در جلسه انجمن فولاد و بانک صادرات تشریح شد: افزایش ۱۰ برابری اعتبارات بانک صادرات برای فولادی ها
نشست مشترک انجمن تولیدکنندگان فولاد و بانک صادرات ایران با حضور اعضای هیئت مدیره و برخی فولادسازان و یوسفیان معاون اعتباری مدیر عامل بانک صادرات امروز با هدف تشریح خدمات این بانک به فولادی ها برگزار شد.

سید رضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درخصوص جلسه امروز انجمن و بانک صادرات ایران به  چیلان  گفت: با توجه به تورم شدیدی که در کل جامعه شاهد آن بودیم بسیاری از واحدهای تولیدی به جهت تامین نقدینگی و سرمایه در گردش با چالش مواجه شدند به طوری که شاید به جرات بتوان گفت میزان نقدینگی مورد نیاز فولادی ها سه برابر شده و در این شرایط حداکثر می توان ۳۰ درصد از این میزان را از آورده سهامداران و سرمایه گذاران تامین نمود و برای مابقی آن بایستی از سیستم اعتبارات بانکی استفاده کرد.

وی افزود: از این رو بانک صادرات در خصوص تامین نقدینگی و سرمایه در گردش تولیدکنندگان پیش قدم شده و با اعتماد به انجمن فولاد و از طریق اعتبار سنجی اعضا در این زمینه اقدام خواهد کرد.

شهرستانی خاطرنشان کرد: در این جلسه در خصوص مفاد تفاهمنامه ای بین انجمن و بانک صادرات ایران تبادل نظر شد تا واحدهای تولیدی عضو انجمن قادر به استفاده از ال سی و اعتبار اسنادی یک ساله داخلی برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش خود باشند و چنانچه این ال سی از فولادسازان به صنایع بالادست که شرکت های بزرگتری هستند، انتقال پیدا کند چون اعتبار قوی تر می شود، در نتیجه هزینه ال سی از ۲۰.۵ درصد به ۴ درصد تقلیل خواهد یافت.

وی ادامه داد: با این اقدام بانک صادرات، فولادسازان می توانند مشکلات نقدینگی خود را تا حد زیادی مرتفع کنند. از سوی دیگر بوروکراسی و زمان بر بودن فرآیندها به واسطه افزایش ۱۰ برابری میزان اعتبارات کم شده و برای هر مشتری می توان تا سقف ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ایجاد کرد. این فرایند نیازمند هیچگونه وثیقه یا ضمانتی نمی باشد و تنها امضا و تعهد شرکت برایشان معتبر می باشد که این اعتماد به تولیدکننده گام بسیار خوبی در جهت رونق تولید است و نتیجه برد-بردی را برای تولیدکننده، مصرف کننده و بانک رقم می زند و هر چه انتقال ال سی از تولیدکنندگان به صنایع بالادست بیشتر باشد، سود بیشتری نصیب بانک خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد از اعضای این انجمن درخواست کرد تا اطلاعات خود را در این خصوص و با بهره گیری از ابزارهای اطلاع رسانی های انجمن افزایش دهند و چنانچه نیاز است این موضوع در قالب دوره های آموزشی آکادمی فولاد از سوی بانک صادرات برای اعضا تشریح و آموزش داده شود، به انجمن اعلام کنند.

شهرستانی تصریح کرد: نکته مهم در خصوص این جلسه این است که تاکنون ال سی ها تنها به شرکت های دولتی و خصولتی اختصاص می یافت اما خوشبختانه با این اقدام بانک صادرات، این موضوع به تولیدکنندگان بخش خصوصی نیز تعمیم داده شده و برای آنان نیز در نظر گرفته می شود که نقطه عطفی برای تعامل بانک ها و فولادسازان است.

وی این نکته را نیز گفت که بانک صادرات علاوه بر سرمایه در گردش و تامین نقدینگی واحدها برای توسعه ها نیز چاره ای اندیشیده تا پیمانکاران نیز از این ال سی استفاده نمایند. این اقدام با دو هدف عملیاتی خواهد شد اول آنکه پیمانکاران سریع تر به پول خود برسند و دوم آنکه فولادی ها برای طرح های توسعه به جای استفاده از منابع داخلی و نقدینگی، از ال سی استفاده نمایند. لذا این تفاهم نامه بین انجمن و بانک صادرات بسیار مشکل گشا خواهد بود و لازم است فولادی ها آن را جدی بگیرند و از مزایای این طرح استفاده کنند.

IMG 20190709 190953 718

2

تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۴
شناسه مطلب : 26396
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی