چگونه اقتصاد ایران در برابر نوسانات جهانی بیمه می شود؟
مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان می گوید: چرخش سیاست‌های بین‌المللی و عدم ثبات رفتاری قدرت‌های جهانی به‌ویژه در دهه اخیر یک بایسته اساسی را اثبات کرده و آن لزوم وجود ثبات سیاست‌گذاری‌های داخلی به‌عنوان عامل خنثی‌کننده تحرکات خصمانه و منفعت‌طلبانه بین‌المللی است. این مسئله را باید در کانون تعامل بنگاه‌های اقتصادی، کارشناسان و متولیان سیاست‌های حاکمیتی در عرصه اقتصاد خصوصاً صنعت فولاد قرار داد.

به گزارش  چیلان ، کسری غفوری افزود: وحدت و ثبات رویه در داخل می‌تواند بخش عمده‌ای از بدنه تولید و اقتصاد را در برابر نوسانات سیاست‌های بین‌المللی بیمه کند و پارامترهای ریسک تولید را در داخل کشور، کاهش دهد.

استقرار ابربنگاه‌های تولیدی که صنعت فولاد یکی از استراتژیک‌ترین آن‌ها با توجه به شرایط کشور ما است، می‌تواند قدرت و توانمندی نرم‌افزاری قابل انتظار و حتی پیش‌بینی‌نشده‌ای را برای جامعه ما به ارمغان بیاورد و «بازدارندگی اقتصادی» کشورمان را تا سطح زیادی تقویت کند.

از همین رو این مهم ایجاب می‌کند که هم‌اندیشی و گفت‌وگوها برای اتصال حلقه‌های مختلف، اعم از سیاست‌گذاری، سرمایه، پرورش نیروی انسانی، تولید دانش و فناوری و تجهیزات بیش از پیش گسترش یابد تا توسعه ملی کشور در منظومه‌ای با مشارکت همه بخش‌ها تحقق یابد.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۵
شناسه مطلب : 36227
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی