سالنامه جامع فولاد، معدن و صنایع معدنی برای نخستین بار در کشور منتشر شدوقایع‌نگاری ۱۴۰۰ و چشم‌انداز ۱۴۰۱ در سالنامه فولاد
سالنامه جامع فولاد، معدن و صنایع معدنی برای نخستین بار در کشور توسط گروه رسانه‌های تخصصی چیلان منتشر شد. این اثر خواندنی 256 صفحه‌ای، اثری خواندنی برای تمام فعالان و علاقه‌مندان صنعت و بازار آهن و فولاد، معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش  چیلان ، سالنامه جامع فولاد، معدن و صنایع معدنی برای نخستین بار در کشور توسط گروه رسانه‌های تخصصی  چیلان  منتشر شد. این اثر خواندنی ۲۵۶ صفحه‌ای، اثری خواندنی برای تمام فعالان و علاقه‌مندان صنعت و بازار آهن و فولاد، معدن و صنایع معدنی است.

سالنامه فولاد، معدن و صنایع معدنی حاوی چه مطالبی است؟

هر فعالیت هدفمندی در حوزه صنعت و بازار، در مرحله نخست نیازمند ارائه جمع‌بندی از مسیر طی‌شده و در مرحله بعد، نیازمند ارائه چشم‌انداز، برآورد و پیش‌بینی مسیر پیش‌رو است. در سالنامه جامع فولاد، معدن و صنایع معدنی، این هر دو مرحله در یک بسته بررسی تحلیلیِ تخصصی انجام گرفته و با قلمی شیوا به مخاطبان عرضه شده؛ به‌نحوی پاسخگوی که تمام نیازهای آنان است.

از جزئیات معاملات تا رکوردهای تولید

این سالنامه در یک پرونده مفصل با نگاهی روندپژوهانه و کلی‌نگر، وقایع صنعت و بازار آهن و فولاد در سال ۱۴۰۰ (به تفکیک هر ماه) را بررسی کرده است؛ سالی که در آن شرکت‌ها تولید را حماسی و با رکوردهای بی‌سابقه شروع کردند و سپس با تراژدی قطعی برق و گاز روبرو شدند. در پرونده دیگری داستان معاملات فولاد در بورس کالا با ارائه آمارهای کاربردی روایت شده است. تغییرات مدیریتی شرکت‌های فولادی و صنایع معدنی نیز در پرونده مجزایی هم روایت شده و هم در قالب یک اینفوگرافیک تفصیلی، جمع‌بندی شده است. این سالنامه، در پرونده دیگری، رکوردهای تولید ماهانه شرکت‌های فولادی و معدنی در سال ۱۴۰۰ را بررسی کرده است.

از قیمت فولاد صادراتی ایران تا فولاد جهان

همچنین در یک پرونده تفصیلی، روندپژوهی قیمت فولاد صادراتی ایران با ارائه نمودارهای جذاب صورت گرفته است. کارنامه تولید فولاد ایران و جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در پرونده مجزایی بررسی شده و رقبایی که ممکن است به تصاحب جایگاه دهم ایران در تولید فولاد جهان چشم دوخته باشند، با وضعیت تولید و ظرفیت نصب‌شده تولیدشان بررسی شده‌اند. سیر رقابت ایران و ترکیه در تولید فولاد نیز در این پرونده بررسی شده است.

pp

از بازدهی تا سود خالص شرکت‌های فولادی و معدنی

بازدهی نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سرمایه در یک سال و دو سال اخیر در پرونده دیگری بررسی شده و با تحلیل بنیادی وضعیت صنعت آهن و فولاد، چشم‌انداز بازدهی این نمادها در سال ۱۴۰۱ بررسی شده است. در یک پرونده مفصل دیگر، سود خالص نمادهای فولادی و معدنی در سال ۱۴۰۰ برآورد و با سود خالص آن‌ها در سال ۱۳۹۹ مقایسه شده و دیگر فعالان بازار لازم نیست تا  اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ منتظر بمانند تا گزارشات سالیانه شرکت‌ها راهی کدال شود و سود خالص آن‌ها در آن اعلام شود! روند تولید و فروش شرکت‌ها نیز به‌تفصیل در این پرونده بررسی شده است.

از طرح‌های توسعه تا تنظیم بازار فولاد  

در پرونده مفصل دیگری، طرح‌های توسعه زنجیره آهن و فولاد که در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده‌اند یا کلنگ‌زنی شده‌اند و عملیات اجرایی‌شان آغاز شده، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. همچنین در یک پرونده خواندنی و جذاب، داستان پُر فراز و نشیب تنظیم بازار فولاد در سال ۱۴۰۰ روایت شده است.

پرونده ویژه برای چالش سال

در این سالنامه، چالش انرژی به‌عنوان چالش سال، به تفصیل و طی سه پرونده، با یادداشت‌های اختصاصی و گفت‌وگوهایی با مدیران مطرح بخش فولاد و صنایع معدنی و همین‌طور مدیران دولتی بررسی شده است: «گازگرفتگی فولاد»، «خاموشی فولاد» و «فولاد، متهم بی‌گناه»، به ترتیب عنوان این سه پرونده در سه حوزه گاز، برق و آب است.

نگاه مدیران و تحلیل‌گران به اوضاع فولاد

در پرونده مفصل دیگری با عنوان «نگاه»، طی یادداشت‌ها و گزارش‌هایی با قلم مدیران و تحلیلگران ارشد صنعت و بازار آهن و فولاد، چشم‌انداز صنعت و بازار به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش باشگاه مدیران نیز نقطه‌نظران مدیران صنعت فولاد و صنایع معدنی به مخاطبان ارائه شده است.

برای دریافت «سالنامه جامع فولاد، معدن و صنایع معدنی ایران» با دفتر  چیلان  تماس حاصل فرمایید:

تلفن: ۴-۸۸۵۵۱۷۰۱-۰۲۱ (داخلی ۴)

 

2

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
شناسه مطلب : 41780
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی