رئیس تعمیرات واحد گندله سازی فولاد سنگان خبر داد / انجام موفقیت آمیز شات دان در گندله سازی فولاد سنگان
رئیس تعمیرات واحد گندله سازی فولاد سنگان از شات دان موفقیت آمیز در این شرکت خبر داد

به گزارش  چیلان ، رئیس تعمیرات واحد گندله‌سازی فولاد سنگان عنوان کرد: با توانمندی مهندسان فولاد سنگان، شات دان سالیانه کارخانه گندله‌سازی ، بعد از ۱۶ ماه به انجام رسید؛ با توجه به اهمیت تولید گندله در تحقق اهداف و سودآوری شرکت و تکمیل زنجیره فولاد کشور، تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحد، پس از آماده‌سازی، هماهنگی‌های لازم و پیگیری‌های مستمر به مدت ۱۴ روز با انجام بیش از ۲۱ هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی، نظافتی و تولیدی به‌طور مفید و بدون هیچ‌گونه حادثه انسانی و یا تجهیزاتی به پایان رسید.

رضا زنگنه در خصوص اقدامات انجام‌شده در این شات دان تشریح کرد: سنگ‌زنی گریت بار، تعمیرات نسوز داخل کوره و هود، تعمیرات فن۰۴ (تعویض بیرینگ و ایمپلیر)، جوشکاری و صافکاری بدنه و دریچه و تعویض پارویی و لاینرهای میکسر، بازرسی و تعمیرات لینتل، اجرای پروژه دایورتر زیر سرند، ساخت پلت فرم برای فلافر دیسک‌ها، کابل‌کشی و رفع عیب کابل MV استکر از اقداماتی بود که در این شات دان انجام شد.

وی به دیگر فعالیت‌ها و تعویض‌ها در این شات دان ۱۴ روزه اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد ذکرشده، برخی از کارهای اصلاحی انجام شده نظیر تعویض سندانی ۱۲EP01  و تعمیرات مکانیکی کلیه ESP ها، تعویض گریت بار پالت کارها، سرویس چهل عدد پالت کار، اصلاح واتر ژاکت‌ها و حذف شیلنگ‌ها، تعمیرات سرند شماره یک و دو در شات دان، راه‌اندازی گلند واتر، نصب شیلنگ و شیر گازی خطوط هوای کلیه سایت، اصلاح دستک‌های نوار ۰۴CV02 و تعویض رابرهای معیوب، سرویس اسپری نازل‌ها، تعویض نوار ۰۷CV01، تعویض نوار ۰۷CV02 و آپارات گرم نوار به‌صورت طولی همانند شات دان های قبلی، اقدامات اصلاحی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

زنگنه با اشاره به نفر ساعت فعالیت‌های گروه‌های تعمیراتی بیان داشت: ۳۹۷ نفر ساعت فعالیت در واحد روانکاری، ۱۷۰۲۱ نفر ساعت فعالیت در واحد مکانیک و ۳۷۱۳ نفر ساعت فعالیت در واحد برق انجام‌شده است.

رئیس تعمیرات واحد گندله‌سازی فولاد سنگان خاطرنشان کرد: شرایط فرآیندی واحد گندله‌سازی کوره‌ای با دمای ۱۳۰۰ درجه را طلب می‌نماید که سرد و گرم کردن آن زمان طولانی می‌برد و هر بار از این درجه گرما به دمای محیط رساندن و بالعکس بازه زمانی یک‌هفته‌ای را نیاز دارد. با توجه به زمان‌بر بودن این پروسه و آسیبی که به کوره پخت وارد می‌کند، شات دان سرد به مدت ۱۶ ماه در شرکت انجام‌نشده بود در حالیکه در همین بازه زمانی چندین بار شات دان گرم داشتیم.

زنگنه اشاره کرد: برای تعیین زمان شات دان سرد با هزینه فایده در خصوص هزینه‌های توقف تولید و عایدی رفع ایرادات و نواقص، تاریخی مشخص می‌شود اما این بار با توجه به مشکلات برق کشور، بر آن شدیم تا شات دان سرد در این زمان انجام شود و علاوه بر فعالیت‌های لازم برای شرکت، با کاهش مصرف برق کمکی به برق استانی نیز کرده باشیم و درنهایت با تجدیدقوا ادامه فرآیند را آغاز کنیم.

رئیس تعمیرات واحد گندله‌سازی فولاد سنگان افزود: با اتمام این عملیات تعمیراتی گسترده علاوه برافزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات، رفع مغایرت‌های فرآیندی و ایمنی منجر به بهبود کیفیت و افزایش کمیت محصول تولیدی این مجموعه خواهد شد.

در انتها زنگنه با تشکر از همکاری و هماهنگی همه‌ی واحدهای فنی، پشتیبانی و خدمات، نوید شکوفایی و پیشرفت بیشتر مجموعه در سایه حمایت مدیریت عالی شرکت را دارد.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴
شناسه مطلب : 36790
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی