گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش قیمت اسلب صادراتی برای سومین هفته متوالی + نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۳۷.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد ۱ دلاری یا ۰.۲ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۶۵۸.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن کاهش ۱۸.۵ دلاری یا ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۲.۷ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۶۵۵ تا ۶۶۲ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۳۵ تا ۶۴۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۷ مهر، افزایش ۰.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

متال بولتن گزارش داده است که فولادسازان ایرانی با برطرف شدن مشکل قطعی برق‌شان، مزایده‌هایی را برای تحویل اسلب و بیلت در حجم‌های بزرگ و قابل توجه به خریداران خارجی، باز کرده‌اند.

در هفته گذشته، قیمت اسلب صادراتی ایران برای سومین هفته متوالی کاهش یافت. قیمت اسلب صادراتی ایران نسبت به سقف آن در اواخر اردیبهشت سال جاری، ۱۹۱.۵ دلار به ازای هر تن، معادل ۲۲ درصد کاهش یافته است.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 22

2

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۷
شناسه مطلب : 38492
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی