عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به چیلان گفت:خود تحریمی مشکل اساسی در مسیر صادرات فولاد
باید اجازه داده شود که فولادسازان معاملات صادراتی خود را داشته باشند اما دستورات دولتی تبدیل به معضلی بر سر راه صادرات شده و صادرکنندگان را مایوس کرده است.

سید رضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به  چیلان  گفت: بازار داخل در مواجه با حجم بالای تولید فولاد که تقریبا دوبرابر تقاضا است، شاهد ضرر و زیان کلانی خواهد بود و به نظر می آید که در چنین شرایطی اگر واحدهای تولیدی نتوانند با خیال راحت به صادرات بپردازند، بسیاری از شرکت‌ها کاهش تولید داده یا تعطیل شوند که متاسفانه این امر باعث بیکاری و نارضایتی در سطح جامعه می‌شود.

وی افزود: باید اجازه داده شود که فولادسازان معاملات صادراتی خود را داشته باشند اما متاسفانه دستورات دولتی تبدیل به معضلی بر سر راه صادرات شده و صادرکنندگان را مایوس کرده است. باید از مدیریت دولتی فاصله گرفت و کار را به فعالان این عرصه سپرد و از انجمن ها و تشکل ها مشاوره گرفت.

شهرستانی با بیان اینکه باید حمایت های تشویقی از صادرات افزایش یابد تا حجم صادرات به هر طریقی شده با رشد مواجه شود اظهار داشت: البته این به شرط آن است که ارز حاصل از آن با نرخ بازار به کشور بازگردد.

وی ادامه داد: بنابراین مشکل اساسی در مسیر صادرات، خودتحریمی است. دولت برای اینکه قیمت فولاد و آهن را در کشور ارزان نگه دارد صادرات این کالاها را مشروط کرده است. این موضوع خود یک اقدام اشتباه بوده که از سوی دولت شکل گرفت و همین اقدام، خسارت‌های جبران ناپذیری را برای صنایع فولاد کشور ایجاد کرده است.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۴
شناسه مطلب : 27665
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی