مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با چیلان:ظرفیت تولید فولاد شادگان  با اجرای دو طرح توسعه به ۲ میلیون تن می‌رسد
فولاد شادگان طرح تولید بیلت به ظرفیت 800 هزار تن در سال را در دست اجرا دارد که این طرح تا سال 1402 به بهره‌برداری می‌رسد. همزمان کارهای فاینانس و تأمین مالی طرح تولید اسلب عریض به ظرفیت 1 میلیون و 200 هزار تن را نیز آغاز کرده‌ایم که تا سال 1404 به تولید می‌رسد

به گزارش خودرونویس، حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان درگفت‌وگو با  چیلان  اظهار داشت: فولاد شادگان طرح تولید بیلت به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال را در دست اجرا دارد که امیدواریم این طرح تا سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد. همچنین با تمهیدات صورت گرفته، طرح تولید اسلب عریض به ظرفیت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن را کلنگ‌زنی خواهیم کرد که طبق برنامه، این طرح نیز تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید. وی در این گفت‌وگو علاوه بر ارائه جزئیات طرح‌های توسعه فولاد شادگان، ابعاد مختلف چالش تأمین گاز در صنعت فولاد کشور را نیز تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با  چیلان  گفت: بیش از ۹۵ درصد واحدهای احیاء مستقیم در کشور با روش «میدرکس» یا «پِرِد» کار می‌کنند و گاز طبیعی در این واحدها، به‌عنوان گاز پروسس استفاده می‌شود و جایگزینی ندارد. به این دلیل، چالش تأمین گاز، یک خطر جدی برای صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود.

حسین کهزاد گفت: توسعه تولید آهن اسفنجی در کشور مبتنی بر گاز طبیعی بوده است. بنابراین کمبود گاز و اعمال محدودیت برای مصرف گاز طبیعی در واحدهای احیاء مستقیم، باعث کاهش تولید فولاد در کشور می‌شود و خطر کمبود گاز، باید کاملاً جدی گرفته شود.

نقش گاز در واحدهای احیاء مستقیم

حسین  کهزاد به خبرنگار  چیلان  گفت: چون در واحدهای احیاء مستقیم در کشور، گاز طبیعی نقش گاز پروسس را دارد، کمبود گاز و محدودیت مصرف گاز به شدت روی تولید آهن اسفنجی اثر می‌گذارد. دیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان تصریح کرد: واحدهای احیاء مستقیم مثل نیروگاه‌ها نیستند که در آن‌ها گاز طبیعی نقش گاز حرارتی را دارد و قابل جایگزینی است. در بخش احیاء مستقیم کشور، امکان جایگزینی گاز طبیعی وجود ندارد و به همین دلیل، خطر کمبود گاز، تهدیدی جدی برای صنعت فولاد ایران محسوب می‌شود.

حسین کهزاد بیان داشت: تهدید بزرگ کمبود گاز برای صنعت فولاد کشور باید در سطح کلان کشور بررسی شود و برای رفع آن راه‌کارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اندیشیده شود. وی افزود: این تهدید بزرگ، آینده صنعت فولاد کشور را با خطر مواجه می‌کند لذا در سطح کلان باید آن را مدیریت کرد.

طرح‌های توسعه فولاد شادگان

حسین کهزاد در ادامه خبر داد: فولاد شادگان قصد دارد ظرفیت تولید خود را به ۲ میلیون تن در سال برساند. برای انجام این کار، طرح تولید بیلت به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال را در دست اجرا داریم که این طرح تا دو سال آینده (یعنی سال ۱۴۰۲) به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همزمان کارهای فاینانس و تأمین مالی برای یک طرح توسعه دیگر را نیز آغاز کرده‌ایم. این طرح تولید اسلب عریض به ظرفیت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است که به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد. طبق برنامه امیدواریم که این طرح مهم نیز تا سال ۱۴۰۴ افتتاح شود و به تولید برسد. در نتیجه این دو طرح توسعه در بخش فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان، ظرفیت تولید این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولاد خوزستان است به ۲ میلیون تن در سال خواهد رسید.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۸
شناسه مطلب : 41353
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی