تولید ۱.۴ میلیون تن تختال در فولاد هرمزگان تا پایان سال
در 5 ماهه نخست امسال تولید تختال در فولاد هرمزگان به 579 هزار تن رسید و پیش بینی مسئولان این شرکت برای تا پایان سال تولید 1.4 میلیون تن تختال است.

معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: ۵۷۹ هزار و ۶۵۱ تن تختال در پنج ماه نخست امسال، در این شرکت تولید شد که این میزان نسبت به پارسال ۳۲ درصد رشد داشته است.

محمد جعفر پارسی در تشریح عملکرد پنج ماهه افزود: امیدواریم با تلاش‌ نیروی انسانی متعهد و تلاشگر شرکت فولاد هرمزگان، تا پایان سال به تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تختال دست یابیم.

وی بیان داشت: درصد تختال ها مطابق با سفارش مشتریان و با کیفیت ۹۸.۱۶ درصد تولید شده و به مقصد بازارهای داخل و صادراتی ارسال شده است.

معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان یاد آورشد: : در فروردین ماه سال جاری نیز رکورد تولید ۱۲۹ هزار و ۸۵ تن تختال در شرکت فولاد هرمزگان به ثبت رسید و کارکنان این شرکت با عبور از ظرفیت اسمی ماهانه توانستند، گام اول را محکم بردارند.

پارسی گفت: دراین مدت پنج ماه همچنین، ۶۸۴ هزار و ۸۱۸ تن آهن اسفنجی در شرکت فولاد هرمزگان تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی یاد آور شد: در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ، نرخ مصرف گاز طبیعی به ازای تولید یک تن آهن اسفنجی از ۳۰۰ به ۲۸۰ نرمال مترمکعب ، نرخ مصرف آب به ازای تولید هر تن آهن اسفنجی از یک و ۱۲ صدم درصد به ۹۸ درصد متر مکعب و مصرف برق نیز به ازای تولید هر تن آهن اسفنجی از ۱۲۴ کیلو وات ساعت ۱۱۱ کیلو وات ساعت کاهش یافته است.

این مسئول اضافه کرد: محصول های تولید شده در شرکت فولاد هرمزگان مطابق با استانداردهای جهانی و بنابر نیاز مشتریان بوده است.

پارسی گفت: محصول های تولیدی در فولاد هرمزگان شامل گریدهای Al-killed و Al- Si-killed و با بازه کم کربن، پریتکتیک، متوسط کربن، پر کربن و کم کربن میکرو آلیاژی است که برای تولید هر گروه از این فولادها الزام ها و استانداردهای تولیدی جهت حصول محصول با کیفیت به کار گرفته شده است.

وی یاد آورشد: در این مدت محصول های ویژه کیفی جهت تولید ورق بدنه خودرو(MB)، مخازن CNG، بدنه کشتی، فولادهای دریایی و لوله های انتقال نفت و گاز در فولاد هرمزگان تولید و به مقصد مشتریان داخلی و خارجی ارسال گردیده است.

پارسی گفت: در بخش تامین مواد اولیه با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته توسط همکاران واحد خرید در پنج ماه گذشته رشد چشمگیری در جذب گندله اتفاق افتاد و از خطوط تولید به شکل مناسبی پشتیبانی شد.

2

تاریخ انتشار : ۴ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۳
شناسه مطلب : 14612
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی