بازگشت رویه ابطال معاملات به بورس کالا
امروز ۱۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در روزی که از مجموع ۹۵ هزار تن شمش فولادی عرضه و معامله شده، ۷۹ هزار تن آن مورد تایید قرار گرفت، شاهد ابطال معامله ۱۵ هزار تنی شمش فولاد خوزستان بودیم که بیش از همه معاملات امروز قیمت خورده بود!

به گزارش  چیلان ، امروز ۱۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در روزی که از مجموع ۹۵ هزار تن شمش فولادی عرضه و معامله شده، ۷۹ هزار تن آن مورد تایید قرار گرفت، شاهد ابطال معامله ۱۵ هزار تنی شمش فولاد خوزستان بودیم که بیش از همه معاملات امروز قیمت خورده بود!

این ابطال، نگرانی ها از کنترل دستوری قیمت فولاد علی رغم اظهارات مکرر وزیر صمت در خصوص عدم دخالت دولت در قیمت های معاملاتی بورس کالا را افزایش داد.

هر چند که با توجه به افزایش قیمت جهانی فولاد متاثر از جنگ‌ روسیه و اوکراین، تب تند معاملات امروز بورس کالا پیش بینی می شد اما پیگیری های  چیلان ‌ حاکی از آن است که دلیل ابطال معامله شمش فولاد خوزستان، شرایط اعتباری آن بوده که باعث افزایش هیجانی قیمت شمش عرضه شده این شرکت شده است.

قرار است فردا چهارشنبه ۱۸ اسفندماه، عرضه شمش فولاد خوزستان تکرار شود البته این بار با شرایط پرداخت نقدی و تحویل همان ۱۶ فروردین ۱۴۰۱. آیا باز هم تاثیر منفی ابطال معاملات در بازار فولاد برای سیاست‌گذاران روشن می شود؟

2

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹
شناسه مطلب : 41397
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی