در 5 ماهه اول امسال:چند درصد تولیدات فولادسازان بزرگ کشور صادر شد؟
نسبت صادرات به تولید شرکت های بزرگ فولاد ایران نشان می دهد سهم صادرات از تولید این شرکت ها از 4 تا 83 درصد متغیر است.

به گزارش  چیلان ، فولاد کاوه جنوب کیش بیشترین نسبت صادرات به تولید را درمیان شرکت های فولادی داشت. سهم صادرات این شرکت از تولید در ۵ ماهه اول امسال ۸۳ درصد بود چراکه از ۴۳۸ هزار تن تولید ۳۶۵ هزار تن آن صادر شد.

فولاد خوزستان ۷۰ درصد از تولیدات خود را به صادرات اختصاص داده بود به عبارت دیگر فولاد خوزستان از یک میلیون و ۵۷۳ هزار تن تولید یک میلیون و ۱۱۰ هزار تن آنرا صادر کرده است.

فولاد هرمزگان در رده بعدی قرار دارد. این شرکت از ۶۲۵ هزار تن تولید ۳۷۳ هزار تن را صادر کرده است و نسبت صادرت به تولید آن ۶۰ درصد ثبت شده است.

نسبت مذکور در ذوب آهن ۴۹ درصد بود. ذوب آهن اصفهان از ۹۴۳ هزار تن تولید ۴۶۳ هزار تن را صادر کرده است.

فولاد خراسان از ۴۰۲ هزار تن تولید در ۵ ماهه اول امسال ۱۰۷ هزار تن را صادر کرده است و نسبت صادرات به تولیدش به ۲۷ درصد رسیده است.

در فولاد آلیاژی از ۱۷۲ هزار تن تولید ۳۲ هزار تن صادر شده که نسبت صادرات به تولید را به ۱۹ درصد رسانده است.

فولاد مبارکه نیز از ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تن تنها ۶۰۲ هزار تن را صادر کرده است که نسبت صادرات به تولید در آن به ۱۸ درصد رسیده است. دلیل ثبت این نسبت در فولاد مبارکه تمرکز شرکت فوق بر تامین نیاز داخل می باشد.

فولاد اکسین هم از ۳۰۷ هزار تن تولید صورت گرفته ۱۳ هزار تن را صادر کرده و نسبت صادرات و تولید در آن در کمترین میزان نسبت به سایر فولادسازان یعنی ۴ درصد قرار گرفته است.

1 222

2

تاریخ انتشار : ۷ مهر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۴
شناسه مطلب : 21294
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی