درخواست کارشناسی نوردکاران از دولت:قیمت پایه میلگرد ۱۱ درصد بالاتر از نرخ معاملاتی شمش باشد
امروز جلسه هم اندیشی تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی با حضور تولیدکنندگان این حوزه و عضو انجمن و رئیس و نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در محل انجمن برگزار شد.

دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص جلسه امروز رسته نورد که با دستور کار ارائه گزارش از پیگیری های انجمن در خصوص موضوعات مطرح شده در جلسات قبلی به ویژه در خصوص تنظیم بازار، بررسی مشکلات و موانع عرضه در بورس کالای ایران با توجه به اصرار دولت در خصوص گره زدن مجوز صادرات به عرضه در بورس کالا و بررسی مسائل ارزی و صادراتی مقاطع طویل فولادی در انجمن برگزار شد به  چیلان  گفت: تقاضای ضعیف در بازار داخلی فولاد و قیمت های پایه برای محصولات فولادی در بورس ازجمله موضوعات مطرح شده در جلسه بود.

وی افزود: پیشنهادات مختلفی در خصوص قیمت ها مطرح شد تا نوردی ها هم قادر به تداوم روند تولید خود باشند. نوردکاران اعتقاد ویژه ای به تفاوت حداقلی ۱۱ درصدی قیمت شمش و میلگرد دارند و پیشنهاد آنان این است که قیمت پایه میلگرد برای عرضه در بورس حداقل ۱۱ درصد بالاتر از قیمت کشف شده شمش در بورس کالا باشد. این خواسته را با توجه به هزینه ها منطقی می دانیم اما جون تصمیم گیرنده ستاد تنظیم بازار می باشد، قرار است این درخواست از سوی انجمن در این ستاد مطرح و پیگیری گردد.

بهادر احرامیان، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز ضمن اشاره به جلسه امروز نوردکاران در انجمن به خبرنگار  چیلان  گفت: جلسه رسته نورد با حضور حداکثری اعضا برگزار شد و خوشبختانه این جلسه با حضور دکتر سبحانی، رئیس انجمن رسمیت بیشتری پیدا کرد.

وی افزود: موضوع اصلی جلسه، سیاست های کار گروه تنظیم بازار فولاد و اصرار آنها به عرضه در بورس کالا بود و به جهت تعدد جوانب این موضوع، فرصت برای رسیدگی به سایر موارد دستور جلسه از جمله مسائل صادراتی شرکت ها فراهم نشد.

احرامیان ادامه داد: الزام این کارگروه به عرضه فولادی ها در بورس و جدیت دولت و وزارت صمت در رعایت کف عرضه ها از طریق انجمن فولاد به اعضا منتقل شد و در این جلسه از نوردکاران درخواست کردیم تا مشکلاتی که جهت پذیرش در تالار صنعتی بورس کالا داشتند را مطرح نمایند.

وی ادامه داد: اما موضوع مهم تری که در این جلسه به آن بیشتر از هر موضوع دیگری پرداخته شد نحوه محاسبه قیمت در این عرضه ها بود چراکه این مسئله مورد انتقاد بسیاری از اعضا می باشد.

نایب رئیس انجمن فولاد اظهار داشت: اعضا نرخ های فعلی که می تواند به جهت تقاضای موجود در بازار منجر به معامله شود را به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر نمی دانند. لذا قرار است انجمن این موضوع را پیگیری نماید تا قیمت میلگرد به گونه ای محاسبه شود که آخرین قیمت معاملاتی محصولات در بورس به اضافه حداقل هزینه های تولید باشد. 

وی گفت: به همین منظور قرار است از طریقکارشناسی و بررسی میدانی از اعضا درصد تبدیل شمش به نورد بررسی و نظرات به انجمن منتقل گردد تا میانگین ارقام مطرح شده مبنای در خواست انجمن در کارگروه تنظیم بازار باشد.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۱
شناسه مطلب : 25950
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی