دستور کار انجمن فولاد در سال ۹۸
سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در یادداشتی به چیلان دستور کار این انجمن را برای سال جاری تشریح کرده است.

هر انجمن صنفی زنده به ساختارهایی است که برای آن تعریف شده است. یکی از ساختارهای اصلی تعریف شده برای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فعالیت رسانه ای است که از طریق روابط عمومی، سایت انجمن و رسانه های وابسته به انجمن نظیر  چیلان  تیلور پیدا می کند و بحمدالله به استناد ارزیابی اتاق بازرگانی ایران در این زمینه موفق بوده ایم اما به دنبال موفقیت های بیشتر هستیم که نیازمند فضای اجتماعی وسیع تری می باشد.

از سوی دیگر ارتباط میان اعضا انجمن نیز بایستی ساختارمندتر گردد که این مورد نیز از طریق جلسات رسته ها و فعال تر شدن آن ها و همین طور ارتباط هدفمند دبیرخانه انجمن با شرکت های عضو محقق خواهد شد.

علاوه بر این موارد، دامنه اطلاعات و ارتباط اطلاعاتی انجمن هم باید وسعت پیدا کند که اطلس ملی فولاد به تحقق این امر کمک خواهد کرد.

خوشبختانه با توجه به اینکه طرح پایش اطلاعاتی فولاد کشور از سال گذشته مجددا کلید خورد و به صورت فعال میان انجمن و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می گیرد لذا در همان چارچوب، ارتباط اطلاعاتی با شرکت ها نیز تعریف شده تا اعضا اطلاعات را به صورت مستمر به انجمن ارائه داده و بازخوردهای آن را به صورت آمار و اطلاعات تحلیلی و به روز شده دریافت نمایند.

لذا مکانیزمی که برای این کار در نظر گرفته شده، اطلس ملی فولاد ایران است که نسخه الکترونیک آن امسال به جامعه فولاد عرضه خواهد شد.

موضوع دیگری که در انجمن فولاد باید به آن توجه جدی شود و برای آن انرژی ویژه گذاشت، مباحث مربوط به استاندارد است که باید با شدت و قدرت بیشتری پیش برود. چنانچه توفیق پیدا کنیم قصد داریم فضای داوطلبانه ای برای بالا بردن سطح کیفیت محصولات فولادی در کنار استاندارد محصولات نیز ایجاد نماییم.

موضوع بعدی بحث کیفیت قراضه هایی است که در صنعت فولاد در حال استفاده می شود. در نظر داریم نظام های اجرایی را با هماهنگی دولت ایجاد نماییم تا از طریق مشوق هایی مصرف قراضه فرآوری شده در صنعت فولاد را افزایش داده و قراضه غیر فرآوری از سبد مصرف فولادسازان کنار رود و در نتیجه شاخص های زیست محیطی را در مصرف قراضه فولادی ارتقا دهیم.

امسال همچنین به موضوع آکادمی فولاد توجه ویژه تری خواهیم داشت تا با همکاری مراکز علمی کشور و دانشگاه های معتبر به فعالیت های آموزشی حرفه ای انجمن رسمیت بیشتری بخشیده و مدارک را با پشتوانه آن ها صادر نماییم.

امسال یکی از محور های اصلی فعالیت انجمن، توسعه صادرات فولاد است. در این خصوص بر روی اصلاح و به روز رسانی ارزش صادراتی گمرک اقدام شده و به نتایج خوبی با وزارت صمت و گمرک رسیده ایم که در سال ۹۸ اجرایی خواهد شد.

در واقع انجمن در سال جاری بایستی به صورت جدی بر صادرات تمرکز نماید تا حجم صادرات فولاد را افزایش دهیم چرا که بدون توسعه صادرات، حفظ سطح تولید و اشتغال فولاد کشور غیرممکن است.

بحث نقشه راه فولاد و تدوین آن را نیز همچون سال های قبل دنبال خواهیم کرد و امیدواریم که آن را به صورت جامع تر و کامل تر در کمیته های تخصصی انجمن پیش ببریم.

کمیته بومی سازی و کارگروه های آن را نیز فعال خواهیم کرد و با توجه به موافقت نامه ای که با صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری به امضا رسید، در چارچوب آن به دنبال تاسیس صندوق پژوهش و فناوری فولاد هستیم که اینها ساختار هایی برای حمایت از بومی سازی است. لذا امیدواریم بتوانیم در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اخبار خوب و نتیجه بخشی را در این حوزه اعلام کنیم اینها تماما حجم کار سنگینی برای انجمن است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم

2

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۳
شناسه مطلب : 25036
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی