دبیر انجمن فولاد خبر داد:قطع گاز به صنایع معدنی و فولادی رسید/ سمینار «چالش گاز در زنجیره فولاد» ۵ دی ماه‌ برگزار می‌شود
سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه در سال جاری با محدودیت زودهنگام تامین گاز کارخانجات معدنی و فولادی مواجه شده ایم، از برگزاری رویدادی تخصصی در هفته اول دی ماه 1400 برای بحث و تبادل نظر در این خصوص و ترسیم چشم انداز تأمین انرژی صنایع معدنی و فولادی کشور خبر داد.

به گزارش  چیلان ، خلیفه سلطانی با اعلام این خبر که گاز برخی از صنایع عضو انجمن فولاد در آذرماه قطع شده  و برخی دیگر هم با محدودیت ۵۰ درصدی مواجه شده اند ، تبیین این چالش جدید تولیدکنندگان فولاد (تأمین برق و گاز) و یافتن راهکارهای حل آن را حیاتی عنوان کرد و گفت: معدن، فولاد و صنایع معدنی از مزیت رقابتی برخوردار هستند و صنعت فولاد ایران با وجود تحریم ها و محدودیت ها توانسته است در حوزه تأمین و تنظیم بازار داخل، توسعه بازارهای صادراتی و اشتغال زایی مولد، نقش پررنگی داشته باشد. وی افزود: تأمین انرژی برای فولادسازان و صنایع معدنی به چالشی بزرگ تبدیل شده که نیازمند یک همفکری و برنامه اقدام کوتاه مدت و بلندمدت است.

دبیر انجمن فولاد خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تشدید بحران قطع گاز و برق صنایع فولادی برنامه هایی تدارک دیده ایم که با حضور افراد مرتبط در این حوزه و به صورت تخصصی به بحث گذاشته می شود. بخشی از این برنامه ها و راهکارهایی که قابلیت اجرایی دارد، در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد در پنجم دی ماه سال جاری، با حضور نمایندگانی از وزارت نفت، وزارت صمت، وزارت نیرو، شرکت ملی گاز ایران و با مشارکت تولیدکنندگان و مدیران معدنی و فولادی مطرح خواهد شد.

به گفته دبیر انجمن فولاد، هم اکنون چالش اصلی تولیدکنندگان در حوزه گاز شامل دو بخش تأمین گاز و افزایش نرخ گاز در بودجه ۱۴۰۱ است.

وی عنوان کرد: محورهای سمینار تخصصی «چالش گاز در زنجیره فولاد» عبارتند از:

  • پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در زنجیره فولاد با تأمین پایدار گاز
  • چشم‌انداز وضعیت تأمین پایدار گاز صنایع انرژی‌بر در ۵ سال آینده
  • تاثیر افزایش نرخ گاز در رقابت‌پذیری زنجیره فولاد ایران (از معدن تا محصولات نهایی)
  • میزان تأثیرپذیری صنایع فولاد از محدودیت‌های تأمین گاز
  • ابعاد سرمایه‌گذاری صنایع فولادی و معدنی در صنعت گاز
CHALESH E GAS POSTER 1 scaled

سمینار چالش گاز در زنجیره فولاد

 

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲
شناسه مطلب : 39754
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی