با حضور شرکت هایی از بخش های مختلف زنجیره فولاد نمایان شد:انسجام زنجیره فولاد در مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن فولاد
مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با دستور کار بررسی و تصویب اساسنامه جدید با حضور 260 شرکت عضو این انجمن از تمام رسته های پنج‌گانه در زنجیره فولاد به صورت مجازی برگزار شد. نکته قابل توجه در این مجمع، حضور شرکت های نوردی در کنار فولادسازان و آهن سازان بود که اتحاد و انسجام زنجیره فولاد در این انجمن را نمایان کرد.

 تغییرات در رسته نورد انجمن فولاد

به گزارش  چیلان ، رسته های انجمن فولاد تا قبل از اصلاح اساسنامه این انجمن، شامل واحدهای ذوب به روش قوس الکتریکی، رسته واحدهای ذوب به روش القایی، رسته واحدهای نوردی (مقاطع تخت و طویل)، رسته واحدهای تولیدکننده گندله و آهن اسفنجی و رسته فولاد سازان بزرگ بود که پس از برگزاری این مجمع عمومی و با رای اکثریت اعضای انجمن، رسته نورد انجمن تولیدکنندگان فولاد به دو رسته نورد ورق و پوششدار و رسته نورد مقاطع طویل تقسیم شد. با تصویب اعضای حاضر در مجمع انجمن فولاد به تفکیک رسته نورد، در آینده هر یک از این دو رسته در انتخابات بعدی انجمن از یک نماینده در ترکیب هیئت مدیره انجمن برخوردار خواهند بود.

هیئت رئیسه مجمع فوق العاده

ریاست این دوره از مجمع عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران را دکتر کسری غفوری، مدیرعامل فولاد خراسان بر عهده داشت و آقایان بهمن تجلی زاده، معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان و بهادر احرامیان، مدیر عامل فولاد یزد نیز به عنوان ناظر هیئت رئیسه انتخاب شدند. همچنین وحید یعقوبی، معاون اجرایی انجمن فولاد نیز دبیر هیئت رئیسه این مجمع فوق العاده بود. بر اساس این گزارش، مهندس یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز به صورت حضوری در مجمع انجمن فولاد حضور داشتند.

شرایط عضویت در انجمن فولاد تغییر نکرد

دکتر سبحانی، رئیس انجمن فولاد در جلسه مجمع عمومی این انجمن گفت: در این جلسه سعی خواهیم کرد که با حضور اعضای حاضر در مجمع، اساسنامه‌ای را به تصویب برسانیم که تسهیل‌گر باشد.

در این جلسه شرایط عضویت در انجمن فولاد نیز به تصویب رسید و مقرر شدکلیه واحدهای تولیدی که در زنجیره تولید فولاد از گندله سازی و بعد از آن فعالیت می نمایند و دارای ظرفیت تولید حداقل ۳۰ هزار تن در سال هستند، به شرط دارا بودن شرایط لازم، پس از بررسی و تأیید هیئت مدیره انجمن می توانند به عضویت انجمن درآیند.

دکتر سبحانی رئیس انجمن فولاد در ادامه گفت: در صنعت فولاد بیش از ۴ هزار شرکت (نسوز، کاتالیست و…) در حال خدمات هستند. اگرچه امکان عضویت این شرکت‌ها در هیات مدیر انجمن فولاد مقدور نیست اما امکان حضور آنها در قالب عضو افتخاری و عضو وابسته وجود دارد.

افزایش اعضای علی البدل هیئت مدیره

در این مجمع عمومی و با رای اکثریت اعضای انجمن فولاد، تعداد اعضای علی البدل هر رسته از زنجیره فولاد در هیئت مدیره انجمن افزایش یافت و از یک عضو به ۳ عضو رسید. همچنین مقرر شد کاندیداهای هیئت مدیره انجمن از بین مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره یا نمایندگان معرفی شده شرکت های عضو باشند.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۴
شناسه مطلب : 35503
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی