گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ جهش ۷۷.۵ دلاری قیمت اسلب صادراتی ایران/ فرصت‌های صادراتی «فخوز»، «فولاد»، «ذوب»، «کاوه» و …
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته جاری، قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۹۱ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد قابل توجه ۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد. در یک تحول بزرگ، قیمت اسلب صادراتی ایران در هفته جاری با رشد ۷۷.۵ دلاری به ازای هر تن، ۱۲.۱ درصد نسبت به هفته پیش از آن افزایش یافت و به ۷۲۰ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، نسبت به هفته پیش از آن ۱۲.۱ درصد افزایش یافت و اسلب در قیمت ۷۲۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته جاری، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۹۱ دلار به ازای هر تن بود که میانگین آن نسبت به قیمت‌های ۲۵ فروردین، رشد ۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رویدادی که در هفته‌های پیش از آن صحبت می‌کردیم محقق شد و اسلب صادراتی ایران بخش بزرگی از عقب‌ماندگی خود نسبت به قیمت‌های جهانی را جبران کرد. متال بولتن گزارش داده است که فولاد خوزستان (نماد بورسی فخوز) یک محموله ۳۰ هزار تنی اسلب را با قیمت ۷۲۰ دلار به ازای هر تن به مستریانی در چین یا جنوب شرق آسیا فروخته است.

فولادسازان ایرانی به دنبال قیمت ۷۳۰ تا ۷۵۰ دلاری برای اسلب صادراتی و قیمت ۶۰۰ دلاری برای بیلت صادراتی هستند.

قیمت‌های حمل دریایی به چین و جنوب شرق آسیا کاهش یافته و در کنار آن همچنان شاهد سوپرسایکل رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی فولاد (خصوصاً در بخش اسلب) هستیم. این بدان معناست فضا که برای رشد بیشتر قیمت فولاد صادراتی ایران وجود دارد.

بازارهای صادراتی در حال حاضر در وضعیت «گاوی» قرار دارند و فرصت صادراتی بزرگی پیش روی فولادسازان ایرانی نظیر #فخوز، #ذوب، #فولاد، #کاوه، #هرمز و غیره قرار دارد. بازار داخلی ایران در رکود قرار دارد و در شرایط فعلی، صادرات فولاد می‌تواند درآمد ارزی قابل توجهی نصیب ایران کند.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 12

2

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
شناسه مطلب : 35207
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی