دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ۱۴۰۰ در بندرعباس آغاز به کار کرد
دومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادهرمزگان صبح امروز در محل تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز به کار کرد.

به گزارش  چیلان ،این کنفرانس با سرفصل‌هایی همچون شناسایی آخرین تکنولوژی ها و دستاوردها در حوزه فولاد سازی و ریخته گری مداوم فولاد، شناسایی مشکلات و نیازهای تکنولوژی و بومی‌سازی قطعات در جهت رفع موانع تئوریک توسعه‌ای و فناورانه، شناسایی تمام متصدیان و متخصصان داخلی و خارجی در زمینه فولادسازی و ریخته‌گری پیوسته و برنامه ریزی برای آینده، ارتقاء ارتباط بین صنعت و دانشگاه با نگاه تخصصی مورد نیاز صنعت فولاد کشور، توجه ویژه به نخبگان دانشگاهی فعال در حوزه فولاد سازی و ریخته گری مداوم و معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری در منطقه هرمزگان در خصوص تولید فولاد و نیازهای صنعتی فولاد سازان استان هرمزگان برگزار می‌شود.

در دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ۱۴۰۰، موضوعات مرتبط با بحث فرایند فولاد سازی و ریخته‌گری مداوم که شامل موارد ذیل است؛ بررسی خواهد شد.

۱-متالورژی و فرآیندهای کوره قوس الکتریک

۲-بهینه‌سازی مواد اولیه و فروآلیاژها

۳-متالورژی ثانویه و فرآیندهای آن

۴- مواد نسوز و کاربردهای آن

۵- فناوری های پیشرفته در ماشین های ریخته گری مداوم فولاد

۶- ریخته گری مداوم و محصولات آن

۷-جریان سیال و انجماد

۸- شبیه سازی و مدل سازی

۹-ریزساختار و خواص محصولات ریخته گری مداوم

۱۰-عیوب سطحی

۱۱-روانکاری و فلاکس های قالب

۱۲-فناوری‌های ارتقاء کارخانه های فولادسازی

۱۳-مدیریت انرژی

۱۴-انقلاب صنعتی چهارم، کلان داده ها و هوش مصنوعی

۱۵-پایداری و چالش های زیست محیطی

۱۶-آخرین راه حل ها در اقتصاد چرخشی

دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و سعی شده است که بیشتر زمان کنفرانس به ارائه و کارگاه‌های تخصصی این حوزه پرداخته شود. نگاه تخصصی و عملیاتی به این کنفرانس از سایر جنبه‌های کنفرانس‌های عمومی که برگزار می‌شود پررنگ‌تر است.

در کنفرانس مذکور، ارائه تخصصی فولاد سازی توسط اساتید بین‌المللی به صورت مجازی خواهد بود و همچنین کارگاه‌های تخصصی توسط صنعت گران و پژوهشگران دانشگاهی ارئه می‌شود.

بخش ارائه مقالات دانشگاهی، صنعتی توسط پژوهشگران انجام خواهد شد. مباحث تجربه برتر و ایده برتر نیز مطرح می‌شود و رونمایی از یک محصول بومی‌سازی شده توسط شرکت فولاد هرمزگان در برنامه پیش بینی شده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۷
شناسه مطلب : 41363
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی