با مشارکت «تمامی» هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادیکتاب سال فولاد (۱۴۰۰) برای چهارمین سال پیاپی منتشر شد/ کتاب سال فولاد، حاوی چه مطالبی است؟
کتاب سال فولاد ایران به عنوان مرجع کاربردی صنعت و بازار، به بررسی جامعی از وضعیت زنجیره فولاد ایران و جهان پرداخته است و تحلیل آماری دقیقی از وضعیت بازار فولاد ایران در همه بخش‌های آن از تولید تا قیمت ارائه می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، کتاب سال فولاد ایران (ویژه سال ۱۴۰۰) که با همفکری تحلیلگران و کارشناسان برای سومین سال متوالی تدوین شده است، تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل بازار فولاد را در اختیار فعالان بازار قرار می‌دهد و با ترسیم روند بازار فولاد به وسیله آمار موثق و گزارش‌های دقیق به شما قدرت تحلیل می‌دهد.

آنچه در کتاب سال فولاد منتشر شده است

کتاب سال فولاد ایران که برای چهارمین سال متوالی به فعالان و جامعه فولاد ارائه می‌شود در ۹ فصل به بررسی آماری و تحلیلی وضعیت زنجیره فولاد در ایران و جهان پرداخته است.

✔️فصل نخست این کتاب راهنما، گزارش مقایسه‌ای تولید، واردات، صادرات و مصرف زنجیره فولاد ایران است.

✔️فصل دوم به تولید اختصاص یافته و شامل روند ماهانه تولید محصولات زنجیره فولاد، ضریب بهره‌برداری تولید در زنجیره فولاد و سهم هر شرکت در تولید فولاد ایران است.

✔️فصل سوم، صادرات و واردات زنجیره فولاد را رصد کرده است. فصل صادرات و واردات شامل روند سالیانه حجم صادرات و واردات فولاد، ارزش وزنی و دلاری صادرات و واردات فولاد و سهم صادرات از تولید هر محصول فولادی است.

✔️فصل چهارم موضوع قیمت را مورد بررسی قرار داده و مباحثی از قبیل گزارش مقایسه‌ای روند قیمت داخلی و جهانی محصولات فولادی و شاخص‌های قیمتی بین مواد اولیه و محصولات زنجیره فولاد را دربر می‌گیرد.

✔️فصل پنجم کتاب تحت عنوان بورس در بخش‌های مختلف به روند ماهیانه عرضه محصولات فولادی در بورس کالا، گزارش مقایسه‌ای حجم عرضه‌ها و معاملات فولاد در بورس کالا، گزارش مقایسه‌ای قیمت عرضه‌ها و معاملات فولادی در بورس کالا، نحوه فروش محصولات فولادی و سهم عرضه در بورس کالا و وضعیت سهام شرکت‌های فولادی در بورس اوراق بهادار پرداخته است.

✔️فصل ششم واحدهای فعال و طرح‌های در حال احداث زنجیره فولاد (فولاد میانی، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و…) را معرفی کرده است.

✔️فصل هفتم به فولاد جهان اختصاص یافته که شامل گزارش مقایسه‌ای کشورهای برتر تولیدکننده فولاد جهان در ۵ سال اخیر، پیش بینی تقاضای فولاد جهان، چالش‌های بازار جهانی فولاد در سال ۲۰۲۱ و چالش‌های صنعت فولاد ایران در سال ۱۴۰۰ است.

✔️فصل هشتم لیست شرکت‌های تولیده فولاد در ایران را به تفکیک محصول و ظرفیت در خود جای داده است.

✔️فصل نهم به گزارش عملکرد شرکت‌های فعال زنجیره فولاد اختصاص داده شده است.

11 116 scaled

چرا کتاب سال فولاد مهم است؟

هر فعال فولادی برای تولید، تجارت و سرمایه‌گذاری به اطلاعات مبنایی و کاربردی که دورنمایی از بازار را بهتر روشن کند نیاز دارد و کتاب سال این اطلاعات را به صورت فشرده، مفید و به همراه توضیحات لازم آماده کرده است.

ارزش اطلاعاتی که در این کتاب منتشر شده، به شناخت و تحلیل بهتری از زنجیره و بازار فولاد منجر می‌شود. در کنار این، همه فعالان فولاد خواستار دریافت اطلاعات و آمارهای تحلیلی از وضعیت سهام شرکت‌های فولادی و معدنی در بورس، واحدهای فعال و طرح‌های در حال احداث زنجیره فولاد، درصد پوشش ظرفیت کارخانجات ذوب، نورد، آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره، فواصل قیمتی محصولات زنجیره فولاد، تناژ و ارزش ارزی صادرات و واردات فولاد، سهم هر شرکت در تولید فولاد ایران، روند قیمتی محصولات فولادی (میلگرد، شمش، اسلب، ورق و تیرآهن)، توازن عرضه و تقاضا در زنجیره فولاد، عرضه‌ها و معاملات فولاد در بورس کالا، اطلاعات کارخانجات فولاد ایران، اطلاعات طرح‌های به بهره‌برداری رسیده یا در دست احداث بوده‌اند. هم اکنون تمام این اطلاعات یکجا در یک کتاب راهنما تهیه شده است.

بنابراین، کتاب سال فولاد ایران به عنوان مرجع کاربردی صنعت و بازار فولاد ایران در بهره‌برداری سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، سیاستگذاران و فعالان زنجیره فولاد از اطلاعات تحلیلی و مطمئن، مفید خواهد بود.

سیاستگذاران و حامیان کتاب سال فولاد را بشناسید

چهارمین کتاب سال فولاد ایران (۱۴۰۰) با سیاستگذاری چهره‌های شناخته شده فولادی شامل اعضای هیئت مدیره و دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تدوین شده است.

این اثر تخصصی با مشارکت ۴۳ هلدینگ، شرکت تولیدکننده، تأمین کننده و نهاد تاثیرگذار در صنعت فولاد منتشر شده که اسامی آن‌ها به شرح ذیل است:

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد خوزستان، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، مجتمع فولاد خراسان، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت ملی فولاد ایران، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، شرکت فولاد متیل، شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، شرکت مهندسی فولاد مبارکه، شرکت صنایع فولاد مشیز بردسیر، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مجتمع فولاد صنعت بناب، سیمیدکو، شرکت فولاد اکسین خوزستان، فولاد آتیه خاورمیانه، شرکت فولاد غرب آسیا، مجتمع ذوب آهن و نورد کرمان، شرکت جهان فولاد سیرجان، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، صبا فولاد خلیج فارس، شرکت آهن و فولاد ارفع، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت فولاد اصفهان، شرکت ذوب آهن بیستون، شرکت نفت و گاز سرو، شرکت فولاد یزد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، شرکت گسترش فناوری خوارزمی، شرکت فولاد فراطرح، گروه فولادیار کوروش، شرکت بازار دیجیتالی فلز ایرانیان (فرامت)

راه‌های دریافت کتاب

جهت دریافت کتاب سال (با ارسال رایگان) با راه‌های ارتباط زیر در تماس باشید:تلفن ثابت: ۴-٨٨۵۵١٧٠١- ٠٢١ (داخلی ۴)

تلفن همراه: ۰۹۱۰۹۱۸۰۸۳۳

پست الکترونیک mag@chilanonline.com

شبکه اجتماعی (تلگرام): آی دی steeltribune@

1 319 scaled 2 333 scaled 3 164

2

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۸
شناسه مطلب : 37153
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی