افزایش چشم‌گیر تولید تختال فولاد مبارکه در فروردین‌ماه
کارکنان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با تولید ۷۵۱ هزار و ۱۰۰ تن تختال در فروردین‌ماه سال جدید توانستند از رکورد قبلی تولید ماهیانه به میزان ۷۱۲ هزار و ۳۶۱ تن تختال که در مهرماه ۱۴۰۰ محقق شده بود عبور کنند و خودباوری را به منصه ظهور برسانند.

به گزارش  چیلان ،قاسم خوشدل‌پور مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در خصوص این رکورد ارزشمند اظهار کرد: تلاشگران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با استعانت از خداوند متعال و با بهره‌گیری هوشمندانه از روش‌های انعطاف‌پذیر در آماده‌سازی تجهیزات موفق شدند با کار گروهی و منسجم به تولید ماهیانه ۷۵۱ هزار و ۱۰۰ تن تختال در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ دست یابند.

وی افزود: این حجم از تولید با شناسایی و کاهش زمان‌های توقف تجهیزات، افزایش زمان آماده‌به‌کاری تجهیزات، استفاده حداکثری از زمان‌های کاری و با تلاش، پشتکار و همدلی سرمایه‌های انسانی هوشمند و زحمت‌کش ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه محقق شد.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: قطعا تفکر کار گروهی و فراواحدی در کلیه قسمت‌های ناحیه فولادسازی و حمایت کامل واحدهای پشتیبانی و ستادی فولاد مبارکه در تحقق این رکوردشکنی بزرگ ‌تأثیرگذار بود. رکورد تولید ماهیانه قبلی تختال به میزان ۷۱۲ هزار و ۳۶۱ تن در مهرماه ۱۴۰۰ محقق شده بود.

وی اذعان داشت: در فروردین‌ماه ۱۴۰۱، به میزان ۴ هزار و ۱۴۰ ذوب تولید شد که رشد بیش از ۶ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل داشت. در این ماه اکثر کوره‌های قوس الکتریکی بیش از ۵۰۰ ذوب تولید کردند که کوره شماره ۸ ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با تولید ماهیانه ۵۴۵ ذوب در این زمینه رکورددار بوده است.

خوشدل‌پور بیان کرد: این در حالی است که طی مدت مشابه سال قبل، یکی از کوره‌های قوس الکتریکی به‌تنهایی به میزان ۵۰۱ ذوب تولید کرد. مدت‌زمان تخلیه تا تخلیه هریک از این کوره‌ها به ۸۳ دقیقه رسیده و کاهش ۷ دقیقه‌ای نسبت به فروردین‌ماه ۱۴۰۰(زمان ۹۰ دقیقه‌ای) داشته که نشان از افزایش بهره‌وری تجهیزات این ناحیه دارد.

عباس محمدی مدیر تولید فولاد مذاب شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: آنچه یک سازمان می‌تواند در سایه پویایی و پایداری به دست آورد، انعطاف‌پذیری، اعتبار و کارایی است و مزایایی همچون سرعت، چابکی و انطباق نیز زاییده پویایی است. تسلط بر چنین تناقضی مستلزم طراحی زیرساخت‌ها، سلسله‌مراتب مدیریتی و فرایندها بر اساس مجموعه‌ای از پارامترهای اصلی است که همانند یک زیربنای اصلی و استوار عمل می‌کند.

محمدی افزود: در راستای دست‌یابی به برنامه تولید ماهیانه، برنامه‌ریزی تولید ماهیانه به برنامه‌های روزانه و شیفت تولید تبدیل شده و رسالت تولید هریک از تجهیزات (کوره‌های قوس الکتریکی، کوره‌های پاتیلی و گاززدایی، ماشین‌های ریخته‌گری و تجهیزات پشتیبانی) مشخص و به‌صورت روزانه و شیفتی در حال رصد است.

مدیر تولید فولاد مذاب شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: تولید هرکدام از تجهیزات به‌دقت و به‌صورت روزانه مورد تحلیل قرار گرفته و دلایل عدم رسیدن به برنامه مشخص و راهکار اصلاح و حتی افزایش میزان تولید آن تجهیز مشخص و توسط واحدهای مختلف اجرا گردیده است. اقدامات آماده‌سازی تجهیزات نیز به‌صورت هم‌راستا و مدولار انجام می‌گرفته تا حداقل میزان جابه‌جایی ذوب و بیشترین میزان تولید حاصل شود.

وی اذعان داشت: برای تولید با ظرفیت‌های بیشتر که ناشی از رکوردهای روزانه است، باید روش‌های آماده‌به‌کاری و عملکردی تجهیزات را به چالش کشید. این امر با سرمایه‌های انسانی هوشمند و تغییر در شیوه برنامه‌ریزی با تسریع در فرایندها عملیاتی محقق شده است.

محمدی تصریح کرد: زمان‌ها و تجهیزات قابل‌بهبود در این رکورد شناسایی شده و راهکارهایی برای آن‌ها مشخص گردید تا بتوانیم زمان و دوره کاری تولید هر ذوب را به حداقل برسانیم و چنانچه تجهیزی نیاز به زمان آماده‌به‌کاری داشت، به‌صورت هم‌راستا با سایر تجهیزات در واحدهای تولید فولاد مذاب، متالورژی ثانویه و ریخته‌گری مداوم فعالیت‌های آماده‌به‌کاری انجام گیرد.

وی عنوان داشت: برای تحقق رکورد تولید ماهیانه باید رکوردهای روزانه حاصل شود که این مهم طی ۳ روز پیاپی از ۱۱ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ محقق شد. رکورد روزانه تولید از ۱۵۰ ذوب با تناژ ۲۶ هزار و ۴۰۰ تن تختال در ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ ظرف ۳ روز متوالی ابتدا در ۱۱ فروردین به ۱۵۳ ذوب، در ۱۲ فروردین به ۱۵۵ ذوب و نهایتا در ۱۳ فروردین به ۱۶۰ ذوب با تناژ ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن تختال رسید و از این حیث نیز رکورد تازه‌ای به دست آمد.

مدیر تولید فولاد مذاب شرکت فولاد مبارکه گفت: از تلاش و پشتکار کلیه همکاران واحدهای تولیدی و پشتیبانی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که در تعامل بسیار سازنده با واحدهای پشتیبانی و ستادی دیگر واحدهای شرکت صورت گرفته قدردانی می‌کنم و امیدوارم با این همدلی و هم‌فکری بتوانیم شاهد بهره‌برداری بیشتری از ظرفیت‌های سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه در دست‌یابی به اهداف بالاتر باشیم و این الگوی کاری و هماهنگی سرلوحه دیگر صنایع کشورمان در جهت خودکفایی ایران اسلامی باشد.

مسیب فتاح‌المنان مدیر عملیات ثانویه شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: تلاشگران و فولادمردان ناحیه فولادسازی با همت و تلاش وصف‌ناپذیر خود، سال افزایش تولید ملی را با توسعه و بهبود فرایندها به‌صورت دانش‌بنیان که منجر به اشتغال‌آفرینی در این شرکت، صنایع پایین‌دست و صنایع بالادست می‌شود، با تحقق رکورد جدید تولید ماهیانه ۷۵۱ هزار و ۱۰۰ تن تختال در فروردین‌ماه آغاز کردند.

فتاح‌المنان افزود: تلاشگران عرصه تولید بار دیگر ثابت کردند که ظرفیت، خلاقیت، هوشمندی و فرهیختگی سرمایه‌های انسانی هیچ حدومرزی ندارد، هرچند ظرفیت تولید تجهیزات محدود است، اما ظرفیت‌های نهفته‌ای در تولید وجود دارد که با همدلی، همکاری، خلاقیت و تلاش خستگی‌ناپذیر سرمایه‌های انسانی می‌توان آن‌ها را آشکار کرد.

مدیر متالورژی ثانویه شرکت فولاد مبارکه با اشاره به هم‌افزایی میان واحدهای مختلف ناحیه فولادسازی (از حمل مواد تا آماده‌سازی تختال) تأکید کرد: این واحدها همچون حلقه‌های زنجیر متصل به یکدیگرند و ظرفیت تولید را به‌جای جمع ظرفیت‌های هر کارگاه، به ضرب ظرفیت‌ها مبدل می‌کنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، ارقامی از میزان تولید به دست می‌آید که شاید در نخستین مرحله، باور آن برای خود ما هم سخت و رسیدن به آن زمان‌بر به نظر آید، اما وقتی در طول مسیر با یکایک کارکنان ناحیه در همه واحدها و همه رده‌ها صحبت می‌شود، شرایط تغییر می‌کند.

فتاح‌المنان اضافه کرد: وقتی عزم و اراده استوار تلاشگران عرصه تولید را مشاهده می‌کنیم، ارقام در نظرمان خرد و کوچک می‌آیند و به این همه غیرت سر تعظیم فرود می‌آوریم. کسب این رکورد غرورآفرین را به همه همکاران شرکت فولاد مبارکه تبریک عرض می‌کنم و از کلیه واحدهای ستادی، پشتیبانی و بهره‌برداری که همگی به‌نوعی در تحقق این رکورد نقش داشتند و ما را یاری کردند، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

کامران مرادی مدیر تولید ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: همکاران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، با لبیک به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، از ابتدای سال با عزمی راسخ و همدلی مضاعف، از حداکثر ظرفیت و زمان استفاده کردند تا رکورد ماهیانه تولید را محقق کنند.

مرادی با بیان اینکه تحقق رکورد ماهیانه تولید نشان از پویایی واحدهای تولید، تعمیرات و پشتیبانی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم است، افزود: انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و تعمیراتی به‌موقع برای افزایش آماده‌به‌کاری ماشین‌های ریخته‌گری، توسعه و ارتقای ظرفیت ماشین‌های ریخته‌گری و تجهیزات واحد با استفاده از توان متخصصان و کارشناسان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و پشتیبانی به‌موقع تولید از یک سو و همدلی، همت و تجربه بالای کارکنان ناحیه در سطوح مختلف سازمان از سوی دیگر، منجر به کسب موفقیت‌ها و رکوردهای تولید در ابتدای سال جاری گردید که این موفقیت‌ها را به کلیه همکاران و به‌ویژه همکاران عزیز و سخت‌کوش واحدهای تولید و تعمیرات و جنبی ریخته‌گری و همچنین دفاتر فنی تولید و تعمیرات که نقش بسیار ارزنده‌ای در این موفقیت بزرگ داشتند، تبریک عرض می‌کنم.

منصور سنایی‌نژاد کارشناس فرایند گروه فنی تولید فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: کسب رکورد غرورآفرین در فروردین‌ماه سال جاری با توجه به عبور از ظرفیت‌های اسمی واحدهای مختلف ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که جابه‌جا کردن رکوردها را بسیار دشوار کرده، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سنایی‌نژاد افزود: این مهم به یاری خداوند متعال، با برنامه‌ریزی دقیق، پیش‌بینی تدارکات کلیه مواد اولیه و مصرفی موردنیاز، انجام فعالیت‌های لازم جهت آماده‌به‌کاری تجهیزات و کاهش حوادث فرایندی به دست آمده و ازجمله نکات مهم در این خصوص، ایجاد هماهنگی میان واحدهای مختلف ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با توجه به وسعت این ناحیه و تعدد تجهیزات درگیر و یکپارچه بودن تولید است که عزم راسخ تمامی رده‌های سازمانی ناحیه و واحدهای پشتیبانی در انجام تولید حداکثری و روحیه همکاری میان آن‌ها در تحقق این رکورد غیرقابل‌انکار است.

مصطفی حقانی رئیس راهبری، تعمیرات و نگهداری جرثقیل‌های سقفی و ترانسفرکارهای شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، تلاشگران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به‌صورت کاملا هوشمندانه با ثبت رکوردهای پیاپی موفق به کسب رکورد جدید ماهیانه تختال شدند.

حقانی افزود: این غیورمردان بار دیگر توانمندی‌های بالقوه خود را با روحیه‌ای جهادی و همدلی مثال‌زدنی، بالفعل ساختند و در این راستا تیم راهبری، تعمیرات و نگهداری جرثقیل‌های سقفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، هم‌راستا با دیگر واحدهای ناحیه با حفظ آماده‌به‌کاری ۱۰۰ درصدی تجهیزات و راهبری دقیق، مؤثر و ایمن کلیه جرثقیل‌های ناحیه، به‌ویژه جرثقیل‌های ۳۲۰ تن حمل پاتیل و پاتیل مذاب، سهم بسزایی در به ثمر رسیدن این رکورد غرورآفرین داشتند.

رئیس راهبری، تعمیرات و نگهداری جرثقیل‌های سقفی و ترانسفرکارهای شرکت فولاد مبارکه گفت: بر خود لازم می‌دانم که از حمایت مدیریت ناحیه و زحمات ارزشمند و صادقانه کلیه همکاران عزیز و پیمانکار واحد که در به سرانجام رسیدن این رکورد نقش خود را به شایستگی ایفا کردند، تشکر و قدردانی کنم.

کاظم آخوندی رئیس حمل مواد شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: با همت و تلاش تمام نیروهای تولیدی و پشتیبانی و با تکیه‌بر توان داخلی، همراه با برنامه‌ریزی و مدیریت فرایندها، رکورد ماهیانه تولید در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ارتقا یافت.
آخوندی افزود: همگام با سایر واحدهای ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، واحد حمل مواد نیز توانست با همکاری ناحیه آهن‌سازی، خرید و حمل‌ونقل به رکوردهای ماهیانه انتقال آهن اسفنجی به میزان بیش از  ۹۰۰ هزار و ۸۲۹ تن  در ماه، انتقال آهک به میزان بیش از ۳۶ هزار و ۲۰۲ تن و انتقال دولومیت بیش از ۲۸ هزار تن در فروردین‌ماه دست یابد و بتواند بدون ایجاد هیچ‌گونه توقفی در بخش کوره‌های قوس مواد موردنیاز را تأمین کند که از حمایت‌های مدیریت ناحیه، مدیریت کوره‌های قوس الکتریکی و کلیه همکاران سپاسگزارم.

امیرحسین مرادی رئیس کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: کسب رکورد تولید ماهیانه تختال در ناحیه فولادسازی حاصل اعتقاد راسخ به کار گروهی و پیگیری و حمایت‌های همه‌جانبه مدیریت ناحیه است که از جانب خود این موفقیت را به همه همکاران تبریک عرض می‌کنم.

محمد نصیری رئیس تعمیرات و آماده‌سازی کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: خداوند منان را سپاس که کارکنان غیور ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد مبارکه در سالی که محوریت آن تولید دانش‌بنیان نام گرفته، توانستند با همت و تلاش خود افتخاری دیگر در عرصه تولید بیافرینند و با ثبت  رکوردی بی‌نظیر بار دیگر بر تلاش و کوشش پولادین خود صحه بگذارند.

نصیری  ضمن قدردانی از مدیریت ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و کلیه مدیران، رؤسا و کارکنان این ناحیه افزود: لازمه تحقق چنین ظرفیت تولیدی، قطعا همدلی و هماهنگی میان بخش‌های مختلف ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم بوده است.
رئیس تعمیرات و آماده‌سازی کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق این رکورد غرورآفرین، آماده‌به‌کاری بالای تجهیزات بوده است. تلاشگران تعمیرات کوره‌های قوس الکتریکی با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی موفق شدند در زمان توقف‌های بلندمدت، اقدامات اساسی برای انجام اورهال کوره‌ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی کوره‌های قوس الکتریکی در زمستان سال گذشته انجام شده و اقدامات اصلاحی بسیار مطلوبی روی این کوره‌ها به سرانجام رسیده است، ادامه داد: در توقف‌های کوتاه‌مدت کوره‌ها (به‌جز مواقع شات‌دان‌ها) نظیر زمان تعویض شل، سنتر، تیوپ و …، غیورمردان تعمیرات در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به رفع عیوب تجهیزات می‌کردند که مجموع این موارد منجر به کاهش زمان MTTR و افزایش زمان MTBF شد و در نهایت همکاری تمامی بخش‌های ناحیه باعث کسب این افتخار غرورآفرین شد.

دانیال نظری رئیس تعمیرات عملیات ثانویه شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: با توجه به تصمیم‌گیری و هدف‌گذاری ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم برای تحقق رکورد تولید ماهیانه تختال در فروردین‌ماه، لازم بود که تجهیزات و کارگاه‌های تولیدی در بهترین شرایط باشند.
نظری افزود: تلاشگران واحد تعمیرات عزم خود را جزم کردند و از اسفندماه ۱۴۰۰، عملیات سرویس و نگهداری کارگاه‌ها را به بهترین شکل و با پیش‌بینی‌های لازم، بدون شات‌دان انجام دادند. یکی از مهم‌ترین کارگاه‌ها در این زمینه واحد گاززدایی بود که تولیدات آن برای فروش بسیار حائز اهمیت است. این واحد بدون کوچک‌ترین خللی موفق شد ۷۶ هزار و ۶۰۰ تن تولید داشته باشد.

رضا صالحی کارشناس تعمیرات عملیات متالورژی ثانویه شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: کسب رکورد جدید در ناحیه فولادسازی در آغازین ماه فصل بهار، افتخار دیگری در پی افتخارات به‌دست‌آمده از ابتدای سال را برای ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم رقم زد.
صالحی افزود: کسب این افتخار مهم با همت کلیه کارکنان این ناحیه، به‌ویژه کارکنان واحد تعمیرات صورت گرفت که در شرایط سخت و با وجود چالش‌های متعدد، با استفاده حداکثری از فرصت‌ها، از سوی کارکنان تولید رقم خورد. تلاشگران فولاد مبارکه در کنار انجام تعمیرات، با صرفه‌جویی در زمان‌های تعمیراتی و ذخیره این زمان برای تولید، این رکوردها را محقق ساختند که از تلاش همه فولادمردان عرصه تولید قدردانی می‌کنم.

محمد فخری رئیس تعمیرات کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: بار دیگر افتخارآفرینان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، سوار بر قطار رکوردشکنی‌های تولید، در قرن جدید موفق شدند گام بزرگی در افزایش تولید فولاد خام در فولاد مبارکه بردارند.
فخری افزود: تلاشگران جبهه صنعت در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد مبارکه، با همدلی و پشتکار شبانه‌روزی و با استعانت از پروردگار متعال، رکورد تولید ماهیانه تختال در فروردین‌ماه سال جاری را به ثبت رساندند و بار دیگر در عرصه تولید شگفتی‌ساز شدند.
رئیس تولید ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: دست‌یابی به این رکورد جدید، نشانگر هماهنگی، درایت، همدلی و تلاش شبانه‌روزی غیورمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه است و جا دارد که در پایان از زحمات یکایک همکاران این ناحیه قدردانی کنم.
وی اذعان داشت: رسیدن به این رکورد غرورآفرین را به خانواده بزرگ فولاد مبارکه به‌ویژه عزیزان و همکاران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم این شرکت تبریک عرض می‌کنم و برای همه آنان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون در همه مراحل زندگی‌شان دارم.

روح‌اله بیرانوند رئیس تعمیرگاه ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: تولید این حجم از تختال در یک سایت تولیدی نظیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه، مستلزم آمادگی، چابکی، هماهنگی، همراهی، اقدام متوازن و استفاده هوشمند از تک‌تک دقایق و ثانیه‌هاست.
بیرانوند افزود: رسیدن به این شرایط، نیازمند ارتقای کیفیت سرمایه‌های انسانی، بهینه‌سازی تجهیزات و آماده‌به‌کاری صددرصدی خطوط تولید است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان در ماه‌های گذشته، محقق شده تا در فروردین ۱۴۰۱، برگ زرین دیگری بر افتخارات فولاد مبارکه افزوده شود.
رئیس تعمیرگاه ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از تفاوت‌های بسیار حائز اهمیت در رکوردشکنی فروردین‌ماه ۱۴۰۱ نسبت به رکوردشکنی‌های ماهیانه قبلی این است که در این ماه، کلیه بازرسی‌ها و تعمیرات و نگهداری‌های موردنیاز خطوط به‌طور دقیق و کامل اجرا شد و بدون اینکه از شات‌دان یا بازرسی‌ها چشم‌پوشی شود، این رکورد غرورآفرین حاصل گردید.

مجتبی افشاری رئیس جنبی ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: در نخستین ماه سال جدید، هم‌زمان با ماه پربرکت رمضان و پیرو نام‌گذاری این سال از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، رکورد ارزشمند تولید تختال در فولاد مبارکه رقم خورد.
افشاری با بیان اینکه این رکوردشکنی با تلاش، کوشش و همت مثال‌زدنی کلیه همکاران در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، محقق شد، افزود: در این راستا تلاشگران واحد تعمیرات جنبی ریخته‌گری با برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم تعمیراتی در توقفات ماشین‌ها در راستای آماده‌به‌کاری اتاق‌های برق، تجهیزات سایت آبی و خنک‌کاری ماشین‌های ریخته‌گری نقش بسزایی ایفا کردند که این رکورد غرورآفرین را به کلیه همکاران گرامی تبریک عرض می‌کنم.

احمد نصر رئیس کنترل پروسس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: ضمن عرض تبریک خدمت مدیریت، رؤسا و کلیه همکاران تلاشگر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، لازم می‌دانم از تلاش و زحمات همکاران خود در واحد کنترل پروسس قدردانی ویژه به عمل آورم.
نصر افزود: تلاشگران واحد کنترل پروسس با تکیه‌بر خودباوری، شرایط قابل قبولی را در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی سطح ۲ و pcs به‌منظور دست‌یابی به رکورد تولید ماهیانه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فراهم کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.
رئیس کنترل پروسس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: خدمات واحد کنترل پروسس شامل حفظ آماده‌به‌کاری بالای سیستم‌ها، برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی تولید میان کلیه واحدهای تولیدی، گردش و ثبت اطلاعات فرایند تولید ذوب در واحد شارژ مواد، کوره‌ها، متالورژی ثانویه، ماشین‌های ریخته‌گری، آزمایشگاه، سرویس پاتیل و همچنین ارسال اطلاعات برای سیستم EIS است که امیدوارم همچنان با تلاش و همدلی بیشتر، شاهد موفقیت‌ها و سربلندی‌های روزافزون فولاد مبارکه باشیم.

علی رادهوش کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل تولید ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: دست‌یابی به رکورد ماهیانه تولید تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگ زرین دیگری بر افتخارات مجتمع فولاد مبارکه افزود.
رادهوش افزود: این‌جانب به‌نوبه خود کسب این افتخار غرورآفرین را به تمامی همکاران خود به‌ویژه سخت‌کوشان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم تبریک عرض می‌کنم. حذف زمان‌های زائد و افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات، ازجمله عوامل اساسی در رسیدن به چنین رکوردهایی است که منجر به تحقق ظرفیت‌های جدید بدون نیاز به توسعه تجهیزاتی خواهد شد.
کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل تولید ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: علاوه بر این، ترکیب ابعادی (عرض و ضخامت تختال) و کیفیت نیز از عوامل اثرگذار بر سرعت ماشین‌های ریخته‌گری و در نتیجه ظرفیت تولید ماشین‌های ریخته‌گری است.
وی تصریح کرد: یکی از وظایف واحد برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد مبارکه، تدوین ترکیب ابعادی و کیفی برنامه روزانه تولید ماشین‌های ریخته‌گری با توجه به ترکیب ابعادی سفارش‌های جذب‌شده است؛ به‌گونه‌ای که توازن میان ظرفیت ریخته‌گری و تولید کوره‌های قوس الکتریکی برقرار باشد و درعین‌حال تختال موردنیاز برای سفارش‌های کلاف در خطوط پایین‌دست و همچنین سفارش‌های فروش تختال در زمان درخواست‌شده تأمین شود.
رادهوش عنوان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از چندین ماه قبل توسط واحد برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد مبارکه، نواحی فولادسازی، نورد گرم، نورد سرد و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و میان‌مدت معاونت فروش و بازاریابی، ترکیب مناسبی از سفارش‌ها برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و تأمین به‌هنگام نیاز بازار در فروردین‌ماه پیش‌بینی شد که بر خود لازم می‌دانم از تلاش و همت یکایک این عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

علی عشاقی هماهنگ‌کننده ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: تولید این میزان از تختال ظرف مدت یک ماه، نشان از عزم شرکت فولاد مبارکه در تحقق شعار سال دارد که جا دارد از حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که به دنبال آن همکاری و همدلی در این ناحیه به وجود آمده، قدردانی کنم.
عشاقی افزود: این اتفاق میمون و مبارک حاصل یک برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ میان کلیه واحدهای ناحیه و استفاده صحیح از توقفات و کاهش زمان آماده‌سازی ذوب در کوره و کاهش زمان ریخته‌گری ذوب در واحد ریخته‌گری (ناشی از افزایش سرعت ماشین‌های ریخته‌گری) و در نتیجه افزایش تولید است.

محمدجواد سهیلیان هماهنگ‌کننده ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: ثبت رکورد ماهیانه تولید تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، حقیقتا نویدبخش آینده‌ای افتخارآمیز است.
سهیلیان با بیان اینکه همکاران سخت‌کوش ما دوباره تاریخ‌ساز شدند و دستاوردی بی‌نظیری را به ثبت رساندند، افزود: ثبت چنین رکورد بزرگی، نتیجه زحمات، فداکاری‌ها و غیرت کارکنان زحمت‌کش در خطوط تولید و سایر واحدهای پشتیبانی است که جا دارد از مدیریت فولادسازی و سایر همکارانم در واحدهای مختلف تشکر و قدردانی کنم.

2

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۴
شناسه مطلب : 41915
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی