در بازار الکترود گرافیتی چه می گذرد؟
کنفرانس فروآلیاژها در لیسبون پرتغال برگزار شد که یکی از موضوعات مطرح شده در این کنفرانس بررسی "صنعت الکترود گرافیتی چین" بود که در ادامه به تشریح برخی موارد مهم خواهیم پرداخت.

به گزارش  چیلان  به نقل از کامودیتی، یکی از موضوعات مهم مطرح شده در بحث صنعت الکترود گرافیتی چین بررسی ظرفیت های تولید این کشور بود. چین دارای ۴۶ تولیدکننده الکترود گرافیتی با ظرفیت ۱.۱ میلیون تن در سال بوده و سهم ۴۶ درصد در تولید جهانی دارد.

تولید الکترود گرافیتی چین در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۵۵۲ هزار تن تخمین زده شده بود و در نیمه اول ۲۰۱۸ نیز ۳۱۰ هزار تن الکترود در چین تولید شده است.

در حال حاضر ۲۱ تولیدکننده الکترود گرافیتی با ظرفیت ۴۷۳ هزار تن در سال به دلیل مسائل و محدودیت های زیست محیطی تعطیل شده و تعداد دیگری نیز با نصف ظرفیت کار می کنند.

ظرفیت تولید ۵ تولیدکننده عمده الکترود گرافیتی چین به ترتیب Kaifeng با تولید ۱۲۰ هزار تن، CIMMDonghai و CIMMDandong هر یک با تولید ۶۰ هزار تن، Jilin و Fangda هر کدام با تولید ۳۰ هزار تن می باشند.

انتظار می رود تولید فولاد به روش EAF قوس الکتریکی در چین از رقم ۶۱ میلیون تن سال ۲۰۱۷ به ۸۲ میلیون تن در سال جاری و ۲۴۰ میلیون تن در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد که محرک تقاضای الکترود گرافیتی از ۲۰۰ هزار تن فعلی به ۶۳۸ هزار تن خواهد بود!

پیش بینی می شود، صادرات الکترود گرافیتی چین از ۱۵۰ هزار تن سال ۲۰۱۷ به ۲۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۸ برسد که خبر بسیار خوبی برای فولادسازان ایران در فضای کنونی تحریم است.

در این کنفرانس نسبت به کسری الکترود UHP آمپر بالا طی ۵ سال آینده هشدار داده شد و اعلام گردید شرکت ها برای مقابله با این کسری عرضه، ذخیره سازی نمایند!

همچنین تاکید شد، تولیدکنندگان الکترود گرافیتی ارتباط خوبی با تامین کنندگان مواد اولیه (نیدل کک) خود برقرار کرده یا اقدام به احداث واحد نیدل کک (کک سوزنی) مستقل برای خود نمایند تا توان تداوم تولید داشته باشند.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹
شناسه مطلب : 22469
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی