خوارزمی؛ فولاد خوزستان تهاتر کاتالیست؛ راهکار برنده
یکی از موانع جدی تولید در کشور، فرآیندهای طولانی بروکراتیک و اتلاف زمان در لا به لای دستورالعمل های پیچیده و زمان بر بازرگانی و ... در صنایع مادر کشور است. از سوی دیگر کاتالیست ها و جاذب های مستعمل صنایع، علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی در صورت عدم بازیافت و رهاسازی در طبیعت، معضلاتی نظیر هزینه های انبارش و نگهداری را برای کارخانجات بزرگ فولاد کشور در پی دارند.

به گزارش  چیلان ، یکی از موانع جدی تولید در کشور، فرآیندهای طولانی بروکراتیک و اتلاف زمان در لا به لای دستورالعمل های پیچیده و زمان بر بازرگانی و … در صنایع مادر کشور است. از سوی دیگر کاتالیست ها و جاذب های مستعمل صنایع، علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی در صورت عدم بازیافت و رهاسازی در طبیعت، معضلاتی نظیر هزینه های انبارش و نگهداری را برای کارخانجات بزرگ فولاد کشور در پی دارند.

گسترش فناوری خوارزمی که از ابتدای فعالیت خود، فرآیند بازیابی کاتالیست ها و جاذب های مستعمل را به عنوان یکی از اولویت های خود قرار داده است، راهکار برنده ای را به مجتمع های صنعتی کشور پیشنهاد می نماید که در حال حاضر با مشاهده مزایای فراوان این راهکار، بسیاری از کارخانجات معظم فولادی و غیر فولادی کشور، این راهکار را برای کاهش پیچیدگی های بروکراتیک و از سویی دستیابی به حداکثر منافع، بر می گزینند.

تهاتر کاتالیست های مستعمل ریفرمینگ احیاء مستقیم با کاتالیست های نو و یا جاذب های سولفورزدایی اکسید روی مستعمل با جاذب های نو، بر اساس فرمول های مورد توافق طرفین، راهکاری است که دو پروسه فروش از طریق مزایده و خرید از طریق مناقصه را در یک فرآیند خلاصه کرده و منافع کارفرما را بیشینه می سازد. کارفرما بدون نیاز به انبارش و نگهداری و برگزاری مزایده فروش جاذب های مستعمل، با عقد قرارداد تهاتر، جاذب های مستعمل را در بدو تخلیه از مخازن برای خوارزمی ارسال می نماید و خوارزمی با توجه به ظرفیت تولید بسیار بالای خود، بلافاصله جاذب های نو را برای کارفرما ارسال می نماید.

شرکت فولاد خوزستان که به عنوان یک قطب عظیم تولید فولاد کشور به حساب می آید، با استفاده از همین راهکار و پشتیبانی حداکثری از تولید داخلی، در اواخر سال ۱۳۹۹ با ابلاغ یک قرارداد تهاتر به خوارزمی، جاذب های مستعمل خود را برای خوارزمی ارسال نموده و بلافاصله جاذب های نو تولیدی خوارزمی را تحویل گرفت.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۰
شناسه مطلب : 36165
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی