در مجمع عمومی فوق العاده SKS تصویب شد؛افزایش سرمایه فولاد کاوه جنوب کیش(سهامی عام) از ۱۵هزار میلیارد به ۳۲ هزار میلیارد ریال
روز 18 خردادماه 1401 مجمع عمومي فوق العاده شرکت فولاد کاوه جنوب کيش(سهامي عام) با حضور بيش از 80 درصد سهامداران برگزار و افزايش سرمايه اين شرکت از محل سود انباشته با اتفاق آراء به تصويب رسيد.

به گزارش  چیلان ،، این مجمع با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی راس ساعت ۱۴ در سالن همایش‌های سپهر هتل بزرگ ارم تهران با رعایت پروتکل های پیشگیری از کرونا برگزار گردید.

مهندس عبدالمجید شریفی، رئیس هیات مدیره این شرکت به عنوان رئیس مجمع ضمن دعوت از اعضای هیات رئیسه متشکل از دیگر اعضای هیات مدیره، نماینده سازمان بورس، نماینده بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، نماینده شرکت برق صبا و نماینده موسسه مفید راهبر به عنوان بازرس قانونی دعوت و مجمع با حضور بیش از ۲۵/۸۰ درصد سهامداران آغاز شد. مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ضمن اشاره به سرمایه شرکت عنوان کرد: سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۱۰ میلیارد ریال بوده که طی چند مرحله به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال رسیده است. بر این اساس شرکت قصد دارد در سال جاری از محل سود انباشته، سرمایه خود را از ۱۵ هزار میلیارد ریال به ۳۲ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

وی به تشریح دلایل افزایش سرمایه پرداخت و گفت: هدف از انجام افزایش سرمایه؛ اصلاح ساختار مالی به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح توسعه احداث واحد مگامدول احیاء مستقیم به ظرفیت یک میلیون تن در سال است که مبلغ کل سرمایه گذاری مورد نیاز در طی سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳معادل ۲۹.۷۴۵میلیارد ریال بوده و منابع تامین آن ۱۷,۰۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و ۱۲,۷۴۵میلیارد ریال آن از محل تسهیلات مالی ریالی تامین خواهد شد.

وی به ضرورت اجرای این طرح نیز اشاره کرد و ادامه داد: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش دارای دو واحد احیاء مستقیم به ظرفیت یک میلیون و ۸۵۶هزار تن و نیز دو واحد فولادسازی به ظرفیت ۲میلیون و ۴۰۰هزارتن شمش فولادی است که برای استفاده کامل از ظرفیت اسمی کارخانه و تولید ۲میلیون و ۴۰۰هزارتن در سال شمش فولادی، آهن اسفنجی تولیدی شرکت جوابگوی نیاز واحدهای فولادسازی نیست، بر این اساس در صورت عدم راه اندازی واحد مگامدول که موضوع افزایش سرمایه است، عملاً خرید آن از سایر تامین کنندگان، موجب افزایش هزینه بار فلزی و کاهش سودآوری شرکت شده، لذا شرکت فولاد کاوه جنوب کیش احداث واحد مگامدول احیاء مستقیم به ظرفیت یک میلیون تن در سال را در برنامه خود قرارداده است.  وی در پایان ارائه گزارش خود عنوان کرد: این واحد طی یک دوره سه ساله احداث خواهد شد و عملیات اجرایی آن از امسال آغاز و پیش‌بینی می‌شود احداث این واحد تا سال ۱۴۰۳ به طول بیانجامد و از سال ۱۴۰۴ مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و دوره بازگشت سرمایه آن ۳ سال و ۷ ماه پیش‌بینی و نرخ بازده داخلی آن کمی بیشتر از ۳۷ درصد برآورد شده است.

در ادامه دکتر دستجردی، حسابرس و بازرس قانونی به ارائه گزارش بازرس قانونی در خصوص گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش پرداخت و افزود: بر اساس رسیدگی به شواهد به پشتوانه مفروضات، این موسسه به مواردی برخورد نکرده است که متقاعد شود مفروضات ارائه شده مبنای معقول برای تهیه گزارش توجیهی فراهم نمی کند، به علاوه به نظر این موسسه گزارش توجیهی یاد شده بر اساس مفروضات به گونه ای مناسب تهیه و طبق استانداردهای حسابداری ارائه شده است و با توجه به شرح مندرجات یادداشت های توضیحی بخش ۶- ۲ گزارش توجیهی، منابع و مصارف ارزی به ترتیب بایت فروش صادراتی و واردات ماشین‌آلات و خدمات طرح، بر اساس نرخ‌های حواله نیمایی و هزینه انرژی بر اساس نرخ‌های فعلی و با اعمال افزایش سالیانه ۱۵ درصدی برای سالهای آتی، برآورد شده که تحقق آن منوط به سیاست های آتی کشور در خصوص ارز و حامل های انرژی است،

همچنین حتی اگر رویدادهای پیش بینی شده طبق مفروضات ذهنی توصیف شده رخ دهد، نتایج واقعی احتمالا متفاوت از پیش‌بینی‌ها خواهد بود، زیرا رویدادهای پیش بینی شده اغلب به گونه ای مورد انتظار رخ نمی دهد و تفاوت های حاصل می تواند با اهمیت باشد. در ادامه این نشست سهامداران حقیقی و حقوقی در قالب سوال هایی ضمن تایید ضرورت افزایش سرمایه شرکت جهت احداث کارخانه آهن اسفنجی بر اجرای سریعتر این پروژه تاکید داشتند و سوالات خود را مطرح کردند که در ادامه مهندس شریفی رئیس مجمع نیز به سوالات سهامداران حاضر در نشست و سوالاتی که از طریق سامانه های تعریف شده واصل گردیده بود، پاسخ داد.

وی در پاسخ به سهامدارانی که در خصوص جزییات پروژه احداث واحد جدید احیاء مستقیم سوالاتی مطرح کردند، اذعان داشت: اهمیت موضوع را به این نحو دیدیم که سال نخست بایستی درصد زیادی از بودجه طرح هزینه شود. اکنون با توجه به وجود دو مدول آهن اسفنجی که هر کدام ظرفیتی برابر با ۹۲۶ هزارتن در سال دارد با تزریق اکسیژن این ظرفیت ۹۷۰ تا ۹۸۰ هزارتن در سال افزایش خواهد یافت، اکنون یک مدول با تزریق اکسیژن در حال فعالیت است. لذا ظرفیت مدول سوم را یک میلیون تن در سال لحاظ کرده ایم.

وی ادامه داد: مکان احداث واحد سوم وجود دارد و جانمایی آن نیز انجام شده و زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری آن را در مجتمع داریم. برای نمونه ظرفیت آبشیرین کن ها امکان پوشش نیاز واحد سوم را داراست. از طرفی نظر به اینکه تصمیم به مشابه‌سازی داریم و با توجه به مشابه بودن تجهیزات برخی از این اقلام مهم، اکنون در شرکت وجود دارد. این پروژه بسیار حایز اهمیت و جزو اولویت‌های اصلی شرکت در سال‌های آتی است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز در ادامه با یادآور شدن افتتاح فاز دوم فولادسازی در نیمه دوم سال ۱۳۹۹عنوان کرد: در آن دوره خرید آهن اسفنجی با شرایط آن دوره معقول بود، البته هیات مدیره همزمان پیگیر افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی نیز بود تا توازن زنجیره حفظ شود. برنامه کوتاه مدت برای تامین کسری آهن اسفنجی، تزریق اکسیژن بود که راندمان تولید را ۵ تا ۷ درصد افزایش خواهد داد. تزریق اکسیژن به مدول نخست از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز شده و موفق شدیم راندمان آن واحد را در همان سال بالا ببریم و برای مدول دوم هم همزمان با تعمیرات سالیانه پیش رو این امکان فراهم خواهد شد تا تزریق اکسیژن به واحد دوم نیز عملیاتی شود.

موضوع دیگر نیاز به آب بیشتر و اکسیژن بود که در سال گذشته یک واحد جدید ۳۰هزار متر مکعبی آبشیرین کن و یک واحد جدید کارخانه تولید گازهای صنعتی شامل اکسیژن، نیتروژن و آرگون به بهره برداری رسید و امروز پیش نیازهای مورد نیاز و زیرساخت های ضروری تامین شده است.

وی راهبرد نخست را بهره مندی از روش هایی که سریعتر برای تولید بیشتر به نتیجه می رسند، دانست و ادامه داد: راهبرد بلند مدت احداث واحد سوم بود که در این خصوص مذاکرات متعددی با مشاور محترم انجام شده تا بتوانیم سریعتر به تامین آهن اسنجی مورد نیاز دست پیدا کنیم و به این نکات هم توجه داشتیم که بتوانیم واحد سوم را سریعتر راه اندازی کنیم و همچنین تعمیر و نگهداری کمتر و کم هزینه تری نیز داشته باشیم. بومی‌سازی واحد سوم با شبیه‌سازی، این امکان را برای مجتمع فراهم خواهد کرد. کارکنان مجتمع ۱۰سال است که با این تکنولوژی در حال فعالیت هستند، از طرفی نیز برخی تجهیزات مانند کمپرسورها و ریفورمرها به عنوان تجهیزات اساسی در انبارهای شرکت به دلیل تطبیق تکنولوژی فاز جدید با فازهای قبلی موجود است و دانش فنی و مهندسی نیز کاملاً در دسترس است. بر همین اساس ما برای تسریع در انجام پروژه خرید استراکچر و ساخت سیویل را همزمان جلو خواهیم برد، تا بتوانیم زمان پروژه را به حداقل برسانیم.

در ادامه نیز مهندس شریفی، تسریع احداث پروژه تولید آهن اسفنجی را اولویت هیات مدیره برشمرد و افزود: تولید آهن اسفنجی سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۷۳۸ هزار تن بوده و سال ۱۳۹۹ نیز ۶۰ هزار تن از این میزان کمتر بوده است، امسال با برنامه ریزی که انجام شده است؛ قصد داریم با استفاده از همین مدول های موجود مقدار بیشتری آهن اسفنجی تولید کنیم.  همچنین با احداث و راه اندازی بریکت سازی که تولید آزمایشی آن انجام شده، حجم زیادی از نرمه آهن اسفنجی را به چرخه تولید باز خواهیم گرداند. به عبارتی می توان گفت دغدغه سهامداران در تامین آهن اسفنجی از چندین روش در حال پیگیری است.

مهندس شریفی، رئیس مجمع در پایان پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را تشریح و عنوان کرد: هیئت مدیره شرکت ضمن تقدیر و تشکر از حضور سهامداران محترم یا نمایندگان قانونی آنها، حسابرس مستقل و بازرس قانونی محترم شرکت و همچنین نماینده محترم سازمان بورس و اوراق بهادار از مجمع محترم عمومی فوق العاده صاحبان سهام تقاضا دارد افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵ هزار میلیارد به ۳۲ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته، اصلاح ماده ۵ اساسنامه شرکت پس از اجرایی شدن افزایش سرمایه و  همچنین با توجه به ابلاغ مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس، اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه شرکت مبنی بر شرایط حضور سهامداران در مجامع و مشارکت را به رای  گذاشته و تصویب کند. در پایان این مجمع تمامی پیشنهادات هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده با اکثریت آراء به تصویب رسید.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۰
شناسه مطلب : 42727
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی