«گزارش ویژه چیلان» از صنعت فولاد در هفته‌ای که گذشت:خبر خوب هفته/ بهترین نماد فولادی هفته/ پردرآمدترین شرکت فولادی هفته/ معاملات فولاد در بورس کالا
نگاه چیلان به تحولات هفتگی صنعت فولاد کشور را می‌توانید هر هفته، در چیلان آنلاین بخوانید. خبر خوب هفته گذشته، راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد پیش‌فرآوری و خردایش سنگ‌آهن خاورمیانه در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و افتتاح واحد گندله‌سازی مجتمع صنایع فولاد آروند نوین رشتخوار بود. «گزارش ویژه چیلان» در مورد جریانات مهم صنعت فولاد در هفته گذشته را در ادامه بخوانید.

خبر خوب هفته

خبر خوب هفته گذشته، راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد پیش‌فرآوری و خردایش سنگ‌آهن خاورمیانه در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و افتتاح واحد گندله‌سازی مجتمع صنایع فولاد آروند نوین رشتخوار بود.

ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در آیین بهره‌برداری از واحد خردایش شماره ‌۲ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌عنوان‌ بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی در خاورمیانه گفت: ظرفیت این پروژه ۴۲۰۰ تن در ساعت معادل ۱۵ میلیون تن در سال بوده که البته انتظار می‌رود تولید سنگ خرد شده توسط این سنگ‌شکن به مراتب بیشتر از ۱۵ میلیون تن در سال باشد. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌عنوان‌ اولین تولیدکننده گندله و کنسانتره کشور نقش مهمی در زنجیره فولاد کشور دارد. همچنین این شرکت در دو ماه پایانی سال گذشته با کسب ٨ رکورد تولیدی توانسته نقش موثری در این زنجیره ایفا کند. اجرای این پروژه تاثیر بسزایی در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده محصول تولیدی در پی خواهد داشت و اشتغال‌زایی مطلوبی دارد.

واحد گندله‌سازی مجتمع صنایع فولاد آروند نوین رشتخوار نیز روز شنبه ۱۴ فروردین به بهره‌برداری رسید. این واحد گندله‌سازی در شهرستان رشتخوار با ظرفیت تولید ۵۹۰ هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری ریالی معادل ۶۰۲ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری ارزی معادل ۷ میلیون یورو به بهره‌برداری رسید و برای ۱۵۲ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی کرد.

بهترین نماد فولادی هفته

بهترین نمادهای زنجیره فولاد بازار سهام در هفته گذشته را باید #فولاژ و #کگهر دانست. سهامداران شرکت‌های زنجیره فولاد همچون سهامداران سایر شرکت‌های بازار سرمایه، هفته کابوس‌واری را پشت سر گذاشتند و بازدهی اکثر نمادها در هفته گذشته منفی بود. با این حال، در مجموع در هفته گذشته دو نماد فولاژ و کگهر شاهد کاهش قیمت سهام خود نبودند و این دو نماد عملکرد بهتری نسبت به سایر نمادهای فولادی و سنگ آهنی داشتند.

عرضه‌های فولادی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت ۳۲۹ هزار و ۲۳۹ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

ارزش کل معاملات فولاد در بورس کالا در هفته گذشته ۴۸۲۵ میلیارد تومان بود.

فولاد مبارکه در هفته گذشته از محل فروش انواع محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۲۷۹۶ میلیارد تومانی به‌دست آورد. از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا در هفته گذشته متعلق به فولاد مبارکه بود.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۶
شناسه مطلب : 35032
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی