مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در گفت و گو با اقتصادآنلاین/سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیاردی برای افزایش ۳.۷ میلیون تن فولاد خام
حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولادمبارکه، شامگاه دوشنبه (۲۲ شهریور) در گفتگو زنده با اقتصاد آنلاین به تشریح عملکرد گروه فولاد مبارکه پرداخت.

به گزارش  چیلان ، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولادمبارکه، شامگاه دوشنبه (۲۲ شهریور) در گفتگو زنده با اقتصاد آنلاین به تشریح عملکرد گروه فولاد مبارکه پرداخت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این گفتگوی زنده اظهار کرد: از دوران کودکی به صنعت علاقه مند بودم و تمایل داشتم در بخش صنعت فعالیت کنم و مدیرعاملی شرکت فولاد مبارکه، به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور، را به دیگر تجربه های مدیریتی ام در شهرداری اصفهان و صنایع سیمانی ترجیح می دهم.

وی به همزمان شدن شروع فعالیتش در فولاد مبارکه با تشدید تحریم های ظالمانه اشاره کرد و افزود: پس از حدود دو هفته از پذیرفتن سمت مدیرعاملی، در مهرماه ۹۷، شرکت فولادمبارکه هم همچون صنایع پتروشیمی، نفت، حمل ونقل و هوایی مشمول تحریم ها شده بود. در آبان ماه همان سال، وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت فولاد مبارکه را در لیست تحریم های سختگیرانه (اس دی ان) قرار داد و در این سه سال دو اطلاعیه عمومی و یک اطلاعیه خاص برای شرکت فولاد مبارکه صادر شد و حتی بنده را هم شخصاً به عنوان مدیرعامل این شرکت مورد تحریم قرار دادند.

عظیمیان افزود: تحریم های ناجوانمردانه بر صادرات، واردات، توسعه تکنولوژی و جابه جایی ارزی تاثیر گذاشت؛ اما این تحریم ها هیچگاه حرکت پیشروانه شرکت فولاد مبارکه را متوقف نساخت. همواره روند صادراتی این شرکت تداوم داشته و منابع ارزی هم مورد بهره برداری قرار گرفته است و در برهه هایی همین درآمد ارزی به بخش های غیرفولادی کشور هم تخصیص یافته است.

۱۶۰ میلیون یورو؛ ارزش دارایی های بلوکه شده شرکت فولاد مبارکه

عظیمیان با اشاره به بلوکه شدن ارز و کالاهای خریداری شده شرکت فولاد مبارکه در انبارهای شرکت های اروپایی، ادامه داد: ارزش پول های نقد بلوکه شده شرکت فولاد مبارکه در بانک های اروپایی معادل ۱۰۰ میلیون یورو و کالاهای بلوکه شده در انبار هم به ارزش ۶۰ میلیون یورو است؛ البته شرکت طرف حساب و بانک ها، از اعتبار کافی برخوردارند ولی در چارچوب تحریم ها به این اقدام مبادرت ورزیدند که با رفع تحریم های ظالمانه این دارایی ها به حساب شرکت فولاد مبارکه واریز می شود.

وی اضافه کرد: طرح دعاوی حقوقی شرکت فولاد مبارکه در راستای آزادسازی دارایی های بلوکه شده در مراجع قضایی آلمان و ایتالیا هم انجام گرفته که در بخش هایی موفق بودیم و در بخش هایی هم منتظر رای نهایی و تجدیدنظر هستیم.

مشتریان شرکت فولاد مبارکه صنایع کوچک و بزرگ کشور هستند

وی بیان کرد: در این سه سال که در مقام مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه هستم، علی رغم همه چالش ها، این شرکت به عنوان بنگاه اقتصادی و صنعتی مطرح در کشور، توانسته اهداف خود را به خوبی دنبال کند.

عظیمیان با اشاره به اینکه فولاد در دنیا به دو صورت طویل و عریض تولید می شود، گفت: فولاد طویل اعم از میلگرد و تیرآهن مصرف همگانی دارد، اما فولاد عریض در صنعت کاربرد دارد که در صنایع پایین دستی مانند خودروسازی و لوازم خانگی مصرف می شود.

وی اضافه کرد: محصولات شرکت فولاد مبارکه به نیاز صنایع پایین دستی، قطعه سازان، بخش ساختمان و همچنین به درخواست وزارتهای نیرو و نفت برای انتقال نفت و آب پاسخ می دهد. ۳۴ درصد از مشتریان شرکت فولاد مبارکه در بخش ورق، پروفیل سازان هستند و در مجموع مشتریان شرکت فولاد مبارکه را صنایع کوچک و بزرگ تشکیل می دهند.

فولاد مبارکه «لوکوموتیو صنعت کشور» است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با استناد به گفته یکی از بزرگان صنایع، این شرکت را «لوکوموتیو صنعت کشور» نامید و توضیح داد: بالغ بر ۳ هزار واحد صنعتی به شرکت فولاد مبارکه وابسته است و تاثیر عملکرد این شرکت به طور مستقیم و غیرمستقیم بر روی واحدهای صنعتی کشور مشهود بوده و این شرکت سهم عمده ای در اقتصاد، صنعت و اشتغال کشور دارد.

وی با تاکید بر نقش حمایتگرانه شرکت فولادمبارکه از صنعت و اقتصاد کشور گفت: پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی کشور بی بدیل است و در این راستا توانستیم بسیاری از کارگاه های کوچک تا واحدهای بزرگ صنعتی را فعال نگه داریم و به سودآوری صاحبان این صنایع هم یاری برسانیم.

محدودیت برق و گاز نبود از ظرفیت اسمی تولید فولاد هم عبور می کردیم

وی در ادامه به میزان تولیدات شرکت فولاد مبارکه اشاره ای کرد و توضیح داد: گروه فولادمبارکه با کارخانه فولادمبارکه واقع در ۸۵ کیلومتری جنوب اصفهان متفاوت است. کارخانه فولادمبارکه نزدیک به ۶.۵ میلیون تن فولاد تولید می کند و گروه فولاد مبارکه _شامل فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا_ با ظرفیت اسمی ۱۰.۲ میلیون تن تولید، فعالیت می کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه در ۳۰ سال گذشته، بیشترین تولید فولاد شرکت فولاد مبارکه در سال ۹۶ رقم خورد، ابراز کرد: دو ساعت مانده به پایان سال ۹۹، شرکت فولاد مبارکه توانست از مرز تولید ۷ میلیون تن عبور کند. همچنین در سه دهه گذشته، گروه فولاد مبارکه ۸.۵ میلیون تن فولاد تولید کرده است که این مقدار درسال جهش تولید به نزدیک ۱۰ میلیون تن افزایش یافت؛ این درحالی است که در اتفاقی بی سابقه در زمستان سال گذشته، به طور همزمان برق و گاز شرکت، به مدت ۲۵ روز قطع بود.

آمار تولید و فروش شفاف اعلام می شود

وی با گریزی به تولید روزانه ۲۳ هزار تن فولاد در شرکت فولادمبارکه گفت: اگر در سال گذشته با محدودیت انرژی روبرو نشده بودیم از ظرفیت اسمی ۷.۲ میلیون تن تولید فولاد عبور می کردیم و به تولید ۷.۵ میلیون تن می رسیدیم؛ هیچ گاه اجازه ندادیم که تحریم ها باعث افت تولید فولاد در بزرگترین واحد صنعتی کشور شود و آمار و ارقام ماهیانه هم گویای همین موضوع است.

به گفته عظیمیان، برای رعایت دستورالعمل های فروش، تمام ارقام شفاف و با مقیاس کیلوگرم در اختیار تعزیرات، وزارت صمت و بخش های دیگر دولت قرار می گیرد و تولید در شرکت فولاد مبارکه نه تنها افت نکرده است بلکه روند افزایشی داشته است.

وی در ادامه به طرح های گسترده توسعه ای در شرکت فولاد مبارکه پرداخت و گفت: در سال ۸۹، ابرپروژه نورد گرم ۲ به ظرفیت تولید ۴.۲ میلیون تن فولاد در این شرکت تعریف شد. در شرکت فولاد مبارکه، ۷ میلیون تن فولاد خام تولید می شود که بالغ بر ۳ میلیون تن از این مقدار به صورت خام به فروش می رسد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بر ضرورت توسعه ابرپروژه نورد گرم ۲ تاکید کرد و گفت: از یازده سال گذشته درصدد بودیم که تمام تولیدات فولاد خام دراین شرکت نورد شود تا با ارزش افزوده بالا به بازار عرضه شود. این نکته را در نظر داشته باشید که ۸۰ درصد هزینه تولید فولاد به صورت فولاد خام و اسلب از سالن ریخته گری خارج می شود و به ازای هر کیلوگرم حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان سود در بردارد. فولاد خام در مرحله نورد گرم به ازای هرکیلوگرم بیش از هزار تومان سود خواهد داشت چراکه در صنایع فولادی سود، در مراحل انتهایی مسیرِ تولید حاصل می شود.

photo ۲۰۲۱ ۰۹ ۱۳ ۲۰ ۳۰ ۰۷

پروژه نورد گرم ۲ براساس نیاز بازار طراحی شده و ۱۰ هزار اشتغال به همراه دارد

به گفته عظیمیان ابرپروژه نورد گرم ۲ با نام «سردار شهید قاسم سلیمانی» در چندین مرحله به مناقصه بین الملی رسید و به علت تحریم های ظالمانه تاکنون به فاز اجرایی نرسیده است. مذاکره اخیر با شرکت خارجی، به رایزنی مراحل صدور مجوزات انجامیده تا این ابرپروژه با ظرفیت ۱۶ هزار میلیارد تومان، زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر (هزار نفر مستقیم و ۹ هزار نفر غیرمستقیم) را فراهم کند. امیدواریم پروژه مذکور، در سه سال آینده به بهره برداری برسد تا کشور از واردات ورق بی نیاز شود چراکه این نکته مهم است که نورد گرم ۲ براساس نیاز بازار طراحی شده است.

وی به طرح توسعه دو خط تولید ۳۰ هزار تنی الکترود گرافیتی در یزد هم اشاره ای کرد و گفت: نیاز سالانه کشور به این محصول استراتژیک ۵۰ هزار تن است که نیمی از آن در شرکت فولاد مبارکه مصرف می شود و نیاز است در تولید این کالا خودکفا شویم که با انعقاد قراردادهای خارجی انجام شده و واردکردن تجهیزات موردنیاز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیاردی برای افزایش ۳.۷ میلیون تن فولاد خام

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گریزی هم به طرح ۳.۷ میلیون تن افزایش فولاد خام در کشور زد و توضیح داد: در کنار طرح های تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در جنوب کشور، با افزایش دو میلیون تن در فولاد هرمزگان و معادل همین مقدار در مجتمع فولاد سبا و بهره برداری از فولاد سپیددشت به ظرفیت تولید یک میلیون تن و همچنین نصب ماشین ۶ ریخته گری فولاد مبارکه به افزایش تولید ۱.۷ میلیون تن دست می یابیم تا با یک هدف گذاری دو ساله و سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی بدون ایجاد واحد فولادسازی جدید تولید را به ۳.۷ میلیون تن افزایش دهیم.

وی احداث ۲ مگامدول احیا مستقیم را هم با هزینه ۱۱ هزار میلیارد تومان به عنوان طرح توسعه ای شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه با مصرف روزانه ۱۴۶۰ مگاوات برق، یکی از بزرگترین مصرف کنندگان برق کشور است و با توجه به کمبود و محدودیت تولید برق، طرح های توسعه نیروگاه در استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان با توان تولید ۱۵۰۰ مگاوات هدف گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به تکمیل زیرساخت های جانبی فولاد سنگان هم اشاره ای کرد و گفت: در آینده دو خط نورد ۳۰۰ و ۴۵۰ هزار تنی و دو خط ۵۰۰ هزار تنی اسیدشویی در کاشان و شهرکرد به بهره برداری خواهد رسید. شرکت فولادمبارکه در ساخت کارخانه فولادسازی و ریخته گری بیلت در اندیمشک با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن هم مشارکت دارد که تمام طرح های توسعه ای مذکور مربوط به شرکت فولاد مبارکه است.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه در سه طرح انتقال آب و ساخت سد تنظیمی کوهرنگ ۳، انتقال آب خلیج فارس به اصفهان با مشارکت ۴۰ درصدی و خط انتقال آب به خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مشارکت دارد.

پیوستن به انقلاب صنعتی چهارم برای حفظ بازارهای جهانی

عظیمیان در ادامه به طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه هم اشاره ای کرد و گفت: این طرح از ۵/۵/۹۹ کلید خورد و قصد بر این است در پروژه ای چهار ساله این شرکت به انقلاب چهارم صنعتی ملحق شود. با هوشمندسازی فرایندها از سنگ تا رنگ میزان بهره وری شرکت فولادمبارکه ۶ الی ۸ درصد افزایش می یابد.

وی افزود: انعقاد قرارداد با شرکت ایرانسل و نسل پنجم تلفن های همراه، تربیت مشاوران هوشمند با همکاری دانشگاه اصفهان و صنعتی از اقدامات انجام شده در مسیر طرح تحول دیجیتال است؛ چرا که بر این باوریم باید برای حفظ بازار جهانی به انقلاب صنعتی چهارم و بالطبع به «باشگاه فانوس دریایی» ملحق شویم و مانند چهار شرکت برتر فولادسازی جهان که به عضویت این باشگاه درآمده اند، قرار گیریم.

کالای سرمایه ای فولاد جذابیت واسطه گری دارد

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با پایش های مستمر، عمده محصولات شرکت فولاد مبارکه به دست مصرف کننده نهایی می رسد و نباید از این نکته غافل شد که به علت حجم بالای نقدینگی ممکن است کالای سرمایه ای فولاد، در مسیر سوداگری و واسطه گری قرار گیرد که خوشبختانه در مورد محصولات این شرکت درصد اندکی را شامل می شود.

وی اضافه کرد: بخش عمده تولیدات شرکت فولادمبارکه به دست مصرف کننده نهایی می رسد و تلاش ما بر این است بازار دچار آشفتگی نشود. شرکت فولاد مبارکه نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار مشتریان قرار داده است؛ به این معنا که با فروش اعتباری و گشایش LC داخلی توسط بانک ها به مدت سه ماه این امکان را برای تولیدکنندگان فراهم کردیم که کالا را از ما خریداری کرده و به محصولات نهایی بدل کنند و بفروشند و سود ببرند و این افتخاری برای شرکت فولاد مبارکه است که در حمایت از صنایع کشور این اعتبار ۱۷ هزار میلیاردی را قرارداده تا چرخ صنعت کشور بچرخد.

فولاد مبارکه تولید کننده است نه توزیع کننده!

عظیمیان در ادامه به قیمت گذاری دستوری هم اشاره ای کرد و توضیح داد: بیشتر مشتریان شرکت فولاد مبارکه «صنایع» هستند. در بورس کالا بر اساس تعیین سهمیه و سامانه بهین یاب، افراد می توانند خرید کنند، قیمت هم کشف می شود و بر همین اساس توسط کارگزاران خرید انجام می شود. این نکته مهم است که شرکت فولادمبارکه تولید کننده است؛ نه توزیع کننده! با اجرای دقیق دستورالعمل های مربوطه درصدد این هستیم که محصولات در اختیار مصرف کننده نهایی قرار گیرد اما در برخی از مواقع به علت حجم بالای نقدینگی در کشور،  جذابیت کالای «سرمایه ای» فولاد و اشکالات موجود در نظام توزیع مشکلاتی حادث می شود که برای رفع آن جلسات متعددی برگزار کردیم که در دی ماه گذشته شرایط اندکی بهبود یافت و امیدواریم با درایت وزیر صمت، قیمت گذاری دستوری، امضای طلایی و … اصلاح شود.

تامین ۸۰ درصد نیاز تولیدکنندگان مانع از سفته بازی می شود

وی افزود: ما بر این باوریم که با تامین ۸۰ درصد نیاز مصرف کنندگان واقعی، جایی برای سفته بازی و واسطه گری باقی نمی ماند؛ شرکت فولاد مبارکه سفارش محور است و در برخی موارد عرضه محصولات این شرکت با تناژ کمتر در بازار سهام باعث جذابیت دلالی در این بازار می شود که با رایزنی های انجام شده درصدد هستیم این اشکالات هم در دولت جدید برطرف شود. از آنجا که شرکت فولادمبارکه به طور انحصاری، تولید کننده۹۳ درصدی ورق کشور است با همکاری وزارت صمت اجازه آشفتگی در این بازار را نمی دهیم.

به گفته مدیرعامل شرکت فولادمبارکه قانون عرضه وتقاضا اصلی بی بدیل در علم اقتصاد است و با نزدیک کردن عرضه و تقاضا مشکلات رایج نظیر رانت و دو قیمتی شدن و امضای طلایی ملغی می شود.  با پایش و رصد مشتریان شرکت فولاد مبارکه از طریق سامانه بهین یاب و دستورالعمل های مختلف در نظام توزیع و با هدف شفافسازی بیشتر، اقداماتی انجام شده است که متاسفانه بازار نسبت به دخالت دولت، واکنش منفی نشان می دهد. به واقع، اگر کنترل بازار و تامین نیاز تولیدکنندگان و مشتریان به شرکت فولاد مبارکه سپرده شود این تعهد را می دهیم که به نیاز ۸۰ درصدی مشتریان پاسخ دهیم و تفاوت کف بازار با محصولات عرضه شده به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یابد.

الگوهای جهانی در کشور محلی سازی شود

به گفته عظیمیان نیاز است که قیمت های جهانی درکشور محلی سازی شود و نمی توان الگو کشورهای دیگر را یک مرتبه در کشور اجرا کرد. ذخایر عظیم انرژی در کشور، مزیت رقابت نسبی محسوب می شود و برای حفظ اشتغال و توسعه سرمایه گذاری و افزایش ظرفیت های موجود بایستی نحوه تامین انرژی برای واحدهای صنعتی به صورت محلی در نظر گرفته شود که در تنظیم بودجه ۱۴۰۰ هزینه حامل های انرژی صنایع فولادسازی به نرخ جهانی نزدیک شده است اما در نهایت باید ببینیم خیر و صلاح کشور در اتخاذ چه تصمیمی است.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه بالغ بر ۱.۵ میلیون تن ورق و اسلب صادر می کند که طی فرایند مزایده نزدیک  ۸۰۰ تا ۹۰۰ یورو پرتون است.

اگر در ۶ ماهه دوم امسال با محدودیت برق و گاز مواجه نباشیم رکوردها را ادامه می دهیم

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: اگر در شش ماه دوم سال با قطعی و محدودیت انرژی برق و گاز مواجه نشویم می توانیم به ظرفیت تولید هدف گذاری شده دست یابیم. در ۵ ماه گذشته به علت محدودیت برق با ۱۲ درصد کاهش تولید فولاد خام مواجه بودیم و ۱۴ درصد هم در بخش کلاف گرم کاهش تولید داشتیم و کلاف سرد با یک درصد کاهش تولید توام شد و اگر با محدودیت انرژی همراه نباشیم امیدواریم به رکورد تولید کمی در سال گذشته دست یابیم.

دلیل افزایش حاشیه سود فولاد مبارکه چه بود؟

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه کنترل هزینه ها، شفافیت در تراکنش ها و فعالیت های مالی، بازدهی سرمایه گذاری در دیگر شرکت ها و رونق بازار فولاد را از دلایل مهم بالا رفتن حاشیه سود فولاد مبارکه دانست و خاطرنشان کرد: به جز موارد ذکر شده جهش نرخ ارز هم کمک ویژه ای به افزایش حاشیه سود شرکت فولاد مبارکه کرده است.

وی علت خرید ۱۵۰۰ میلیارد تومان سهام هزینه را توضیح داد و افزود: طبق قوانین هیچ شرکتی نمی تواند سهام خود را بخرد اما سازمان بورس کالا راهکاری به نام «سهام خزانه» ارائه داد و اولین مجوز را برای ما صادر کرد و برای اینکه هیجانات بازار را در بورس کنترل کند و برای جلوگیری از ریزش سهام و حفظ حقوق سهامداران،  مجوز «سهام خزانه» را به ما دادند و توانستیم حدود ۱ میلیارد و ۱۵ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۸۳۶ سهم را به مبلغ ۱۵۴۴ میلیارد تومان خرید کردیم و این در روزهای مختلف توسط صندوق سبدگردان شرکت توسعه توکا فولاد مبارکه که از زیرمجموعه های شرکت فولاد مبارکه است انجام شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: صندوق سبدگردان ۴۰۳ میلیون سهم از شرکت فولاد مبارکه و ۱۶۱ میلیون سهم از فولاد هرمزگان و ۶۲ میلیون سهم از توسعه معادن، به ارزش ۱۵۴۴ میلیارد تومان خریداری کرد و همین علت باعث کاهش ریزش سهم در بازار سرمایه شد.

ارزش ۳۳۹ هزار میلیارد تومانی بازار فولاد مبارکه

به گفته وی، از سال ۹۷ تاکنون در سه مرحله، افزایش سرمایه ای واقعی داشتیم؛ به این معنا که در سال ۹۷ از ۹۷۰۰ سرمایه ثبتی فولاد مبارکه به ۱۴.۵ هزار میلیارد در سال ۹۸ رسیدیم و در مرحله سوم به ۲۰ هزار و ۳۰۰ و مدتی قبل به ۲۹ هزار و ۳۰۰ رسیده است و سرمایه واقعی را از محل سود انباشته سهام داران افزایش دادیم و اوراق سهام جدید در اختیار سهامداران قرار داده شده است.

عظیمیان با تاکید بر اینکه سرمایه سهامداران از ۹۷۰۰ میلیارد به حدود ۳۰ هزار میلیارد افزایش یافته است، گفت: هیئت مدیره و مدیران مالی شرکت فولاد مبارکه با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مالی مانع از خسارت به سهامداران شدند و سهام این شرکت همواره در اوج است. در حال حاضر ۳۳۹ هزار میلیارد تومان ارزش بازار فولاد مبارکه است و در جایگاه دوم ارزشی شرکت های بورسی قرار داریم و این چشم انداز خوبی برای سهام داران به ارمغان می آورد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت سیاست بهره گیری از تقسیم سود و تسهیلات بانکی را پیش می برد، اظهار کرد: اکنون شرکت فولاد مبارکه چند هزار میلیارد تسهیلات بانکی استفاده می کند. یعنی به جز ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتباری که در اختیار خریداران کالا قرار دادیم در کنار آن ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک ها گرفتیم و رانتی را آگاهانه و تعمدی به مصرف کنندگان می دهیم تا امتیازی برای مشتریان باشد.

تولید ورق روز دنیا در فولاد مبارکه برای خودروسازی

وی افزود: منشور از گذشته تاکنون در فولاد مبارکه تعریف شده که سیاست ها این شرکت بر مبنای آن تعریف می شود. به این معنا که تمام مدیران وقت این شرکت، اعضای هیئت مدیره و مسئولان در ایمیدرو بر این توافق پایبند بوده اند که سرمایه گذاری این شرکت در زنجیره فولاد محدود شود و همین سیاست موجب شده تا فولادمبارکه به سمت تکنولوژی روز حرکت کند.

عظیمیان گفت: ورقی که در خودروسازی استفاده می شود سبک و مستحکم است، پس ما باید ورق روز دنیا را تولید کنیم، در لوازم خانگی هم نیاز به ورق سبک و منعطف است؛ برای اینکه بتوانیم نیاز واقعی مصرف کنندگان را تامین کنیم تمامی سرمایه گذاری را در شرکت فولاد مبارکه انجام دادیم که باعث شده ارزش افزوده و سرمایه گذاری بیشتری برای شرکت به همراه داشته باشد و در نهایت رضایت سهامداران را موجب  شده است.

سود خالص ۵۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در ۱۴۰۰

مدیرعامل فولاد مبارکه به سود خالص فولاد مبارکه در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اشاره ای کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه طی پنج ماه سال جاری، نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان فولاد به فروش رساند و با احتساب گروه فولادمبارکه، کل فروش سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است؛ اگر همین روند تداوم داشته باشد و به بخش تولید خدشه ای وارد نشود، امسال به سود خالص۵۰ هزار میلیارد تومانی دست می یابیم؛ این در حالی است که سال گذشته حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان سود خالص داشتیم.

تامین بیش از ۲۰ هزار تن اکسیژن رایگان فولاد مبارکه برای مراکز درمانگر

عظیمیان در پایان گفت وگو با اقتصاد آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه را تشریح کرد و توضیح داد: با شیوع کرونا، اکسیژن به عنوان ماده پیش از درمان مطرح شد و در تمام دنیا این عنصر حیاتی با کمبود شدید مواجه شد. شرکت فولادمبارکه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی از فروش اکسیژن مازاد چشم پوشید و بدون منت تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن اکسیژن رایگان را در اختیار مراکز درمانگر سراسر کشور قرار داده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستان ها هزینه کردیم و امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان برای کنترل کرونا اختصاص دادیم و خرسندیم که همواره در کنار مردم هستیم.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه از برنامه ساخت مسکن توسط دولت استقبال کرد و گفت: از همین فرصت اعلام می کنیم که آماده هرگونه همکاری برای این تامین این نیاز مهم مردم هستیم و تمامی امکانات را در این بخش بسیج می کنیم تا به این پروژه بزرگ ملی کشور یاری برسانیم.

وی با اشاره به تنش آبی موجود در فلات مرکزی کشور گفت: در راستای به حداقل رساندن مصرف آب شرکت فولاد مبارکه هم اقدامات بنیادین انجام دادیم که علاوه بر کاهش اتکا به آب خام به ارتقای به بهداشت محیط ۹ شهرستان که پساب آنها را جمع آوری و تصفیه کردیم، کمک شده است. از سوی دیگر با ایجاد تصفیه خانه در شرکت فولاد مبارکه در چندین مرحله آب را بازچرخانی می کنیم و درصدد هستیم با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مصرف آب خام را به حداقل ممکن برسانیم این درحالی است که کل برداشت سالانه شرکت فولادمبارکه از رودخانه زاینده رود با یک درصد، حدود ۲۰ میلیون مترمکعب است.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۰
شناسه مطلب : 38027
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی