هند تا سال ۲۰۱۹ جایگاه ژاپن را تصاحب می کند
پیش بینی ها نشان می دهد با عملکرد مثبت هند در تولید و مصرف این کشور تا اواخر سال 2019 جایگاه ژاپن به عنوان دومین تولیدکننده برتر جهان را تصاحب می کند.

به گزارش  چیلان ، صادرات محصولات نهایی فولاد هند به میزان ۳۳.۷ درصد نسبت به سال گذشته افت داشته و به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن در دوره آوریل تا ژوئن ۲۰۱۸ رسیده است.

در طول سه ماهه فوق، واردات هند یک میلیون و ۸۹۰ هزار تن بود که ۱۰.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن واردات ثبت شده بود، بیشتر است.

با وجود سقوط صادرات، مصرف محصولات نهایی فولاد در هند در بین ماه های آوریل تا ژوئن به میزان ۸.۴ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته و به ۲۳.۴۲ میلیون تن افزایش یافته است.

کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بازارهای بین الملل فولاد این موضوع را چنین تحلیل کرد: پیش بینی می شود مصرف فولاد هند همچنان افزایش یابد، چرا که این کشور قصد دارد میزان مصرف فولاد خود را دو برابر کرده و سرانه آنرا از ۶۸ کیلوگرم فعلی به ۱۵۸ کیلوگرم تا افق ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۱ برساند.

وی افزود: طبق طرح جامع فولاد هند، این کشور برنامه دارد تا با افزایش ظرفیت تولید فولاد به ۳۰۰ میلیون تن و تولید قطعی حداقل ۲۵۰ میلیون تن در افق ۲۰۳۰-۲۰۳۱ میلادی، تبدیل به دومین ابر قدرت تولید فولاد جهان گردد.

جعفری طهرانی خاطرنشان کرد: هند درسال ۲۰۱۷ میلادی با تولید ۱۰۱.۴ میلیون تن فولاد در مقام سومین تولیدکننده فولاد جهان و پشت سر ژاپن با تولید ۱۰۴.۷ میلیون تن قرار گرفت. اما این کشور از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی با پشت سر گذاشتن ژاپن عملا دومین تولید کننده فولاد جهان با تولید حدود ۱۱۵ میلیون تن می گردد.

وی در خاتمه گفت: پیش بینی می گردد در افق ۲۰۳۰-۲۰۳۱ میلادی هند فاصله خود با چین در زمینه تولید فولاد از  ۱.۸ فعلی به نصف کاهش دهد. با توجه به برنامه های انقباضی چین، در آن افق، تولید فولاد خام چین چیزی حدود ۵۶۰ الی ۶۰۰ میلیون تن خواهد بود.

2

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
شناسه مطلب : 19682
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی