مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه ایران کان مین 2019 مطرح کرد:قرارداد تامین ریل راه آهن باید اصلاح شود/ مطالبات ذغال سنگی ها را ۷۵ درصد کاهش دادیم/ برنامه ۱.۲ میلیون تن صادرات “ذوب” در سال ۹۸
نشست خبری مهندس منصور یزدی زاده، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه ایران کان مین 2019 با مطالب جالبی همراه بود. از جزئیات قرارداد تامین ریل راه آهن تا کاهش مطالبات ذغال سنگی ها و افزایش عرضه تیرآهن ذوبی. مهمترین نکات مطرح شده را در گزارش چیلان از این نشست بخوانید.

مهندس منصور یزدی زاده، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نشست با اصحاب رسانه در نمایشگاه ایران کان مین ۲۰۱۹:

🔹رابطه قراردادی با راه آهن نداریم بلکه قرارداد ما با شرکت های حمل و نقل است. این قرارداد هم از نظر مبنایی ایراد دارد و هیچ پیش پرداختی به ذوب آهن داده نشده است.

🔸قرارداد ذوب آهن برای تامین ریل راه آهن قطعا باید اصلاح شود چرا که قرار بوده به صورت ارزی باشد اما در نهایت امر به صورت ریالی منعقد شده و قیمت ریل در آن حتی کمتر از قراضه است!

🔹برنامه ۱.۲ میلیون تن صادرات تا پایان سال داریم که در ۷ ماهه، ۶۷۵ هزار تن آن محقق شده است. به لحاظ ارزی هم صادرات در سطح یک میلیون تن نیاز ارزی ذوب آهن را تامین می کند.

🔸مطالبات شرکت های ذغال سنگ از ذوب آهن ۷۵ درصد کاهش یافته است اما اعتراض شرکت های ذغال سنگی، کاهش تصنعی بهای شمش فولاد است که موجب ضرر این شرکت ها شده است. لذا قیمت مبنای شمش فولاد خوزستان باید اصلاح شود تا این مسئله حل شود.

🔹 شایع شده تیرآهن در بازار افزایش قیمت داشته و دلیل آن را کاهش تولید ذوب آهن عنوان کرده اند! این شایعات از کجا نشأت می گیرد؟ میزان عرضه ذوب آهن دو برابر شده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱
شناسه مطلب : 28500
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی