از فرصت تحریم برای اعتماد به تامین کنندگان داخلی بهره ببریم
یکی از مزیت های تحریم این است که مسئولان به بخش دانش بنیان کشور اعتماد می کنند و این به معنای تبدیل تهدیدها به فرصت هاست.

محمد وحید شیخ زاده نجار مدیرعامل فکور صنعت تهران در گفت و گو با  چیلان  گفت: علی رغم اینکه تحریم، هزینه هایی را برای کشور و شرکت ها دارد مزایایی هم دارد.

وی افزود: دو مزیت تحریم قبل برای صنعت کشور این بود که مسئولان به بخش دانش بنیان و دانش محور کشور به جای طرف های خارجی اتکا و اعتماد کردند و خوشبختانه شاهد بودیم در بخش کنسانتره و احیا مستقیم به صورت کامل و درگندله به طور نسبی شرکت های داخلی توانستند جای شرکت های خارجی را بگیرند.

شیخ زاده تصریح کرد: در شرایط فعلی هم مسئولان و به ویژه بخش خصوصی با اتکا به تجارب گذشته می توانند چرخش چرخ صنعت را مدیریت نمایند.

وی ادامه داد: به عقیده من اگر مسئولان کمی تمایل خود به تامین کنندگان و وندورهای خارجی و اتکا به تکنولوژی های خارجی را پایین آورند، این تحریم ها از یک تهدید به فرصت تبدیل می شود و با تامین برخی تجهیزات حساس از خارج و تامین سایر اقلام با اعتماد به شرکت های داخلی، می توانیم از این وضعیت هم عبور کنیم. در این صورت معتقدم تحریم در زنجیره فولاد هیچ خللی نه در توسعه ها و نه حفظ وضعیت فعلی ایجاد نخواهد کرد.

2

تاریخ انتشار : ۹ دی ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰
شناسه مطلب : 23225
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی