نقش فولاد در مدل مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور
مدیرعامل صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: فولاد  سنگان  مجری  طرح  مثلث  توسعه  اقتصادی  و  فرهنگی  خواف است که چنین مدلی برای توسعه کشور در قالب توسعه جزء تا کل در مناطق مختلف به اجرا درآمده یا اجرایی خواهد شد.

به گزارش  چیلان ،علی امرائی افزود:  این مدل کاملا  دانش محور بوده و منطبق بر نقشه راه عملی و تحقیقاتی می باشد.  در این مدل جامع، کل روستاهای هر شهرستان مورد نظر بوده و قرار است یک الگوی جامعی از مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی خراسان رضوی در شهرستان خواف به عنوان پایلوت عملیاتی گردد.

وی گفت: در  اجرای  این  مدل،  ابتدا  نیروهای  بومی  تحصیل کرده به عنوان تسهیلگران  این  طرح  در  خواف  انتخاب  شدند.  سپس  ستاد  طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان خواف با حضور اضلاع آن شامل کارگزاران حاکمیتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معین اقتصادی و نمایندگان جامعه  محلی راه اندازی گردید. که کلیه اقدامات نیز با نظارت عالیه امام جمعه محترم شهرستان خواف و دستگاه قضایی  شهرستان پیگیری می شود.

وی افزود: از اقدامات آتی در طرح مثلث اقتصادی، برگزاری کارگاه های مشارکتی با حضور اضلاع مثلث و نمایندگان کانون های آبادانی و پیشرفت روستایی است که در نهایت این کارگاه ها منتج به شناسایی پروژه ها و طرح های عملیاتی  در  حوزه های  اجتماعی  و  فرهنگی،  زیرساختی،  آموزشی  مهارتی، طبیعی و محیط زیستی و اشتغال و کسب و کار خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹
شناسه مطلب : 36324
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی