و گفت: شرکت های معدنی و فولادی در حوزه مسئولیت اجتماعی مثل ابرپروژه های انتقال آب، نقش بسیار برجسته ای برعهده داشته اند. بالاخره شرکت های فولادی دغدغه مردم را دارند و در حوزه مسئولیت اجتماعی گام های بزرگی برداشته اند. بنابراین روابط عمومی ها هم باید تسهیل گر باشند و ظرفیت بسیار خوبی که از آن برخوردارند را در جهت اطلاع رسانی اثربخش و ایجاد آرامش در بازار فولاد بکار گیرند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فولاد تأکید کرد: نمایشگاه بومی سازی که توسط انجمن فولاد و با حمایت ایمیدرو در برج میلاد راه اندازی شد، یکی از بهترین نمایشگاه ها و رویدادهایی بود که منجر به نتیجه شد و حدود ۹۰۰ میلیون دلار تفاهم نامه و قرارداد در این جشنواره فولاد رقم خورد و لازم است این حرکت مثبت که در راستای بومی سازی، تاب آوری و افزایش توان تأمین داخلی است، تداوم داشته باشد و قطعا ایمیدرو از چنین رویداد ویژه ای استقبال و حمایت خواهد کرد.

نباتی نژاد: هم‌افزایی در حوزه روابط عمومی فولاد

هادی نباتی نژاد، مدیر جدید روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان نیز در این نشست تخصصی بیان داشت: هم افزایی در سطح روابط عمومی های فولاد، نیازی است که امروز بیش از پیش احساس می شود و لذا لازم است فضاهای اطلاع رسانی جدیدی را مدنظر قرار دهیم و شرکت ها بتوانند از ظرفیت های رسانه ای یکدیگر و همچنین از تجربیات ارزشمند و موثر همدیگر استفاده کنند. وی تأکید کرد: نیاز است با تولید محتوای بیشتر و ارتباطات جدید از ظرفیت های یکدیگر استفاده کینم و تمرکز بیشتری در حوزه تولید محتوا داشته باشیم. مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان همچنین پیشنهاد داد با توجه به تعدد موضوعات در حوزه روابط عمومی و لزوم همفکری برای هر یک از آن ها، جلسات کمیته روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد به صورت دو هفته یکبار برگزار شود که این پیشنهاد مورد موافقت سایر حاضرین نیز قرار گرفت.

فروغی نیا: خط‌مشی واحد در حوزه روابط عمومی

غلامرضا فروغی نیا، مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان با اشار به راه اندازی کمیته روابط عمومی در انتهای سال ۹۷ گفت: تشکیل این کمیته نتایج مثبتی داشت که برجسته ترین نمونه آن هم راه اندازی جشنواره ملی فولاد بود که موجب سرعت گرفتن روند بومی سازی تجهیزات و فرآیندها در شرکت های فولادی و عمق بخشی به اقتصاد مقاومتی شد.

وی در ادامه به مسائلی همانند چارت سازمانی روابط عمومی اشاره کرد و خواستار تعیین یک خط مشی واحد در روابط عمومی ها برای حوزه رویدادها، چارت سازمانی و انتقال دانش و تجربیات همکاران روابط عمومی در حوزه های مختلف تولیدمحتوا تا خبررسانی و حضور در رویدادها شد.

حلوایی پور: تدوین سیاست مشترک

ابوذر حلوایی پور، مدیر روابط عمومی گل گهر در این نشست با بیان ضرورت هماهنگی روابط عمومی ها در کشور و درک مشترک در حوزه های مختلف کاری گفت: همه ما لازم است که یک سیاست واحد داشته باشیم و یک دل و یک صدا باشیم تا جلوی حاشیه ها و غرض ورزی ها گرفته شود. وی با بیان اینکه مجموعه گل گهر این آمادگی را داریم که اولین نشست روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد کشور را با رعایت پروتکل های بهداشتی میزبانی کند، تأکید کرد: امروز لازم است که با برگزاری جلسات منظم، سطح روابط عمومی ها از مسائل خرد وارد مسائل کلان شود و استفاده بهینه از توانمندی های خود داشته باشد. حلوایی پور اضافه کرد: چند سال پیش با همکاری برخی مدیران روابط عمومی، ایده نشست های مشترک در نمایشگاه ها را کلید زدیم که متاسفانه در نیمه راه متوقف شد و لذا امیدواریم چنین ایده هایی توسط کمیته روابط عمومی و هماهنگی و محوریت انجمن فولاد عملیاتی و مثمر ثمر گردد.

سرقینی: بکارگیری اطلاع رسانی شفاف و راه اندازی مناظره ها

آقای سرقینی، مدیر روابط عمومی هلدینگ کاوه پارس نیز در این نشست، با بیان اهمیت تعیین خط مشی وکمپین سازی در فضای مجازی برای اطلاع رسانی شفاف تر مسائل حوزه تولید کشور اظهار داشت: با توجه به بدنه قوی کارشناسی در بخش فولاد، برخی موضوعات مثل شیوه نامه فولاد نیازمند مناظره هایی است که با اطلاع رسانی روشن به شفاف سازی مسائل تخصصی کمک کند. همچنین لازم است روابط عمومی های شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد به طور منسجم و به فراخور موضوعات، کمپین سازی در فضای مجازی را در دستور کار قرار دهند.

فیلسوفیان: نگاه همزمان استانی و ملی

سعید فیلسوفیان، مدیر روابط عمومی هلدینگ میدکو در این نشست با بیان اینکه درصد بالایی از تولید ناخالص ملی کشور توسط صنعت فولاد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها نیازمند نگاه استانی و ملی به صورت توامان هستند. همچنین برای بهبود عملکرد و بهره گیری از خردجمعی، نیازمند ارتباط درون سازمانی با بخش های بازرگانی و فنی هستیم تا تصمیم سازی بهتری در حوزه فولاد داشته باشیم.

خیری: عبور از تحریم با ابتکار بومی‌سازی

نوراله خیری، مدیر روابط عمومی فولاد صنعت بناب در این جلسه با بیان نتایج موثر از برگزاری جشنواره فولادگفت: یکی از تجاربی که از دل همین جلسات روابط عمومی و بومی سازی به دست آمد، جشنواره ملی فولاد بود که به فولاد کشور در حوزه بومی سازی و افزایش توان تأمین کمک کرد و برای ما در مواجهه با تحریم ها بسیار راهگشا بود. لذا پیشنهاد می کنیم برگزاری این رویداد با قدرت اما در نیمه اول سال تداوم یابد.

به گفته خیری، لازم است حوزه های فعالیت روابط عمومی فولاد در سراسر کشور مشخص تر شود و نیاز است که دغدغه های فولادی را عمیق تر با نمایندگان مجلس و مدیران دولتی مطرح کنیم تا تولید فولاد کشور با اشتباه در تصمیم گیری ها دچار خسارت نشود.

میرمحمدی: نقش برجسته فولاد در حوزه بهداشت و درمان کشور

مسعود میرمحمدی، مدیر روابط عمومی جهان فولاد سیرجان با اشاره به لزوم برگزاری نشست های دوره ای روابط عمومی گفت: اگرچه مسائلی همانند آلایندگی فولاد و مسائل محیط زیستی در سطح افکار عمومی مطرح می شود ولی آیا اشتغال زایی و مسئولیت اجتماعی شرکت های فولادی در بحران کرونا و نقش شرکت های فولادی در حوزه بهداشت و درمان نیز مورد توجه قرار می گیرد؟

وی در ادامه، خواستار تداوم نشست های کمیته روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد به منظور ایجاد انسجام در کار ترویجی در حوزه هایی شد که فولادسازان عملکرد قابل قبولی در سطح افکار عمومی داشته اند. میر محمدی همچنین بر لزوم همفکری مدیران روابط عمومی برای اتخاذ تصمیمات یکپارچه در خصوص رویدادهای زنجیره فولاد تاکید کرد.

غریبی: اقدامات یکپارچه در روابط عمومی صنعت فولاد

علی حسین غریبی، مدیر ارتباط با رسانه های ذوب آهن اصفهان نیز با حضور در این نشست مجازی گفت: مسئولیت اجتماعی صنعت فولاد در حوزه هایی همچون محیط زیست، آب و بومی سازی در همه شرکت های فولادی و معدنی از جمله ذوب آهن اصفهان با جدیت دنبال می شود و صنعت فولاد کشور به خوبی از عهده مسئولیت اجتماعی خود برآمده است. وی تأکید کرد: نیازمند اقدامات یکپارچه در روابط عمومی صنعت فولاد هستیم و تداوم جلسات کمیته روابط عمومی می تواند به تحقق این مهم کمک نماید.

ولی زاده: پایش و استانداردسازی موضوعات روابط عمومی

حسن ولی زاده، مدیر روابط عمومی آهن و فولاد ارفع نیز به تمجید از خط مشی انجمن فولاد در حمایت از صنعت فولاد در موضوعات مختلف همانند شیوه نامه دولت و طرح مجلس پرداخت و خواستار تعاریف استانداردی برای روابط عمومی و ایفای نقش روابط عمومی ها در پایش بخش های مختلف همانند بخش رویدادهای صنعت فولاد شد.

صفریان: تعریف پروژه‌های عملیاتی

رضا صفریان، مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان نیز به تجربیات خود در حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: نیازمند تعریف پروژه های عملیاتی در حوزه روابط عمومی هستیم. در این خصوص تشکیل شوراهای مشورتی مسئولیت اجتماعی با حضور ذی نفعان و گزارش دهی با آنان یکی از اقداماتی است که در فولاد هرمزگان صورت گرفته است. وی خواستار راه اندازی کمیته اطلاع رسانی صنعت فولاد برای مدیریت اخبار غلط و هجمه های اخیری شد که به ناصواب جامعه فولاد را درگیر کرده است.

خورشید: جامعه را نسبت به مشکلات تولید آگاه کنیم

هومن خورشید، مدیر روابط عمومی فولاد اکسین خوزستان به وضعیت یکی دو سال اخیر به دلیل شرایط بین المللی و فشاری که به تولیدکنندگان از جانب تحریم و خودتحریمی تحمیل شد، اشاره کرد و در ادامه تأکید کرد: نیاز به یک حرکت منسجم از طرف شرکت ها داریم و روابط عمومی ها باید به مشکلاتی که کار صادراتی فولادسازان را پیچیده کرده وتعهدت صادراتی را دچار مشکل کرده ورود کنند چرا که بازارهای صادراتی یکی یکی در حال از از دست رفتن است.

تأکید معماریان، عرب و یاوری به تقویت زبان مشترک روابط عمومی

در این جلسه، معماریان مدیر روابط عمومی فولاد غرب آسیا نیز به نقش برجسته روابط عمومی در صنعت فولاد و پیاده سازی فرآیند و مسئولیت اجتماعی اشاره کرد.

علیرضا عرب، مدیر روابط عمومی فولاد سنگان خراسان هم از تقویت زبان مشترک در حوزه روابط عمومی فولاد برای گره گشایی از برخی مشکلات سخن گفت.

یاوری، مدیر روابط عمومی گروه ملی فولاد نیز به موضوع انتقال دانش فنی بین روابط عمومی ها پرداخت و به فاکتور مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از رسالت های صنعت فولاد اشاره کرد.7 102

1 8 2 7 3 5 4 4 5 3 6 2

2

تاریخ انتشار : ۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۲
شناسه مطلب : 34776
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی