نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:در مجلس پیگیر سهمیه سنگ آهن ذوب آهن هستیم
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت : ذوب آهن اصفهان آمادگی خودش را برای تامین کل نیاز داخل اعلام نموده است و ما نیز پشتیبان تولید ملی هستیم.

به گزارش  چیلان ،سید محمدرضا میر تاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه متافو گفت: ذوب آهن اصفهان با تولید انواع محصولات استاندارد در کنار تامین نیاز داخل، از محل ارز حاصل از صادرات نیز یاری رسان کشور است که این رویکرد ارزشمند شایسته تقدیر است.

وی افزود : در دوره قبل سهمیه مواد اولیه ذوب آهن به میزان یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن مطرح شد که متاسفانه محقق نگردید و لذا نیاز است این موضوع از طریق نمایندگان مجلس اصفهان پیگیری شود و ما نیز پیگیر این مصوبه هستیم.

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنیان گذاران ذوب آهن اصفهان دور اندیشانه معادن را در کنار این کارخانه لحاظ کرده بودند اما با جدا شدن معادن این کارخانه دچار مشکل تامین مواد اولیه شده و لذا نیاز است مسئولین نگاه ویژه نسبت ذوب آهن که از سهمیه مواد اولیه و یارانه انرژی برخوردار نیست،داشته باشند.

میر تاج الدینی در ادامه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و اظهار داشت: بنده تولید این محصول استراتژیک را در ذوب آهن از نزدیک مشاهده کردم و به عنوان یک ایرانی به این تولید افتخار می کنم. وی ادامه داد : در گذشته وارد کننده ریل بودیم اما کارگران پرتلاش ذوب آهنی خودکفایی را در تولید این محصول به ایرانیان هدیه کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت : ذوب آهن اصفهان آمادگی خودش را برای تامین کل نیاز داخل اعلام نموده است و ما نیز پشتیبان تولید ملی هستیم.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴
شناسه مطلب : 39678
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی