اختصاصی چیلان؛خبر فوری؛ صادرات شمش فولادی آزاد شد
پیگیری‌های چیلان از دفتر صنایع معدنی وزارت صمت نشان می‌دهد که به‌زودی (احتمالاً امروز) طی نامه‌ای از طرف دفتر معاونت معدنی اعلام خواهد شد که به مدت سه ماه، صادرات شمش فولادی توسط شرکت‌هایی که فهرست آن‌ها به گمرک اعلام می‌شود آزاد خواهد بود و صادرات نیازمند تیک صادراتی وزارت صمت و تأیید دفتر صنایع معدنی نیست.

پیگیری‌های  چیلان  از دفتر صنایع معدنی وزارت صمت نشان می‌دهد که به‌زودی (احتمالاً امروز) طی نامه‌ای از طرف دفتر معاونت معدنی اعلام خواهد شد که به مدت سه ماه، صادرات شمش فولادی توسط شرکت‌هایی که فهرست آن‌ها به گمرک اعلام می‌شود آزاد خواهد بود و صادرات نیازمند تیک صادراتی وزارت صمت و تأیید دفتر صنایع معدنی نیست.

شنیده‌های  چیلان  حاکی از این است که محتمل است طی روزهای آینده، صادرات برخی انواع ورق‌های تخت فولادی نیز طبق همین روال نیازی به تیک صادراتی وزارت صمت نداشته باشد.

شایان ذکر است روز گذشته دفتر صنایع معدنی اعلام کرد که صادرات محصولات طویل فولادی به مدت سه ماه به تیک صادراتی وزارت صمت نیاز ندارد.

حذف تیک صادراتی و تسهیل صادرات فولاد اقدامی مثبت در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید فولاد است. قیمت فولاد در بازارهای جهانی وضعیت بسیار مطلوبی دارد و با توجه به وجود رکود در بازار داخلی و نیاز کشور و صنایع به ارزآوری، تسهیل صادرات فولاد یکی از نیازهای فوری صنعت فولاد کشور است.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۶
شناسه مطلب : 35475
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی